[boek] Data Bedreven Marketing: 'Ik wil marketeers data savvy maken'

[boek] Data Bedreven Marketing: 'Ik wil marketeers data savvy maken'
  • Online
  • 7 jul 2020 @ 10:10
  • 9690 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het nieuwe boek van Danny Oosterveer- Data Bedreven Marketing - ligt in de (digitale) schappen. Oosterveer: ‘Ik probeer zo toegankelijk mogelijk te vertellen wat je van data moet weten en ik wil marketeers en communicatiespecialisten data savvy maken.’

Volgens Oosterveer doen de meeste marketeers en combinatieprofessionals maar weinig met de dataschat aan informatie. ‘Terwijl je al met een klein beetje verstand van data veel betere beslissingen kunt nemen. Databedreven marketing reikt professionals de kennis en vaardigheden aan om deze waardevolle data naar zinvolle inzichten te vertalen en daarmee hun marketinginspanningen te verbeteren. We leven in een dynamische wereld waar veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen. Wat vandaag succesvol werkt, kan morgen verouderd zijn. Hoe zorg je ervoor dat je toekomstbestendig bent?’

Danny Oosterveer
Als consultant adviseert Oosterveer bedrijven over de inzet van online marketing. Bovendien is hij actief als spreker op congressen en evenementen en verzorgt hij trainingen en workshops. Eerder schreef hij het studieboek Digital Analytics. Dit boek werd runner-up van de Marketingliteratuurprijs voor het beste studieboek van 2018 en is door Nima verkozen tot Boek van het Kwartaal in het tweede kwartaal van 2019. Oosterveer was van 2012 tot en met 2015 hoofdredacteur van het Marketingfacts Jaarboek. Sindsdien schrijft hij nog elk jaar als expert mee. Ook is hij is coauteur van het studieboek Social Media Management.

Data Bedreven Marketing – uitgegeven door Noordhoff Business, is te koop bij onder meer Managementboek en Bol.com.

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken