Yvonne Nassar hoofd marketing Van Gogh
- B2b
- 27 nov 2020 @ 11:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - HR
- 27 nov 2020 @ 11:41
- Sjaak Hoogkamer
De directie van het Van Gogh Museum maakt de benoeming bekend van drie nieuwe leden van het managementteam waaronder Yvonne Nassar, Senior Manager Marketing & Communicatie.
Op de foto v.l.n.r.: Marije Vellekoop, Amanda Vollenweider en Yvonne Nassar
Amanda Vollenweider wordt Senior Manager Educatie & Presentatie en Yvonne Nassar Senior Manager Marketing & Communicatie. Zij zullen per 1 januari 2021 starten in hun nieuwe rollen. Marije Vellekoop, al langere tijd werkzaam bij het Van Gogh Museum als leidinggevende van de afdeling Collectie & Onderzoek, zal per 1 december 2020 naast haar huidige functie ook de rol van Senior Manager Collectie op zich nemen. Vellekoop, Vollenweider en Nassar nemen in hun nieuwe functies alle drie zitting in het managementteam van het Van Gogh Museum.
Marije Vellekoop, Senior Manager Collectie
Marije Vellekoop (51) studeerde Kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Utrecht en is sinds 1995 werkzaam bij het Van Gogh Museum, vanaf 1999 als Conservator Prenten en Tekeningen. Sinds 2013 geeft zij leiding aan de afdeling Collectie & Onderzoek. Als afdelingshoofd is zij verantwoordelijk voor belangrijke kernactiviteiten van het Van Gogh Museum en De Mesdag Collectie, zoals de presentatie en de uitbreiding van de vaste collectie, de bruiklenen, het authenticiteitsonderzoek en het onderzoeksprogramma. Ook de conceptontwikkeling van tentoonstellingen vindt binnen haar afdeling plaats. In haar nieuwe rol als Senior Manager Collectie is zij verantwoordelijk voor de afdelingen Collectie & Onderzoek, Collectiebeheer & Restauratie, Registrar’s Office en Collectie Informatie. Vellekoop behoudt eveneens haar functie als leidinggevende van de afdeling Collectie & Onderzoek.
Amanda Vollenweider, Senior Manager Educatie & Presentatie
Amanda Vollenweider (46) is momenteel hoofd Educatie en Programma bij Museum Arnhem. Ze studeerde af aan de Reinwardt Academie als museologe en behaalde onlangs haar MSc Business aan Nyenrode Business Universiteit. Vollenweider werkte voorheen als hoofd projectbureau bij NEMO, waar ze ook de nieuwe koers voor het Weekend van de Wetenschap bepaalde. Daarnaast had ze haar eigen bedrijf waar ze als kwartiermaker bij verschillende musea aan vernieuwingstrajecten werkte. Ze deelt graag haar kennis op het gebied van (inhoudelijk) publieksbeleid, opgedaan in verschillende musea. In haar nieuwe rol als Senior Manager Educatie & Presentatie is zij verantwoordelijk voor de afdelingen Educatie & Interpretatie, Tentoonstellingen, Publicaties en De Mesdag Collectie in Den Haag. Vollenweider zal ook team Tentoonstellingen gaan leiden.
Yvonne Nassar, Senior Manager Marketing & Communicatie
Yvonne Nassar (46) was in haar laatste functie head of customer strategy & marketing bij RAI Amsterdam. Daarvoor werkte zij onder meer als marketing director Europe bij Dolce Hotels & Resorts vanuit Parijs. In Nederland en Engeland heeft zij internationale marketing- en salesafdelingen opgezet. Naast haar werk is Nassar actief als voorzitter van Platform Innovatie in Marketing (PIM) en IMD Alumni Club Nederland. Haar persoonlijke missie is mensen verbinden om duurzame bedrijfsgroei te stimuleren, voor een kleurrijke toekomst voor iedereen. In haar nieuwe rol als Senior Manager Marketing & Communicatie is zij verantwoordelijk voor de afdelingen Marketing, Digitale Communicatie, Pers en Events. Nassar zal eveneens leiding gaan geven aan de afdeling Marketing.
Het managementteam van het Van Gogh Museum bestaat uit de directie, de senior managers Collectie, Educatie & Presentatie, Marketing & Communicatie, Bedrijfsvoering, VGME BV en de directiesecretaris.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 25, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- ‘Samen bouwen aan een verhaal’: AH Retail Media Services en...
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers