KPN en niets anders dan KPN

KPN en niets anders dan KPN
  • B2b
  • 11 jan 2019 @ 12:10
  • 9148 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Marketing

KPN gaat zich focussen op het KPN merk en daarom worden onder meer de merken Telfort en XS4all de nek omgedraaid. Fans zijn niet blij. Verstandige marketingkeuze?

KPN doet veel stof opwaaien met de nieuwe strategie. Officieel in een persbericht: ‘KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, klantenservice en netwerken. Om uitvoering te geven aan deze strategie zal KPN in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk.’

Veel marketeers en merkenbouwers zullen zich achter het oor krabben of dit een slimme zet is?

Ellen van Heerwaarden, woordvoerder KPN: ‘Het KPN-merk is een sterk merk en het is ons grootste merk (klantenbase). Het KPN-merk heeft sterke kwaliteiten en door de focus op het KPN-merk te leggen en dit merk aan te vullen met de unieke kenmerken van de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom, kunnen we onze resources nog beter aanwenden om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.’

Veel diehard fans van XS4all zijn niet blij. Ergo, ze zijn geschokt.

‘We begrijpen het sentiment heel goed, hoor. We gaan ook nadrukkelijk in gesprek met onze klanten hoe we dit goed gaan laten landen en vormgeven. De mensen mogen ook hun bestaande mailadres gewoon blijven gebruiken. Primair geldt dat de klanten gaan profiteren van nog meer kwaliteit en premium diensten. Of er veel opzeggingen zullen komen? Vind ik moeilijk te zeggen. Er zullen altijd mensen zijn die vertrekken vanwege dit soort maatregelen. Maar vooralsnog doen we er alles aan om iedereen te overtuigen van de noodzaak van deze stap.’

Hoe gaan jullie KPN via marketing net zo sterk maken als XS4all en Telfort?

‘We zetten vol in op het KPN-merk. Hiermee kunnen we onze resources – die nu over deze merken verspreid zijn (denk bijvoorbeeld aan marketing en investeringen in techniek) beter inzetten om het KPN-merk te versterken en de dienstverlening onder dat merk te verbreden. We zijn klaar om het KPN-merk door te laten groeien naar een merk waar alle mensen en bedrijven in Nederland zich mee verbonden voelen.’

 

Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN, voegt hieraan toe: ‘Met de focus op het KPN-merk zijn we in staat om consumenten en ondernemers een nog betere gebruikerservaring te bieden met toonaangevende combinaties van vaste en mobiele diensten. We starten bijvoorbeeld in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfortconsumenten en ondernemers een nog betere gebruikerservaring te bieden met toonaangevende combinaties van vaste en mobiele diensten.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken