Bloosem neemt bijenprobleem serieus
- B2b
- 19 mrt 2019 @ 11:05
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MVOKlantenWebsite
- 19 mrt 2019 @ 11:05
- Lucas Boon
De Bijenstichting kiest voor Bloosem. Het online marketingbureau gaat aan de slag met de bewustwording van de Nederlander rondom het onderwerp bijen. Een vernieuwd online platform moet hieraan bijdragen.
De Bijenstichting behartigt de belangen van honingbijen en wilde bijen in Nederland, met als doel deze te beschermen tegen uitsterven. De stichting stelt dat Nederlanders zich nog onvoldoende bewust zijn van het belang van de bij voor de voedselketen. Het vernieuwde online platform moet als visitekaartje dienen om de bezoeker te informeren over bijen en bewust te maken van het probleem en de urgentie van bijen-sterfte.
Geen bijzaak
De website is daarnaast een instrument om donateurs te werven. Bloosem gaat daarbij ondersteunen. Jaap Molenaar, voorzitter van de Bijenstichting, laat weten: 'Wij zochten een partij met verstand van online media om niet alleen met bestaande doelgroepen in contact te blijven, maar ook om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Bloosem is een proactieve partij die met ons meedenkt over hoe wij de bewustwording rondom bijen en bijensterfte bij het grote publiek bekend kunnen maken. Vanaf het eerste contactmoment merkten we dat Bloosem het bijenprobleem serieus neemt, en het niet ziet als bijzaak.'
MVO
Otto Munsters, directeur van Bloosem, voegt daaraan toe: 'Zowel uit het perspectief van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen als vanuit onze branding symboliek is dit een perfecte match. De Bijenstichting heeft een doel dat dicht bij ons staat en ik ben er trots op dat we kunnen bijdragen aan het online succes van de Bijenstichting. Inderdaad geen bijzaak!'
Bloosem zet zich sinds de zomer van 2018 -naar eigen zeggen kosteloos- in om de Bijenstichting online op de kaart te zetten. Dit moet resulteren in betere vindbaarheid in Google, meer websitebezoek en conversie optimalisatie in de webshop.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- online marketing
- bijenstichting
- bloosem
- bijen
- maatschappelijk verantwoord ondernemen
- honing
- hongbijen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management