Braams (Unilever) prijst eerste WFA merkengids over data-ethiek

Braams (Unilever) prijst eerste WFA merkengids over data-ethiek
  • Online
  • 3 jun 2020 @ 08:49
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Big dataMultichannelMVO

Uit WFA onderzoek blijkt dat 74% van de CMO's verwacht dat data-ethiek, data verzameling en privacy de komende vijf jaar ook vanwege de pandemie grotere issues worden. Tijd voor een praktische gids.

Conny Braams, Chief Digital and Marketing Officer bij Unilever, is enthousiast over de WFA lancering van dit handzame boek voor marketeers: 'We dragen de verantwoordelijkheid om vertrouwen te wekken in onze merken en ons gebruik van gegevens, en ethische normen te verhogen om positieve verandering in de samenleving te stimuleren. De WFA lanceerde 's werelds eerste gids voor merken over data-ethiek in de reclame waarmee we verder willen gaan dan alleen regelgeving. En ook bouwen aan respect, eerlijkheid, verantwoording en transparantie in data management.'

's Werelds eerste gids voor merken 'Data Ethics - The Rise of Morality in Technology' is volgens de uitgever WFA (World Federation of Advertisers, de internationale BvA, red.) bedoeld om merken aan het denken te zetten over het verschil tussen wat ze wettelijk verplicht zijn te doen met betrekking tot data en wat ze moeten doen. Het boek is net uit. MarketingTribune-volgers kunnen de gids hier downloaden.

Braams dankt in het bijzonder Jamie Barnard, General Counsel, Global Marketing en Media bij Unilever en voorzitter van de WFA Data Ethics Board, 'voor het nemen van een leidende rol bij het mogelijk maken van deze gids.'
(PvWK)


Connie Braams (foto LinkedIn)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken