KLM en BCG brengen AI-oplossingen voor de luchtvaart op de markt

KLM en BCG brengen  AI-oplossingen voor de luchtvaart op de markt
  • Online
  • 4 jun 2018 @ 12:28
  • 11920 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatiePartnership

KLM en The Boston Consulting Group (BCG) zijn een partnerschip aangegaan die erop gericht is op het aanjagen van groei, het versnellen van innovatie en het stroomlijnen van allerlei activiteiten die komen kijken bij het uitvoeren van vluchten. Het doel hiervan is om te kunnen voldoen aan de vraag van klanten wereldwijd.

Deze samenwerking is de eerste keer dat een luchtvaartbedrijf de handen ineenslaat met een adviesbureau om een nieuwe dienst op de markt te zetten: een gezamenlijk ontwikkeld systeem op basis van kunstmatige intelligentie met geïntegreerde en maatwerkoplossingen.

In dit KLM-BCG partnership zijn teams ingezet met medewerkers van KLM Operations Decision Support en eerstelijnsmedewerkers uit de operatie, samen met de luchtvaart consultants van BCG en leden van BCG Gamma (een onderdeel gespecialiseerd in Artificial Intelligence & Advanced Analytics met ruim 450 data scientists, data ingenieurs en software ontwikkelaars). Deze samenwerking heeft een state-of-the-art-oplossing tot stand gebracht op basis van kunstmatige intelligentie, machine learning en geavanceerde optimalisatie, die alle elementen van het uitvoeren van een operatie bestrijkt.

Deze tools ondersteunen luchtvaartmaatschappijen bij het nemen van de meest complexe beslissingen over hun vloot, bemanning, gronddiensten en netwerken. De focus ligt hierbij op het afbreken van de silo’s tussen deze afdelingen, of het hier nu gaat om strategische langetermijnvragen of om een verbetering van disruption management op de dag zelf. Dit vergt een diepgaand inzicht in en optimalisering van de wisselwerking tussen kosten, operationele prestaties, klanttevredenheid en werknemersbetrokkenheid. De eerste reeks oplossingen wordt al met succes toegepast bij KLM. En nu zijn KLM en BCG gereed om deze service gezamenlijk op de markt te brengen in de wereldwijde luchtvaartindustrie.

Volgens René de Groot, Chief Operating Officer of KLM past het partnership bij de digitale strategie van KLM. ‘We delen de visie dat operating als een kostenplaats met een zuiver uitvoerende rol echt tot het verleden behoort. Voor KLM vormt dit partnerschap bovendien een belangrijk onderdeel van onze digitale strategie die we de afgelopen jaren hebben uitgestippeld en een wezenlijke stap binnen ons streven de meest klantvriendelijke, innovatieve en effectieve netwerkvervoerder te worden. In de dynamische luchtvaartindustrie is succes vooral weggelegd voor die bedrijven die erin slagen goede strategische partnerschappen aan te gaan waarin innovatie, groei en klantwaarde centraal staan.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken