Volkert Wilkens (Google): 'Data is niet het eindproduct'
- Online
- 13 feb 2019 @ 10:36
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- InterviewCongres
- 13 feb 2019 @ 10:36
- Redactie MarketingTribune
Volkert Wilkens, sales manager Benelux bij Google Analytics 360, vertelt morgen op het Data Driven Commerce Event over hoe merken concurrentievoordeel kunnen behalen door het gebruik van data.
Waar komt jouw passie voor data vandaan?
‘Data is de essentie van mijn werk. Er is zoveel data beschikbaar dat het de kunst is om data op zo’n manier te gebruiken en te ontcijferen dat je er ook echt iets mee kunt. Als je succesvol wilt zijn in de online of advertentiewereld, dan moet je ook datagedreven zijn.’
Wat voor invloed heeft data op jouw werk?
‘Die invloed is heel groot. Ik werk vanzelfsprekend veel met Google Analytics omdat het data inzichtelijk maakt. Zonder data bestaat mijn werk simpelweg niet. Ook in de advertising is data essentieel: data helpen om te bepalen of een campagne succesvol is geweest.’
Wat is het grootste misverstand op het gebied van data-inzet?
‘Data an sich vertelt niet genoeg. Er is context nodig is om er iets mee te kunnen. Het is geen waarheid op zich. Het gaat om de transformatie van data naar inzichten door het toevoegen van context. Dat voegt waarde toe.'
Wat is de belangrijkste les over data die je hebt geleerd?
‘Je moet niet direct alles willen. Begin groot in de basis en pas als succes bewezen is, kan je granulairder doorgaan. Het hoeft niet zo complex en je hoeft niet alle opties direct uit te spelen. Je moet eerst leren fietsen voordat je op een eenwieler wilt rijden. Je hoeft het dus niet zo complex en zo uitgebreid mogelijk te doen.’
Data Driven Commerce Event vindt plaats op donderdag 14 februari in Van der Valk Hotel in Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese gebruikers en vergroot...
- NS Stations lanceert game met kortingsacties voor reizigers
- Kaart wint van appje bij verjaardagen
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met Airmail
- Etos viert 100.000 volgers met luierdonatie
- [column] Human Intelligence als gamechanger in een AI-tijdperk
Laatste Nieuws
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met... 13-09-2025
- Kaart wint van appje bij verjaardagen12-09-2025
- NS Stations lanceert game met... 08-09-2025
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese... 05-09-2025
- Etos viert 100.000 volgers met... 29-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes