Bezoekers Canal Parade direct DOOH-rolmodel
- B2b
- 4 aug 2022 @ 15:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 aug 2022 @ 15:32
- Sjaak Hoogkamer
Tijdens de Canal Parade op zaterdag 6 augustus toont Vodafone met de ‘Role Real Models’- campagne realistische rolmodellen in het straatbeeld van Amsterdam.
Bezoekers van de Pride kunnen namelijk zelf model staan in deze campagne.
De campagnebeelden zijn direct zichtbaar op 106 digitale schermen door de stad. Het doel is om zo een breed en divers palet aan rolmodellen neer te zetten.
Rolmodellen kunnen een positieve en inspirerende invloed hebben op ieders ontwikkeling, aldus Vodafone. ‘LHBTIQ+- jongeren treffen in hun directe omgeving vaak minder rolmodellen waarmee ze zich kunnen identificeren. Een merendeel van deze jongeren haalt zijn rolmodel uit de media.* Een brede en herkenbare representatie in de media zonder stereotypes is daarom van belang.’
Realistische rolmodellen
Tijdens de Utrecht Pride dit jaar deelden reeds 600 bezoekers hun foto en verhaal over ‘wat vrijheid voor hen betekent’. Nu zijn de Pride-bezoekers van Amsterdam aan de beurt om hun eigen campagnebeeld te maken. Dit kan in de speciaal daarvoor ontworpen photobooth op de Westermarkt. De foto’s, inclusief quotes, zijn direct zichtbaar via digitale schermen in de stad. Hiermee worden zij onderdeel van de actie ‘Role Real Models’.
Eigen medewerkers als rolmodel
De eerste rolmodellen op de campagnebeelden zijn onderdeel van het medewerkersnetwerk Queers Connected van VodafoneZiggo. ‘Met Queers Connected creëren we een open en veilige werkomgeving voor LHBTIQ+-collega’s,’ aldus Steven Kroon, voorzitter van het Queers Connected netwerk. ‘Eerder tijdens de Utrecht Canal Pride haalden we authentieke verhalen op van de LHBTIQ+-community en portretteerden we hen als echte rolmodellen in de stad. Ik kijk er naar uit om in Amsterdam hetzelfde te doen. Wij weten maar al te goed hoe bevrijdend het voelt om jezelf te kunnen zijn en hoe belangrijk het is om anderen in de community te inspireren.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- [Onderzoek] Druk op... 26-04-2024
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing