[NMW] Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Ondanks corona toch kansen pakken'
- B2b
- 26 aug 2020 @ 00:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementMarketing
- 26 aug 2020 @ 00:01
- Lucas Boon
Corné Hoogendoorn is directeur marketing bij touroperator Corendon. Corona heeft de reisbranche als een van de eerste en meteen ook zeer hard geraakt, stelt hij. ‘Ik neem de bezoeker op Nima Marketing Week mee in de wijze waarop wij hiermee omgaan en tóch kansen weten te pakken.’
Nima Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en tickets. Headliner Corné Hoogendoorn spreekt op donderdag 3 september om 09:00 uur in de Corpaloods.
Wat is het laatste nieuws bij Corendon?
De ontwikkelingen gaan snel. Helaas moeten we nog regelmatig vakanties van onze klanten annuleren, maar gelukkig zien we dankzij de lancering van het Nederlandse aanbod dat we goed inspelen op hun behoefte. Daarnaast zijn er nog voldoende mensen die wel naar het buitenland willen.
Voor welke marketinguitdaging staat Corendon op dit moment en welke rol speel jij daarin?
We zien dat een deel van onze klanten liever in Nederland blijft. Daar hebben we als benoemd goed op ingespeeld door ook Nederlands aanbod te lanceren met onder meer Costa Hollanda en recent een aantal excursiereizen voor het naseizoen. Het bereiken van onze doelgroep en aansluiten op hun wensen is de grootste uitdaging. Mensen die in Nederland vakantie willen vieren, moeten we zo min mogelijk vermoeien met aanbod naar het buitenland en vice versa.
Nima Marketing Week vindt dit jaar zowel live als online plaats. Wat vind je van deze opzet?
Ik heb er veel zin in. De interactie met de zaal en het netwerken zijn toch duidelijke meerwaarden van live events ten opzichte van webinars. Ik vind het tof dat de content van het event breed beschikbaar is door het ook online beschikbaar te stellen.
Waarom doen bezoekers er verstandig aan naar jouw talk te komen?
Corona heeft de reisbranche als een van de eerste, en meteen ook zeer hard, geraakt. Ik neem de NMW-bezoeker mee in de wijze waarop wij hiermee omgaan en tóch kansen weten te pakken.
Welke andere talk zou je willen aanbevelen en waarom?
Ik kijk uit naar de sessie van Caroline van Turennout van Zeeman, een mooi merk met een duidelijke propositie. In de concurrerende markt waarin zij zich begeven weten ze toch consistent alles door te voeren. Ik ben het benieuwd naar het verhaal daarachter.
Hoelang blijf je op de borrel na afloop hangen?
Zolang het gezellig is, dus hopelijk heel lang.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing