Rabobank Foundation steunt Special Olympics-campagne #PlayUnified
- Sponsoring
- 4 okt 2018 @ 09:31
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - ActivatieCampagnesMaatschappijSport
- 4 okt 2018 @ 09:31
- Redactie Sponsoring
Zwemster Maud en Olympisch zwemkampioen Femke Heemskerk vormden als duo de aftrap voor de #PlayUnified-campagne van de Special Olympics. Een campagne die door Rabobank Foundation is mogelijk gemaakt, en die door Q&A | Communicatie is geproduceerd en uitgevoerd.
Rabobank is al geruime tijd verbonden aan deze Special Olympics via het eigen maatschappelijk fonds, de Rabobank Foundation. Met de campagne #PlayUnifed stimuleert de bank gezamenlijk lokale sportverenigingen om inclusie van mensen met een verstandelijke beperking te vergroten, geheel in lijn met Rabobank’s missie ‘Growing a better world together’.
Robben, Zonderland, Heemskerk
De komende weken brengt de campagne topsporters en sporters met een verstandelijke beperking samen door verschillende challenges. Zo heeft Femke Heemskerk in het programma 'Goedemorgen Nederland' de uitdaging aangenomen om met Maud samen baantjes te trekken.
Dit vormt de start van in totaal veertien challenges waarbij een Nederlandse topsporter wordt uitgedaagd. Zo gaat turner Erik de uitdaging aan met Epke Zonderland en zal doelman Bernd Arjan Robben uitnodigen voor een duel. Alle veertien challenges zijn te volgen via de website van #PlayUnified.
Wat is #PlayUnified?
PlayUnified brengt sporters met en zonder verstandelijke beperking letterlijk meer met elkaar in contact. Het gaat niet om het winnen, maar om het samen sporten. Sporters met een verstandelijke beperking nodigen hun grootste topsportidool middels een uitdagende video of foto uit voor een echt duel. Topsporters reageren via social media op de verschillende challenges.
Samen met sportverenigingen, NOC*NSF en de sportbonden wil Rabobank van #PlayUnifed een succes maken. Special Olympics is een wereldwijde organisatie die zich inzet om mensen met een verstandelijke beperking te laten sporten. Vanuit Rabo's maatschappelijke roots zijn vele lokale Rabobanken en hun medewerkers actief betrokken bij deze sportevenementen die regionaal, landelijk én internationaal plaatsvinden.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing