House of Einstein gebruikt retourzendingen voor inzamelen kleding
- Online
- 2 jul 2019 @ 09:59
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Duurzaam design
- 2 jul 2019 @ 09:59
- Redactie MarketingTribune
Personal shopping service House of Einstein is deze maand gestart met het inzamelen van kleding voor het Leger des Heils. In de bestelde boxen zitten duurzame zakken waar klanten oude kledingstukken in kunnen doen en retour sturen naar House of Einstein.
‘We krijgen dagelijks vrijwel lege kledingboxen retour’, zegt Shinta Schoeber, die leiding gaf aan dit project. ‘Bovendien gaven veel klanten aan dat hun nieuwe outfits ervoor zorgden dat ze kleding weggooiden. Daarom hebben we kritisch gekeken hoe we deze verspilling konden terugdringen en ons bedrijfsproces konden verduurzamen. Dat gecombineerd met het feit dat bijna één op de tien huishoudens in Nederland onder de armoedegrens leeft heeft ons tot actie doen overgaan.’
Kilo's kleding
Klanten hebben positief gereageerd op het initiatief; in de eerste week zijn er al kilo’s kleding ingezameld. De ingezamelde kleding gaat rechtstreeks naar mensen die weer de arbeidsmarkt op gaan. House of Einstein en het Leger des Heils streven naar een langdurige samenwerking, in de hoop velen blij te maken met bijzondere kledingstukken. Het bedrijf zegt de eerste e-commercepartij te zijn die via retourzendingen kleding inzamelt voor het goede doel.
House of Einstein is de grootste personal shopping service voor mannen in de Benelux, en is opgericht door Mei Ling Tan en Jantien Herfst. Consumenten krijgen kledingboxen opgestuurd die zijn samengesteld aan de hand van de wensen en maten van de klant.
Foto boven: co-founder Mei Ling Tan
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
- [column] Marketingfacts Focus #10
Laatste Nieuws
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
- Hoe Moneybird emotie boven product... 17-11-2025
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

