Hoe marketeers meer uit hun data kunnen halen
- B2b
- 23 jun 2016 @ 15:00
- Link
-
Connie Lohuis
Webredacteur Marketingtribune (Content)
StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten - MarketingBig dataLeadgenerator
- 23 jun 2016 @ 15:00
- Connie Lohuis
‘Data’ is een marketing term die velen van ons gebruiken om groepen contacten of cijfers te in te delen die we verzamelen als referentie of voor analyse. Hoewel we het belang van data zeker erkennen, missen veel marketeers toch een truc om deze content bij events succesvol om te zetten in waardevolle leads. Dat is de mening van David Chalmers, managing directeur Cvent Europe Ltd.
Wat kunnen we volgens Chalmers doen om zeker te zijn dat we de voordelen voor ons bedrijf die in deze data liggen opgesloten optimaal gebruiken? En hoe weten we zeker dat we meer doen dan ‘postvakken in’ simpelweg bestoken met algemene verkoopmails die snel bij ‘verwijderde items’ terecht komen? Chalmers geeft een aantal tips!
RFID
Chalmers: ‘Een van de belangrijkste fasen van dit proces is data aggregatie. Als je alles nog steeds met de hand doet, is het nu tijd om event management software te gaan gebruiken die de mogelijkheid heeft al je data centraal op te slaan en trends op te sporen door activiteiten gedurende een serie events te vergelijken. Dat is veel interessanter dan een losstaand event te analyseren. Afgelopen jaren is event management software veel goedkoper en kant en klaar inzetbaar geworden, zodat nu ook kleinere organisaties profiteren van nieuwe producten die waarde aan hun events kunnen toevoegen.’
Een voorbeeld hiervan is volgens Chalmers het toenemend gebruik van RFID (radio frequency identification) oplossingen tijdens events, waardoor organisatoren meetbaar kunnen nagaan wat mensen op events werkelijk doen, in plaats van af te gaan op de interesses die ze bij hun aanmelding opgaven.
Winnen of verliezen
Het zorgvuldig structureren van data die je tijdens events verzamelt, door gebruik te maken van de nieuwste event management technologie, zorgt dat je verkopers direct toegang hebben tot veel waardevollere en tijdige informatie. Chalmers: ‘Zo kunnen ze op basis van de betrokkenheid van bedrijven bij het event bepalen welke leads ze met voorrang moeten behandelen. Deze leads kunnen ze veel gerichter en gepersonaliseerd opvolgen, in plaats van algemeen te pitchen, wat vaker niet dan wel resultaat heeft.
Kortom: een dieper inzicht in je de data die je uit verschillende bronnen hebt, verbetert je prestatie, omdat zowel marketing als verkoop gerichter kunnen opvolgen. Uiteindelijk zal het graven in je data, gekoppeld aan een betere manier om informatie en leads op events te verzamelen, op zijn beurt een persoonlijker benadering van je communicatie vergemakkelijken. En dat is vaak het verschil tussen het winnen of verliezen van een order.’(Bron: b2bmarketing.net)
-
Connie Lohuis
- Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
- Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
- Website:http://www.strakblauw.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management