[boek] Data Bedreven Marketing: 'Ik wil marketeers data savvy maken'
- Online
- 7 jul 2020 @ 10:10
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 7 jul 2020 @ 10:10
- Redactie MarketingTribune
Het nieuwe boek van Danny Oosterveer- Data Bedreven Marketing - ligt in de (digitale) schappen. Oosterveer: ‘Ik probeer zo toegankelijk mogelijk te vertellen wat je van data moet weten en ik wil marketeers en communicatiespecialisten data savvy maken.’
Volgens Oosterveer doen de meeste marketeers en combinatieprofessionals maar weinig met de dataschat aan informatie. ‘Terwijl je al met een klein beetje verstand van data veel betere beslissingen kunt nemen. Databedreven marketing reikt professionals de kennis en vaardigheden aan om deze waardevolle data naar zinvolle inzichten te vertalen en daarmee hun marketinginspanningen te verbeteren. We leven in een dynamische wereld waar veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen. Wat vandaag succesvol werkt, kan morgen verouderd zijn. Hoe zorg je ervoor dat je toekomstbestendig bent?’
Danny Oosterveer
Als consultant adviseert Oosterveer bedrijven over de inzet van online marketing. Bovendien is hij actief als spreker op congressen en evenementen en verzorgt hij trainingen en workshops. Eerder schreef hij het studieboek Digital Analytics. Dit boek werd runner-up van de Marketingliteratuurprijs voor het beste studieboek van 2018 en is door Nima verkozen tot Boek van het Kwartaal in het tweede kwartaal van 2019. Oosterveer was van 2012 tot en met 2015 hoofdredacteur van het Marketingfacts Jaarboek. Sindsdien schrijft hij nog elk jaar als expert mee. Ook is hij is coauteur van het studieboek Social Media Management.
Data Bedreven Marketing – uitgegeven door Noordhoff Business, is te koop bij onder meer Managementboek en Bol.com.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swapfiets lanceert speelse... 09-04-2025
- [digital detox] Rozemarijn Koopmans... 09-04-2025
- 'Verkeer naar websites daalt'07-04-2025
- Starfeed als alternatief voor... 03-04-2025
- Naast Perplexity mengt ook Amazon... 03-04-2025
- Bastian Verhulst - opperhoofd TikTok... 19-03-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management