Intersport ziet kansen bij Wandelbond

  • Sponsoring
  • 3 apr 2019 @ 10:38
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ConsumentenPartnershipSport

Intersport sluit een driejarige partnership met de Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN). De retailer ziet de wandelsport als groeimarkt.

'Met dit partnership hebben we nu ook in de meest beoefende sport van Nederland de best mogelijke partner aan ons kunnen binden', zegt Ron Bruinenberg, retail- en marketingmanager van Intersport. 'Wandelen is binnen ons bedrijf een essentiële categorie, met nog een enorme groeipotentie. Met de optimalisatie van onze service en de relevantie en kennis van KWBN zijn we er klaar voor om deze groei  te realiseren.'

De samenwerking zal zich de komende drie jaren onder meer ontwikkelen op het gebied van kwalitatieve dienstverlening aan de wandelconsument. 'In onze winkels merken we dat zowel beginnende als meer ervaren wandelaars het op prijs stellen om advies op maat te krijgen', vertelt Bruinenberg. 'Hiervoor zetten we bijvoorbeeld onze nieuwe 3D-footscans in. De juiste keuze voor  schoenen, kleding en rugtassen gaat echter verder dan lichamelijke factoren. Ook persoonlijke doelen, mate van gebruik en onderhoud zijn essentieel om gezond te wandelen. Met de deskundigheid die er zowel in onze winkels als bij KWBN is, kunnen we de wandelconsument optimaal service verlenen.'

Communicatie en korting

Naast een inhoudelijke samenwerking bereikt Intersport veel wandelaars via de communicatie-platformen van KWBN. 'Ook bekijken we hoe we een meerwaarde kunnen bieden aan de ruim 1050 organisatoren van wandelevenementen die aangesloten zijn bij KWBN.' Intersport zal hiernaast ook periodiek voordeel bieden aan alle bondsleden.

'Wij zijn erg blij met deze samenwerking', reageert Gijs Janssen, manager Marketing  en Partnerships bij KWBN. 'We streven ernaar wandelaars optimaal te laten genieten van het wandelen. Met ons aanbod van evenementen, routes en wandelprogramma’s willen we zoveel mogelijk mensen gezonder, fitter en vitaler maken. Dankzij ons partnership met INTERSPORT kunnen we ook op het gebied van de juiste uitrusting de wandelaar inspireren. Het juiste materiaal is essentieel om zoveel mogelijk plezier aan wandelen te beleven.'

Wandelen brengt je verder

KWBN staat voor wandelen in Nederland in al zijn verschijningsvormen. Het is onze missie om zoveel mogelijk mensen aan het wandelen te krijgen en te houden. Dit vanuit de overtuiging dat wandelen iedereen vooruit helpt, dat wandelen hoort bij een gezonde leefstijl én dat wandelen mensen met elkaar verbindt. KWBN heeft een ledenbestand van bijna 60.000 wandelaars en ruim 1050 organisatoren van wandelevenementen. De organisatie beschikt over diverse platformen, zoals wandel.nl waar jaarlijks 1,5 miljoen bezoekers komen.

Intersport, internationaal opgericht in 1968, is een keten van sportspeciaalzaken die onderdeel is van Euretco BV. Met circa 60 sportwinkels in Nederland en in totaal ruim 5.400 winkels in meer dan 40 landen

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken