Bloosem neemt bijenprobleem serieus

Bloosem neemt bijenprobleem serieus
  • B2b
  • 19 mrt 2019 @ 11:05
  • 17252 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MVOKlantenWebsite

De Bijenstichting kiest voor Bloosem. Het online marketingbureau gaat aan de slag met de bewustwording van de Nederlander rondom het onderwerp bijen. Een vernieuwd online platform moet hieraan bijdragen.

De Bijenstichting behartigt de belangen van honingbijen en wilde bijen in Nederland, met als doel deze te beschermen tegen uitsterven. De stichting stelt dat Nederlanders zich nog onvoldoende bewust zijn van het belang van de bij voor de voedselketen. Het vernieuwde online platform moet als visitekaartje dienen om de bezoeker te informeren over bijen en bewust te maken van het probleem en de urgentie van bijen-sterfte.

Geen bijzaak

De website is daarnaast een instrument om donateurs te werven. Bloosem gaat daarbij ondersteunen. Jaap Molenaar, voorzitter van de Bijenstichting, laat weten: 'Wij zochten een partij met verstand van online media om niet alleen met bestaande doelgroepen in contact te blijven, maar ook om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Bloosem is een proactieve partij die met ons meedenkt over hoe wij de bewustwording rondom bijen en bijensterfte bij het grote publiek bekend kunnen maken. Vanaf het eerste contactmoment merkten we dat Bloosem het bijenprobleem serieus neemt, en het niet ziet als bijzaak.'

MVO

Otto Munsters, directeur van Bloosem, voegt daaraan toe: 'Zowel uit het perspectief van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen als vanuit onze branding symboliek is dit een perfecte match. De Bijenstichting heeft een doel dat dicht bij ons staat en ik ben er trots op dat we kunnen bijdragen aan het online succes van de Bijenstichting. Inderdaad geen bijzaak!'

Bloosem zet zich sinds de zomer van 2018 -naar eigen zeggen kosteloos- in om de Bijenstichting online op de kaart te zetten. Dit moet resulteren in betere vindbaarheid in Google, meer websitebezoek en conversie optimalisatie in de webshop.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken