Bloosem neemt bijenprobleem serieus
- B2b
- 19 mrt 2019 @ 11:05
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MVOKlantenWebsite
- 19 mrt 2019 @ 11:05
- Lucas Boon
De Bijenstichting kiest voor Bloosem. Het online marketingbureau gaat aan de slag met de bewustwording van de Nederlander rondom het onderwerp bijen. Een vernieuwd online platform moet hieraan bijdragen.
De Bijenstichting behartigt de belangen van honingbijen en wilde bijen in Nederland, met als doel deze te beschermen tegen uitsterven. De stichting stelt dat Nederlanders zich nog onvoldoende bewust zijn van het belang van de bij voor de voedselketen. Het vernieuwde online platform moet als visitekaartje dienen om de bezoeker te informeren over bijen en bewust te maken van het probleem en de urgentie van bijen-sterfte.
Geen bijzaak
De website is daarnaast een instrument om donateurs te werven. Bloosem gaat daarbij ondersteunen. Jaap Molenaar, voorzitter van de Bijenstichting, laat weten: 'Wij zochten een partij met verstand van online media om niet alleen met bestaande doelgroepen in contact te blijven, maar ook om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Bloosem is een proactieve partij die met ons meedenkt over hoe wij de bewustwording rondom bijen en bijensterfte bij het grote publiek bekend kunnen maken. Vanaf het eerste contactmoment merkten we dat Bloosem het bijenprobleem serieus neemt, en het niet ziet als bijzaak.'
MVO
Otto Munsters, directeur van Bloosem, voegt daaraan toe: 'Zowel uit het perspectief van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen als vanuit onze branding symboliek is dit een perfecte match. De Bijenstichting heeft een doel dat dicht bij ons staat en ik ben er trots op dat we kunnen bijdragen aan het online succes van de Bijenstichting. Inderdaad geen bijzaak!'
Bloosem zet zich sinds de zomer van 2018 -naar eigen zeggen kosteloos- in om de Bijenstichting online op de kaart te zetten. Dit moet resulteren in betere vindbaarheid in Google, meer websitebezoek en conversie optimalisatie in de webshop.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- bijenstichting
- honing
- online marketing
- bijen
- maatschappelijk verantwoord ondernemen
- bloosem
- hongbijen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing