Braams (Unilever) prijst eerste WFA merkengids over data-ethiek
- Online
- 3 jun 2020 @ 08:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Big dataMultichannelMVO
- 3 jun 2020 @ 08:49
- Peter van Woensel Kooy
Uit WFA onderzoek blijkt dat 74% van de CMO's verwacht dat data-ethiek, data verzameling en privacy de komende vijf jaar ook vanwege de pandemie grotere issues worden. Tijd voor een praktische gids.
Conny Braams, Chief Digital and Marketing Officer bij Unilever, is enthousiast over de WFA lancering van dit handzame boek voor marketeers: 'We dragen de verantwoordelijkheid om vertrouwen te wekken in onze merken en ons gebruik van gegevens, en ethische normen te verhogen om positieve verandering in de samenleving te stimuleren. De WFA lanceerde 's werelds eerste gids voor merken over data-ethiek in de reclame waarmee we verder willen gaan dan alleen regelgeving. En ook bouwen aan respect, eerlijkheid, verantwoording en transparantie in data management.'
's Werelds eerste gids voor merken 'Data Ethics - The Rise of Morality in Technology' is volgens de uitgever WFA (World Federation of Advertisers, de internationale BvA, red.) bedoeld om merken aan het denken te zetten over het verschil tussen wat ze wettelijk verplicht zijn te doen met betrekking tot data en wat ze moeten doen. Het boek is net uit. MarketingTribune-volgers kunnen de gids hier downloaden.
Braams dankt in het bijzonder Jamie Barnard, General Counsel, Global Marketing en Media bij Unilever en voorzitter van de WFA Data Ethics Board, 'voor het nemen van een leidende rol bij het mogelijk maken van deze gids.'
(PvWK)
Connie Braams (foto LinkedIn)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Chief Digital
- online
- Unilever
- marketeer
- data-ethiek
- lancering
- Unilever
- Marketing Officer
- WFA
- big data
- WFA
- handzaam
- WFA
- boek
- CMO
- Conny Braams
- digital
- enthousiast
- onderzoek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing