Bezoekers Canal Parade direct DOOH-rolmodel

Bezoekers Canal Parade direct DOOH-rolmodel
  • B2b
  • 4 aug 2022 @ 15:32
  • 6462 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Tijdens de Canal Parade op zaterdag 6 augustus toont Vodafone met de ‘Role Real Models’- campagne realistische rolmodellen in het straatbeeld van Amsterdam.

Bezoekers van de Pride kunnen namelijk zelf model staan in deze campagne.

De campagnebeelden zijn direct zichtbaar op 106 digitale schermen door de stad. Het doel is om zo een breed en divers palet aan rolmodellen neer te zetten.

Rolmodellen kunnen een positieve en inspirerende invloed hebben op ieders ontwikkeling, aldus Vodafone. ‘LHBTIQ+- jongeren treffen in hun directe omgeving vaak minder rolmodellen waarmee ze zich kunnen identificeren. Een merendeel van deze jongeren haalt zijn rolmodel uit de media.* Een brede en herkenbare representatie in de media zonder stereotypes is daarom van belang.’

Realistische rolmodellen

Tijdens de Utrecht Pride dit jaar deelden reeds 600 bezoekers hun foto en verhaal over ‘wat vrijheid voor hen betekent’. Nu zijn de Pride-bezoekers van Amsterdam aan de beurt om hun eigen campagnebeeld te maken. Dit kan in de speciaal daarvoor ontworpen photobooth op de Westermarkt. De foto’s, inclusief quotes, zijn direct zichtbaar via digitale schermen in de stad. Hiermee worden zij onderdeel van de actie ‘Role Real Models’.

Eigen medewerkers als rolmodel

De eerste rolmodellen op de campagnebeelden zijn onderdeel van het medewerkersnetwerk Queers Connected van VodafoneZiggo. ‘Met Queers Connected creëren we een open en veilige werkomgeving voor LHBTIQ+-collega’s,’ aldus Steven Kroon, voorzitter van het Queers Connected netwerk. ‘Eerder tijdens de Utrecht Canal Pride haalden we authentieke verhalen op van de LHBTIQ+-community en portretteerden we hen als echte rolmodellen in de stad. Ik kijk er naar uit om in Amsterdam hetzelfde te doen. Wij weten maar al te goed hoe bevrijdend het voelt om jezelf te kunnen zijn en hoe belangrijk het is om anderen in de community te inspireren.’

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken