John West vist naar sportieve fans

John West vist naar sportieve fans
  • Sponsoring
  • 5 sep 2018 @ 10:01
  • 18388 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipFoodSportStorytelling

John West is twee partnerships aangegaan. De foodfabrikant sponsort de Strong Viking Obstacle Run van aanstaand weekend in Nijmegen. Ook werkt John West samen met twee culinaire experts van Papendal: kok Erik te Velthuis en diëtiste Brenda Frunt.

'John West is vis op zijn best', vindt John West. 'En past perfect bij sporters.' Vandaar dat de fabrikant van visconserven twee 'sportieve partnerships' is aangegaan, met de familie-editie van de Strong Viking-obstakelrun en dus de genoemde culinaire experts. Op deze wijze wil John West actieve mensen helpen om het beste uit zichzelf te halen door het eten van vis.

'Jij op je best door vis op z’n best'

Als je het beste uit jezelf wilt halen, heb je een aantal bouwstenen nodig: gezonde vetten, eiwitten en vitamines. Laat vis daar nu bomvol mee zitten. Ook vis in blik. Want door zo snel mogelijk te conserveren worden alle goede voedingsstoffen optimaal bewaard. De meeste sporters weten wel dat vis goed voor ze is. Maar hoe werkt dat nu precies? Wanneer moet je ook alweer meer eiwitten eten, wanneer koolhydraten? En hoe kan je dat een beetje handig klaarmaken?

Deze vragen worden allemaal beantwoord door twee toppers uit het Walhalla van de topsport, Papendal. In een serie posts en films op Facebook, YouTube, Instagram en de eigen site geeft diëtiste Brenda Frunt bijvoorbeeld tips wanneer het ideale tijdstip is om een laatste goede maaltijd te eten voor een wedstrijd. Chef Erik te Velthuis heeft een achttal fijne recepten samengesteld die niet alleen heel goed zijn voor sporters, ze zijn ook nog eens super lekker. De perfecte balans.

Want to be stong like a Viking?

Marketingmanager Wilske Colenbrander over de keuze voor deze twee partnerships: 'Brenda en Erik leren ons dat je niet alleen buiten, of in de sportschool sport. Je legt de basis in de keuken. Een waardevolle insight, helemaal als je met de hele familie aan het voorbereiden bent voor een event als een obstacle run. Wij helpen graag mee om de hele familie zo sterk als een Viking aan de start te laten verschijnen. Dat moet ook wel, want het John West obstakel dat je aanstaand weekend in Nijmegen tegenkomt, gaat zeker een uitdaging zijn.'

Berry van Nes, verantwoordelijk voor de strategie namens bureau Gr8: 'Wij zijn van mening dat je great stories niet solo vertelt. Samen ben je op je best! Door de samenwerking met twee partijen die - net als John West - staan voor een gezonde en actieve levensstijl verrijk je elkaars verhaal. Een dergelijke geloofwaardige match levert direct waardevolle content op die de doelgroep weet te waarderen. We laten hen kennismaken met praktische en nieuwe gebruiksmomenten om vis te eten. Met een concreet doel in zicht: het beste uit jezelf halen.'

Credits

Verantwoordelijk klant: Wilske Colenbrander (John West)
Concept: gr8 agency
Contentstrategie: Berry van Nes & Amy van der Plas (gr8 agency)
Account & projectmanagement: Wouter Buningh (gr8 agency)
Productie films & fotografie: Supersky
Mediabureau: Mediaxplain



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken