Coolblue stopt marketing

Coolblue stopt marketing
  • Online
  • 2 mrt 2020 @ 11:51
  • 17466 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Coolblue zet vanwege het coronavirus een rem op de verkoop en marketing. Het merk is gestopt met adverteren via Google, een van zijn belangrijkste marketingkanalen.

Ook legde het online retailmerk van het ene moment op het andere zijn affiliate marketing stil. Daarbij worden partners, affiliates in het Engels, beloond voor iedere klant die ze naar een product sturen. 'Het zou naïef zijn om te doen alsof er niets aan de hand is in China', bevestigt medeoprichter en algemeen directeur Pieter Zwart van Coolblue in een schriftelijke reactie aan NRC. 'We hebben besloten onze verkopen te temperen en onze voorraden te verhogen. Op deze manier proberen we beschikbaarheidsproblemen te voorkomen.'

Marketing uitgezet
De webshop, een der grootste van Nederland, bevestigt mediaberichten dat het verwacht dat de komende weken en maanden steeds meer producten niet meer verkrijgbaar zijn bij zijn leveranciers. 'Om toch nog voorraad te houden heeft Coolblue zoveel mogelijk marketing uitgezet en prijzen aangepast.' De online retailer meldt 'heel gecontroleerd bezig te zijn om onze hele grote schuren tot de nok toe aan het vullen.' Het hamsteren door het coronavirus is begonnen, meldde MarketingTribune recent nog.
(PvWK, bron: NRC)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken