De zomer van... Jolanda Verschuur van de VMRG

De zomer van... Jolanda Verschuur van de VMRG
  • B2b
  • 31 jul 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketing

Jolanda Verschuur is Manager Marketing en Communicatie bij de VMRG, de brancheorganisatie voor de metalen gevelbouw met het VMRG Keurmerk als kwaliteitslabel. ‘Bij een citytrip ga je de wereld anders bekijken. Ik kan het niet laten om altijd even te melden dat ik een VMRG Keurmerk-gebouw zie, met metalen ramen of een vliesgevel gerealiseerd door “onze bedrijven”.’

Waar gaat de reis naartoe deze zomer?
Deze zomer ben ik vooral aan het klussen aan de 100 jaar oude boerderij die mijn man en ik op een prachtig plekje in Drenthe gekocht hebben. Kinderen het huis uit en tijd voor een nieuwe fase, vonden wij. Niet zomaar klussen, maar het gehele huis strippen en weer opbouwen, dus elk weekend is een soort mini ‘workation’. Wel heb ik deze zomer een reisje naar Palermo op Sicilië gemaakt, omdat mijn zoon daar sinds afgelopen jaar woont. En wat is er mooier dan een stad te zien samen met een local, in dit geval zijn Italiaanse vriendin. Dus bezocht ik de leukste hotspots om te genieten van het heerlijke Italiaanse eten, snoof ik alle cultuur op die de stad te bieden heeft en loodste zij ons met de auto door het verkeer (gekkenhuis!) in de stad. En dan heb ik het nog niet gehad over het prachtige strandtentje langs de rotsen aan zee waar je zo het glasheldere zeewater in duikt.

Welk (marketing)boek gaat er in de koffer?
In de koffer zat alleen een reisboek over Sicilië, omdat ik me, zelfs met een local die me alles kan vertellen, altijd graag inlees over de plek waar ik naartoe ga op reis. Verder kom ik met ons verbouwingsproject weinig aan lezen toe, dus de boekenwurm in mij moet even geduld hebben.

Wat was je meest helse vakantie-ervaring en wat was je mooiste?
Gerona is een prachtige stad in Noord-Spanje, maar ik heb toch vooral andere herinneringen aan deze stad. Na een bezoek aan een markt in Gerona gingen wij met onze drie, toen nog kleine, kinderen naar een zwembad daar. Heel goed opgelet op de kinderen, maar blijkbaar iets minder op onze eigen spullen. We bleken bestolen te zijn en ook de sleutels van onze auto waren weg en helaas geen reservesleutels. Na veel gedoe auto gerepatrieerd en met een andere auto naar huis.
Gelukkig heb ik aan vrijwel alle vakanties vooral mooie herinneringen. De rondreis door West-Amerika tijdens onze huwelijksreis vonden wij zo geweldig dat we deze jaren later nog eens over gedaan hebben met de kinderen erbij. Ook de herinneringen aan de jaarlijkse weekendjes weg met zeven vriendinnen van de middelbare school koester ik en ik kijk alweer uit naar ons volgende weekend.

Ben je zakelijk gezien tevreden over de eerste zes maanden van 2023?
Veel voordelen van het toepassen van aluminium in een gevel zijn minder bekend, zoals bijvoorbeeld dat het materiaal zonder kwaliteitsverlies oneindig recyclebaar is. Om aluminium een boost te geven als gevelmateriaal, hebben wij daarom de afgelopen maanden een campagne ontwikkeld. Deze bestaat uit zes korte films met Stefano Keizers in de hoofdrol, een website én online advertenties. Het was een uitdaging om een ‘out of the box’-campagne samen met het reclamebureau te ontwikkelen, maar ik vind dat het resultaat er mag zijn. Oordeel zelf en neem een kijkje op hardcorealuminium.nl. De eerste resultaten van de campagne die een jaar loopt, zijn veelbelovend.


Hoe stil is het op de zaak in de zomer of valt dat mee?
In de bouwvak-periode is het altijd rustiger, omdat onze aangesloten bedrijven ook grotendeels vakantie hebben. Altijd een mooie periode om zaken die zijn blijven liggen op te pakken en plannen te maken voor het komende jaar. Dus genoeg te doen.

Wat zit er allemaal in het vat voor het najaar?
De Hardcore aluminium-campagne ligt stil tijdens de bouwvak en wordt dus echt goed uitgerold na de zomer. Daar ben ik heel benieuwd naar. Tijdens de zomer worden weer filmpjes van VMRG Keurmerk-projecten gemaakt, die na de zomer maandelijks gelanceerd worden. Verder staat er een aantal events voor onze aangesloten bedrijven op het programma, zoals een inspiratiemiddag ‘Bouwhistorie en bouwtoekomst’ in het Openluchtmuseum in Arnhem.

Wat was je mooiste marketingmoment van dit jaar tot nu toe?
De lancering van de Hardcore aluminium-campagne door Stefano Keizers op een event voor onze aangesloten bedrijven. Hij was de ‘mystery guest’ en introduceerde de eerste campagnefilmpjes. Naar deze campagne heb je maanden toe gewerkt en het is dan mooi om ook de eerste reacties van de bedrijven te zien waarvoor je deze campagne uiteindelijk maakt.

Wat is je favoriete merk in de zomertijd?
Deze zomer ben ik gevallen voor de cocktailsiropen van Teisseire. Een cocktail als een Mojito of een Pina Colada in een suikervrije siroop, briljant idee en een lekker zomers smaakje aan je watertje. En ook de Pickwick Fruit Fusion thee is mijn merk van deze zomer, weer eens wat anders, thee van fruit.

Wat is jullie laatste nieuws?
De VMRG is initiatiefnemer om samen met andere gevelbranche-organisaties de gehele gevelbranche circulair te laten werken. Hiervoor hebben wij onlangs subsidie van het Nationaal Groeifonds gekregen. De Circulaire Geveleconomie, waar al jarenlange voorbereiding in zit, kan hiermee uitgerold worden, onder andere door het opzetten van een collectief retoursysteem.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken