Greenwheels: geniet van wat je niet hebt

Greenwheels: geniet van wat je niet hebt
  • Algemeen
  • 4 sep 2024 @ 11:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Deelautobedrijf Greenwheels start een nieuwe 360-graden campagne, die 14 september live gaat. De campagne ‘Genieten van wat je niet hebt’ zet mensen aan het denken en benadrukt de vele voordelen van autodelen.

Het bedrijf trapt de campagne af met de boodschap: “Gelukkig is dit mijn auto niet”. De slogan moet zowel autobezitters als mensen zonder auto aan het denken zetten over de pluspunten van het níet bezitten van een auto. Allard Hansma, CMO van Greenwheels, ligt toe: ‘Gelukkig nooit dat gehannes met een parkeervergunning of die onverwacht veel te hoge rekening bij de garage. Met Greenwheels heb je al deze problemen niet. Het is een auto die voor je klaar staat wanneer je ‘m nodig hebt. Zo heb je wel de lusten en niet de lasten, dat is toch echt ‘Genieten van wat je niet hebt’?’

Nieuwe merkstrategie
De nieuwe positioneringsstrategie is via een merkpositioneringstraject tot stand gekomen. Hansma: ‘Samen met Julian Stevense van Brandgurus hebben we onze positionering aangescherpt. “Het slimste alternatief” is de merkstrategie achter het creatieve parapluconcept “Genieten van wat je niet hebt”. Dat concept is in samenwerking met Ceci n’est pas un bureau tot stand gekomen. De slimme campagne bevat een fraai staaltje omdenken, wat ook perfect past bij de Greenwheels-persoonlijkheid: een stelletje wijsneuzen.’

Van bezit naar gebruik
De 360-graden campagne is te zien via diverse kanalen. Zo wordt Digital Out of Home ingezet op basis van lokale zichtbaarheid en tijdsfrequentie nabij de deelauto’s. Voor optimaal bereik zet het bedrijf middels een doelgroeponderzoek ook andere kanalen in. Direct Mailings voor zichtbaarheid vanaf de deurmat aangevuld met zowel on- als offline zichtbaarheid via de kanalen van DPG Media in bijvoorbeeld landelijke mediatitels. ‘Met behulp van deze verschillende mediakanalen maken we het bericht relevant voor de ontvangers binnen een straal van 150 meter vanaf de Greenwheels-auto’s. Zo krijg je de informatie alleen te zien krijgt als er een auto voor jou klaar staat om de hoek,’  vult Hansma aan.

Foto: ©Jeroen Zondag.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken