PauwR en Flow.ai bieden chatbotpropositie

PauwR en Flow.ai bieden chatbotpropositie
  • Online
  • 19 mrt 2018 @ 10:45
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Digital marketingbureau PauwR en chatbot-expert Flow.ai gaan samenwerken om adverteerders nog beter te ondersteunen op het gebied van chatbots. PauwR verzorgt de content van de chatbot, terwijl Flow.ai de onderliggende techniek ervan levert.

Van conversatie naar conversie, dat is wat de belofte van een goede chatbot inhoudt. De virtuele assistent is over een tijdje niet meer weg te denken in de customer experience, denkt managing partner Pieter Voogt van PauwR: ‘Klanten verwachten tegenwoordig op ieder moment van de dag een snel en bevredigend antwoord. Met behulp van een chatbot voldoe je aan deze verwachting en zorg je voor een enorme verbetering van de klantbeleving.’
In de praktijk merkt Voogt dat ondanks de opkomst van chatbots er nog steeds scepsis heerst. ‘Het is een nieuwe manier van communiceren met je klanten. Zij praten nu tegen een robot. Bedrijven lijden nog een beetje aan podiumvrees. Maar over een paar jaar weten we niet beter. Vrijwel elk bedrijf beschikt dan over een dergelijke functionaliteit.’

In zijn zoektocht naar een partner die de techniek van chatbots beheerste, hoefde Voogt niet ver te zoeken. Flow.ai is een zeer succesvolle chatbot-startup die op een steenworp afstand van de Tilburgse vestiging van PauwR kantoor houdt. Flow.ai werkte de laatste jaren gestaag aan een gebruiksvriendelijk chatbot-platform dat het mogelijk maakt voor bedrijven om chatbots zelf te ontwerpen. ‘Wij maken ze toegankelijk voor iedereen. Elk marketingbedrijf moet ze zelf kunnen bouwen en inrichten. Wij leveren alleen het platform en de tools’, aldus Sander Wubben van Flow.ai, die het bedrijf samen met Gijs van de Nieuwegiessen en Murat Ozmerd oprichtte.

Chatbot met de juiste content
Ondanks de potentie van chatbots moeten gebruikers wennen aan het idee dat je communiceert met een robot, constateert Voogt. ‘Dus is het cruciaal dat je een gevoel opwekt dat er een echt mens aan de andere kant van het scherm zit. De content moet naadloos aansluiten op de verwachting van de klant. Een chatbot die in robot-achtige zinnen antwoordt, spreekt totaal niet tot de verbeelding. De content marketeers van PauwR voelen haarfijn aan welke tone of voice gewenst is. Richt je de communicatie niet goed in, dan kun je het wel schudden.’

Van links naar rechts: Murat Ozmerd, Gijs van de Nieuwegiessen en Sander Wubben

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken