Bezoekers Canal Parade direct DOOH-rolmodel
- B2b
- 4 aug 2022 @ 15:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 aug 2022 @ 15:32
- Sjaak Hoogkamer
Tijdens de Canal Parade op zaterdag 6 augustus toont Vodafone met de ‘Role Real Models’- campagne realistische rolmodellen in het straatbeeld van Amsterdam.
Bezoekers van de Pride kunnen namelijk zelf model staan in deze campagne.
De campagnebeelden zijn direct zichtbaar op 106 digitale schermen door de stad. Het doel is om zo een breed en divers palet aan rolmodellen neer te zetten.
Rolmodellen kunnen een positieve en inspirerende invloed hebben op ieders ontwikkeling, aldus Vodafone. ‘LHBTIQ+- jongeren treffen in hun directe omgeving vaak minder rolmodellen waarmee ze zich kunnen identificeren. Een merendeel van deze jongeren haalt zijn rolmodel uit de media.* Een brede en herkenbare representatie in de media zonder stereotypes is daarom van belang.’
Realistische rolmodellen
Tijdens de Utrecht Pride dit jaar deelden reeds 600 bezoekers hun foto en verhaal over ‘wat vrijheid voor hen betekent’. Nu zijn de Pride-bezoekers van Amsterdam aan de beurt om hun eigen campagnebeeld te maken. Dit kan in de speciaal daarvoor ontworpen photobooth op de Westermarkt. De foto’s, inclusief quotes, zijn direct zichtbaar via digitale schermen in de stad. Hiermee worden zij onderdeel van de actie ‘Role Real Models’.
Eigen medewerkers als rolmodel
De eerste rolmodellen op de campagnebeelden zijn onderdeel van het medewerkersnetwerk Queers Connected van VodafoneZiggo. ‘Met Queers Connected creëren we een open en veilige werkomgeving voor LHBTIQ+-collega’s,’ aldus Steven Kroon, voorzitter van het Queers Connected netwerk. ‘Eerder tijdens de Utrecht Canal Pride haalden we authentieke verhalen op van de LHBTIQ+-community en portretteerden we hen als echte rolmodellen in de stad. Ik kijk er naar uit om in Amsterdam hetzelfde te doen. Wij weten maar al te goed hoe bevrijdend het voelt om jezelf te kunnen zijn en hoe belangrijk het is om anderen in de community te inspireren.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management