Braams (Unilever) prijst eerste WFA merkengids over data-ethiek
- Online
- 3 jun 2020 @ 08:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Big dataMultichannelMVO
- 3 jun 2020 @ 08:49
- Peter van Woensel Kooy
Uit WFA onderzoek blijkt dat 74% van de CMO's verwacht dat data-ethiek, data verzameling en privacy de komende vijf jaar ook vanwege de pandemie grotere issues worden. Tijd voor een praktische gids.
Conny Braams, Chief Digital and Marketing Officer bij Unilever, is enthousiast over de WFA lancering van dit handzame boek voor marketeers: 'We dragen de verantwoordelijkheid om vertrouwen te wekken in onze merken en ons gebruik van gegevens, en ethische normen te verhogen om positieve verandering in de samenleving te stimuleren. De WFA lanceerde 's werelds eerste gids voor merken over data-ethiek in de reclame waarmee we verder willen gaan dan alleen regelgeving. En ook bouwen aan respect, eerlijkheid, verantwoording en transparantie in data management.'
's Werelds eerste gids voor merken 'Data Ethics - The Rise of Morality in Technology' is volgens de uitgever WFA (World Federation of Advertisers, de internationale BvA, red.) bedoeld om merken aan het denken te zetten over het verschil tussen wat ze wettelijk verplicht zijn te doen met betrekking tot data en wat ze moeten doen. Het boek is net uit. MarketingTribune-volgers kunnen de gids hier downloaden.
Braams dankt in het bijzonder Jamie Barnard, General Counsel, Global Marketing en Media bij Unilever en voorzitter van de WFA Data Ethics Board, 'voor het nemen van een leidende rol bij het mogelijk maken van deze gids.'
(PvWK)
Connie Braams (foto LinkedIn)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- onderzoek
- Unilever
- marketeer
- WFA
- Conny Braams
- enthousiast
- CMO
- digital
- lancering
- big data
- Chief Digital
- handzaam
- WFA
- boek
- Unilever
- data-ethiek
- WFA
- online
- Marketing Officer
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Amsterdam lanceert eigen AI-assistent08-05-2025
- [onderzoek] Gen Z kritisch op merken... 02-05-2025
- 3D-advertenties brengen... 23-04-2025
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
- Nieuwe website MP Motorsport draait... 18-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management