Rabobank en Kunstbende komen met Opscheppers
- Sponsoring
- 20 sep 2019 @ 14:21
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VloggenVideoFoodMaatschappijActivatie
- 20 sep 2019 @ 14:21
- Jeroen Mirck
Kinderen inspireren om gezonder en bewuster te eten. Dat beoogt het YouTube-kanaal Opscheppers waar vloggers als Kalvijn uitleg geven over groente en fruit. Rabobank liet het kanaal ontwikkelen door Cinemates.
Opscheppers is onderdeel van Rabo Food Forward, het programma waarmee Rabobank kinderen en volwassenen laat kennismaken met het eten van de toekomst.
Rond 2050 bestaat de wereldbevolking naar verwachting uit 10 miljard mensen op de wereld. Om al deze mensen van voedsel te kunnen blijven voorzien moet de productie omhoog, terwijl de ecologische impact juist moet verminderen. Dat kan alleen als voeding, teelt en productie veranderen.
Bewustwording met Kalvijn
'Als leidende Food & Agri-bank willen we hieraan een bijdrage leveren en samen met onze klanten werken aan oplossingen voor de toekomst', vertelt Carin van Huët, directeur Food & Agri bij Rabobank. 'Bewustwording is daarin een belangrijke eerste stap. En daarmee kan je niet vroeg genoeg beginnen. In samenwerking met Cinemates, het mediabedrijf van YouTuber Kalvijn, hebben we daarom Opscheppers laten ontwikkelen. Een leuk en spannend YouTube-kanaal voor 8 tot 13-jarigen over gezonde voeding.'
Niet zomaar leuke video’s maken, maar op een inspirerende manier jongeren bewuster maken, is het credo van Kelvin Boerma, alias Kalvijn. 'Ik kom zelf van de boerderij en ben opgevoed met "eet gevarieerd" en eten wat de pot schaft’, zegt hij. 'Dat vind ik heel normaal. Met Opscheppers wil ik onder andere duidelijk maken dat er meer is dan koek, snoep en cola en laten zien waar ons voedsel vandaan komt. Sommige mensen weten bijvoorbeeld niet dat melk van de koe komt!'
Kalvijns ervaring is dat als je weet waar je voedsel vandaan komt of hoeveel tijd ervoor nodig is om het te laten groeien je er automatisch anders mee om gaat. 'Eén van de hoofdrollen in Opscheppers is weggelegd voor mijn handelsmerk, de paprika. Dat is het al drie jaar en nog steeds krijg ik berichten van ouders die vertellen dat hun kind nooit paprika at en nu wel. Hoe tof is dat!'
Theatertalenten
Voor Opscheppers is Kelvin op zoek gegaan naar creatieve talenten om mee samen te werken. 'Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Bibi en Charlotte, theatertalenten en winnaars van Kunstbende 2018. Zij werkten al samen met Luuk en dit drietal bleek een topteam voor de creatie van Opscheppers. Van verhaallijn tot muziek en presentatie, ze doen het allemaal. We hebben vier formats ontwikkeld voor Opscheppers zodat we van september tot december kunnen bekijken hoe we jongeren het meeste aanspreken. Het format dat het beste werkt gebruiken we in 2020 voor nieuwe afleveringen.'
Op 22 september is de eerste uitzending te zien op Opscheppers. Initiatiefnemer Rabobank is partner van Kunstbende. Kalvijn was zelf in het verleden ook deelnemer aan Kunstbende.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
- Coca-Cola nieuwe Official Partner... 10-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management