Polaroid.com: digitale beleving vol tastbare charme

- Online
- 10 jan 2025 @ 10:58
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 jan 2025 @ 10:58
- Kel Koenen
Designbureau Build in Amsterdam heeft de vernieuwde website van Polaroid gelanceerd: Polaroid.com. Het nieuwe platform is ontworpen om de iconische identiteit van het merk digitaal tot leven te brengen. Met een focus op de esthetiek van Polaroid combineert de site analoge creativiteit met een e-commerce omgeving.
Polaroid staat bekend om zijn authentieke, analoge fotografie die zich onderscheidt van de vaak perfecte digitale beelden. Build in Amsterdam heeft dit erfgoed centraal gesteld bij het herontwerp van de website. Het resultaat is een platform dat de fysieke charme en creatieve community van Polaroid integreert in een intuïtieve en inspirerende digitale omgeving. ‘Dit platform is ontworpen om meer menselijk aan te voelen, met een focus op de emotionele band tussen gebruikers en Polaroid-producten’, zegt Sanne van Ettinger van Build in Amsterdam. ‘We hebben gezocht naar rauwheid, imperfecties en een vleugje poëtische magie.’
De samenwerking leidde tot een gestroomlijnd ontwerp dat aansluit bij de diverse prijsklassen van Polaroid-producten. De navigatie werd vereenvoudigd en productpagina’s werden geoptimaliseerd voor een betere winkelervaring. Daarnaast biedt de site real-life fotografie en inspirerende content die naadloos verbonden is met productinformatie en educatief materiaal. Om betrokkenheid van gebruikers te vergroten, introduceerde Polaroid een lidmaatschapssysteem.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- KPN introduceert App de Sint AI gestuurde Sinterklaaservaring...
- [onderzoek] Ruim helft jongeren herkent AI-content moeilijk
- [column] Marketingfacts Focus #10
- Petersen presenteert boek AI-creativiteit voor profs
Laatste Nieuws
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

