Onderzoek: CMO wil meer controle
- B2b
- 20 nov 2019 @ 12:18
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - StrategieOnderzoek
- 20 nov 2019 @ 12:18
- Lucas Boon
Succesvolle bedrijven zetten in 2020 de klant niet enkel centraal in hun diensten, maar in hun volledige denkwijze en visie. Dit en meer blijkt uit onderzoek van IAB Nederland en Deloitte.
Eerder deze week verscheen het 'What's on the CMO agenda?'-rapport, waarvoor Deloitte, in opdracht van IAB Nederland, 25 Nederlandse chief marketing officers heeft geïnterviewd. We delen enkele uitkomsten.
De CMO neemt de rol van organisatorisch architect op zich, om ervoor te zorgen dat het bedrijf zich voortdurend verder ontwikkelt, zonder dat het hierin afhankelijk is van derden. De CMO's van vandaag de dag willen volledig in controle zijn wat betreft planning, budget en media, maar bovenal first pay data. Tegelijkertijd voelen ze de druk om hun eigen organisatie te blijven uitdagen met nieuwe manieren van werken.
Groeiend zelfvertrouwen
In 2018 worstelden de Nederlandse CMO's met de snelheid van de digitale transformatie. Dit jaar zien we in het onderzoeksrapport vooral vertrouwen in eigen kennis en kunde terug in de gesprekken die zijn gevoerd. Digital en 'agile werken' zijn eerder regel dan uitzondering en de focus van de CMO ligt op flexibiliteit en snelheid van schakelen. Door interne en externe samenwerking te stimuleren, willen de ondervraagde CMO's de juiste vaardigheden en het juiste gedrag samenbrengen, wat moet bijdragen een succesvolle en duurzame groei.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 25, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- ‘Samen bouwen aan een verhaal’: AH Retail Media Services en...
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers