Roda JC hervormt deal met Lagardère Sports

Roda JC hervormt deal met Lagardère Sports
  • Sponsoring
  • 15 aug 2018 @ 00:19
  • 20383 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VoetbalSportmarketingZakelijk

Roda JC en Lagardère Sports hebben besloten om de samenwerking een andere invulling te geven. De betaald voetbalorganisatie uit Kerkrade neemt per direct het lokale salesteam over en zal bouwen aan een nieuwe commerciële organisatie.

Lagardère Sports voert hiermee een belangrijke strategiewijziging door en gaat op de Nederlandse markt haar expertise en netwerk gericht inzetten om landelijke merken en clubs te voorzien van strategisch sales- en marketingadvies.   

'We hebben de afgelopen periode kritisch naar het contract met Lagardère Sports gekeken en de samenwerking geëvalueerd', zegt Carel Bouckaert van Roda JC. 'Het in eigen hand hebben van de verkoopafdeling is van strategisch belang voor een organisatie als Roda JC, met name om slagvaardig te zijn in onze eigen regio. We hebben daarom, na enkele constructieve gesprekken, besloten om het contract open te breken en nieuwe afspraken gemaakt met Lagardère Sports. Voor ons biedt dit ook meer financiële mogelijkheden, omdat we over de sponsorinkomsten geen afdracht meer hoeven te betalen. Beide partijen blijven met deze nieuwe overeenkomst in hun kracht, aangezien Lagardère Sports ons blijft ondersteunen bij de werving van tenue gerelateerde sponsorinkomsten. Hiermee houden we ook verbinding met het landelijke bedrijfsnetwerk.  Wij denken hiermee een grote stap vooruit gezet te hebben.'

Succesformule in Duitsland, niet in Nederland

Hendrik Schiphorst, managing director Lagardère Sports: 'We hebben de afgelopen jaren met veel overtuiging partnerships gesloten met FC Utrecht, Roda JC en N.E.C. om de commerciële exploitatie van deze clubs voor onze rekening te nemen.  De succesformule uit Duitsland is niet op een rendabele wijze te exploiteren in het Nederlandse clubvoetbal. We zijn daarom met Roda JC in gesprek gegaan voor een andere invulling, waarbij onze toegevoegde waarde nog beter tot zijn recht komt.'

Volgens Schiphorst beschikt zijn bureau als Europees grootste sportmarketingbureau over een unieke mix van expertise, marketing- en mediarechten en het grootste netwerk in sport en business.  'We blijven Roda JC dan ook graag ondersteunen bij het behalen van haar commerciële doelstellingen, zoals we dat ook voor FC Utrecht blijven doen. De samenwerking met N.E.C. blijft ongewijzigd. Deze zomer zijn we achter de schermen hard aan het werk om als Lagardère Sports Nederland nog duidelijker te laten zien waarom wij voor clubs en bedrijven de ideale businesspartner zijn voor onder andere sales, marketing, relatiebeheer, medewerkerstevredenheid en MVO.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken