De marketingtransfers van week 2, 2025
- B2b
- 17 jan 2025 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 17 jan 2025 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
De transfers vliegen weer van hot naar her. Hoofdrollen deze week voor icoon Hugo van den Bos, die Total Design verlaat en niet achter de geraniums gaat zitten, maar gewoon vol aan de slag bij Dart Design, en hond Bob natuurlijk!. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht!
Sinds 1 januari 2025 versterkt Hugo van den Bos het corporatebrandingteam van DartDesign als strategisch adviseur. Tot 31 december 2024 was Hugo als Strategy Director Branding verbonden aan TD (Total Design). In 2014 bracht hij KoeweidenPostma in bij de Total Identity Group en in 2017 stond hij aan de basis van de volledige samenvoeging en herintroductie van de naam Total Design. Hij was eerder betrokken bij grote (re)branding operaties zoals die van Hema, NPO, Nationale-Nederlanden (NN), ING, Aegon, Royal FloraHolland, Rijk Zwaan en APG. Van den Bos: ‘Het is heerlijk om vanuit DartDesign opnieuw te kunnen samenwerken met Eddy Wegman (Head of Design) en Stephan Reschke (Head of Brand), een “dream team”. Onze gedeelde geschiedenis maakt dat we een van de meest ervaren en succesvolle corporatebrandingteams zijn van Nederland. Daarnaast is het inspirerend om in een nieuwe omgeving, met zoveel creatieve mensen en bureaus om me heen, weer te bouwen aan iets nieuws.’ Sebastiaan van Rijnsoever, Managing Director DartDesign: ‘We zijn heel blij met de komst van Hugo. Binnen DartDesign, maar ook binnen de Only Creative Entrepreneurs Groep, hebben we grote ambities als het gaat om corporate branding en strategisch advies. Wij geloven dat corporate branding en inspirerend leiderschap onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en juist in die wisselwerking brengt Hugo enorm veel ervaring mee. We kijken uit naar de samenwerking en de energie die Hugo met zich meebrengt.’
Hugo van den Bos
Arjen de Jong is aan de slag gegaan als contentspecialist bij APG: ‘“Maar jongen, je denkt toch wel aan een goed pensioen”, zei mijn moeder vroeger wel eens. Ik denk dat ik weinig keuze heb, want deze week begin ik als contentspecialist bij pensioenuitvoeringsorganisatie APG.’
Arjen de Jong
Tessa Johanneke van den Dool is met ingang van 13 januari 2025 gestart als Senior Sales Manager bij mediaplatform Teads: ‘Teads is one of a special kind en ik heb heel wat tech-organisaties van binnen gezien om dit op waarde te kunnen schatten. Vanaf dag één werd ik verrast door de technische mogelijkheden, de klantenlijst, de ambitieuze en slimme mensen, en de ongekende ambities die de organisatie heeft.’ Met de komst van Van den Dool bestaat het Nederlandse Teads-team nu uit vijftien personen. ‘Een groei van 133% in vijftien maanden’, aldus Geert Hoogeveen, managing director Teads Nederland. ‘Steeds meer adverteerders en mediabureaus hebben door dat wij méér dan 80% van alle online Nederlanders in een 100% brand safe en brand suitable omgeving kunnen bereiken. Daarmee zijn we qua bereik nummer twee, achter DPG Media. Gezien het grote netwerk van Tessa, en het feit dat we steeds meer uitgevers, mediabureaus en adverteerders aan ons netwerk koppelen, ben ik ervan overtuigd dat we onze explosieve groei zeker door blijven zetten.’
Tessa Johanneke van den Dool
Erik de Zwart is vanaf 1 maart 2025 te horen bij Radio 10. Daar gaat hij iedere zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 12.00 uur zijn programma Eriks Top 40 Hitdossier uitzenden, waarin de grootste hits uit de geschiedenis van de Nederlandse Top 40 centraal staan. Daarnaast wordt De Zwart de station-voice van Radio 10. De Zwart: ‘Al in 1989 riep ik samen met oprichter Jeroen Soer: zet je radio op 10! Het heeft even geduurd, maar ik vind het leuk om nu een bijdrage te mogen leveren aan het legendarische Radio 10. Iedere zaterdag- en zondagmorgen ga ik samen met de luisteraars op zoek naar hun muzikale herinneringen aan de hand van Top 40 Hitlijsten. Wanneer gaf jij je eerste zoen? Wanneer kocht je een auto? Wanneer ging je trouwen of samenwonen? Wat was je lievelingsvakantie? Allemaal momenten die we samen opnieuw muzikaal gaan beleven.’ Dave Minneboo, Creative Director: ‘We zijn ontzettend trots dat Mr Top 40 Erik de Zwart ons DJ-team komt versterken met zijn iconische stem en ongeëvenaarde muziekkennis! Bij Radio 10 neemt hij je ieder weekend mee door de muziekgeschiedenis met Eriks Top 40 Hitdossier én wordt hij het nieuwe herkenbare geluid van de zender als station-voice. Een legendarische match voor de zender met de grootste hits aller tijden!’
Erik de Zwart | foto met dank aan radio10.nl
Anneke Schogt is benoemd tot CEO van Ogilvy Nederland. De huidige CEO van Ogilvy, Jai Kotecha, is gepromoveerd naar een nieuwe leidinggevende rol binnen Ogilvy EMEA. Patou Nuytemans, CEO van Ogilvy EMEA: ‘Anneke brengt uitgebreide wereldwijde en lokale ervaring in advertising, digital, content en influencermarketing met zich mee, samen met een ondernemersgeest en passie voor overtuigende creativiteit. Zij heeft meer dan 25 jaar ervaring in de creatieve en technologische industrie, met leidinggevende rollen bij gerespecteerde organisaties zoals Microsoft en Monks S4 Capital, dat het succesvolle bureau IMA overnam, waarvan zij CEO en partner was. We zijn verheugd Anneke te verwelkomen bij Ogilvy. Haar bewezen leiderschapskwaliteiten, verbeeldingsrijke visie en diepgaande kennis van de industrie, zowel wereldwijd als lokaal, maken haar de juiste persoon voor dit volgende hoofdstuk. Anneke's ervaring in alle disciplines, met name influencermarketing, zal van onschatbare waarde zijn nu we voortbouwen op de sterke basis van Ogilvy in Nederland. We willen Jai ook bedanken voor zijn uitstekende bijdrage aan Ogilvy Nederland. Als EMEA Managing Director, Clients and Business Lead voor The Coca-Cola Company, onderdeel van WPP Open X, kijken we ernaar uit dat de hele regio de impact van Jai's uitstekende klant- en zakelijke leiderschapskwaliteiten zal voelen.’ Schogt: ‘Als het nummer één creatieve netwerk ter wereld begrijpt Ogilvy echt de kracht van creativiteit om groei en verandering te stimuleren. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met het getalenteerde team in Amsterdam en voort te bouwen op de erfenis van creatieve excellentie en impact van het bureau. Ik ben vastbesloten om Ogilvy in Nederland verder te integreren in het hart van onze activiteiten, buitengewone creativiteit en efficiëntie te stimuleren en onze klanten in staat te stellen te slagen in deze transformatieve tijd van innovatie en kansen.’
Anneke Schogt
Met ingang van 1 maart 2025 wordt Jorn Agterberg de nieuwe Head of Programming & Content bij radiostation Joe. In deze functie wordt hij verantwoordelijk voor de programmering en content van het station. Hij neemt de rol over van Iwan Reuvekamp, die in een nieuwe rol, voor beide radiomerken van DPG Media, werkzaam blijft. Agterberg maakt de overstap van Mediahuis Radio naar DPG Media, waar hij geen onbekende is binnen het radioportfolio. In diverse functies was hij eerder twaalf jaar actief bij zusterstation Qmusic: ‘Al sinds ik als tweejarig jongetje de transistorradio van mijn opa kreeg, ben ik gefascineerd door dit medium. Ik kijk ernaar uit om verder te bouwen aan het station met de beste ’70s, ’80s en ’90s hits en Coen & Sander in de ochtend.’ Robert Bernink, algemeen directeur radio bij DPG Media: ‘Jorn is een veelzijdige en getalenteerde professional die voortdurend vooruitloopt op de ontwikkelingen in zijn vakgebied. Hij is sterk in contentmarketing en heeft grote passie voor alles wat audio en radio betreft. We zijn dan ook blij dat hij terug is binnen ons team. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij deze rol met succes gaat vervullen en zal voortbouwen op het sterke fundament dat sinds de vliegende start van Joe is gelegd.’
Jorn Agterberg
Eva Hollander, Managing Director Initiative Netherlands op LinkedIn: ‘We zijn het er (bijna) allemaal over eens; de veranderingen in ons vak zijn nog nooit zo snel gegaan. Een aardig moment dus misschien om er nog een verandering aan toe te voegen. Ik heb besloten om mijn rol als Managing Director van Initiative neer te leggen, en IPG Mediabrands te verlaten. Wat dat vooral een lastige beslissing maakte, is dat ik de club geweldige mensen en al onze prachtige klanten gedag ga zeggen. Het geeft me veel rust en vertrouwen dat ik Initiative achter laat in de handen van een ijzersterk en gepassioneerd team. Initiative gaat zeker zijn positie in de markt blijven versterken en verder uitbouwen. En of course; er kan bijna geen enkel LinkedIn-bericht geplaatst worden zonder trots van de afzender, maar hier mag het zeker niet ontbreken! Want trots ben ik enorm; op de top-3 positie die Initiative heeft, op de kwaliteit en creativiteit van ons werk en de langdurige klantrelaties die er zijn. Maar bovenal op het team; ambitieus en gedreven, en stuk voor stuk gewoon bijzonder leuke mensen 💙 Mijn drijfveer om straks toch dit mooie bureau achter me te laten? 100% persoonlijk, uit kracht en nieuwsgierigheid. Nieuwsgierig naar een volgende baan, een andere organisatie of branche. Toch een keer dat bloemenstalletje of koffietentje, of misschien wel de volgende plek in leiderschap waar ik waarde toe kan voegen; ik weet het nog niet. Ik kijk er naar uit om de komende tijd even een iets relaxter ritme aan te houden. Om op zoek te gaan naar wellicht nog andere drijfveren of onvermoede talenten. En eindeloos wandelingen en selfies te maken met hond Bob uiteraard.’
Eva en Bob Hollander
Mascha Blom is per januari 2025 gestart als nieuwe Managing Director bij Food Cabinet, ‘creative agency for good food’. Blom komt van Fresh Bridge, waar zij ook Managing Director was, en werkte voor onder meer Vice Media Benelux en Dept Agency. Als Managing Director bij Food Cabinet gaat zij zich richten op het verder uitbouwen van klantrelaties, het versterken en ontwikkelen van het team en het bepalen van de strategische koers van het bureau. Daarnaast is ze verantwoordelijk voor het dagelijkse reilen en zeilen. Blom: ‘In een tijd waarin veel bureaus het moeilijk hebben, zie ik hoe belangrijk het is om écht expert te zijn in een sector. Food Cabinet is daar een sterk voorbeeld van. Met uitgebreide kennis over de specifieke uitdagingen die de foodsector met zich meebrengt, gecombineerd met een groot culinair netwerk, biedt Food Cabinet veel meerwaarde voor foodmerken en -organisaties. Ik zie kansen om mijn commerciële ervaring te verbinden aan de strategische koers die het bureau al vaart. Wat ik ook tof vind is dat Food Cabinet een B Corp is en dat ik mijn kennis en ervaring in kan zetten bij een bureau dat niet alleen impactvolle campagnes maakt, maar ook écht bijdraagt aan een betere wereld.’ Strategisch directeur Sebastiaan Aalst: ‘We zijn bij Food Cabinet continu bezig onze kennis en ons netwerk te verbinden om merken en organisaties te helpen bij het vergroten van hun impact. Met Mascha als Managing Director kunnen we binnen ons bureau strategie een nog prominentere plek geven. Haar ervaring stelt ons in staat om nog proactiever en strategischer met klanten samen te werken – precies wat hen naar een specialistisch bureau brengt.’
Mascha Blom
Tanya Ponømareva gaat aan de slag bij 180 Amsterdam om innovatieve, cultuurgerichte campagnes voor wereldwijde merken te ontwikkelen.De nieuwe Creative Director komt van GoSpooky. Ponømareva heeft meerdere prestigieuze prijzen gewonnen, waaronder Leeuwen, Pencils, Lovies en Webbies, en gewerkt voor merken als Adobe, PepsiCo, JBL, Amazon Prime, Heineken en Dior, maar ook met platforms als TikTok, Meta en Snap. ‘Ik vind het geweldig om bij 180 Amsterdam te werken en samen te werken met zo'n getalenteerde groep. Ik word gedreven door creativiteit die dapper genoeg is om de norm uit te dagen en menselijk genoeg om te verbinden. Voor mij gaat het erom werk te maken dat verder gaat dan de opdracht - werk dat gesprekken op gang brengt, cultuur vormgeeft en een stempel durft te drukken.’ Stephen Corlett, CEO 180 Amsterdam: ‘Tanya's ervaring met het verleggen van creatieve grenzen en het bouwen van merken in een social-first wereld past perfect bij onze ambities. We vinden het geweldig om haar in het team te verwelkomen en zijn enthousiast om haar talent los te laten op de bedrijven van onze klanten.’
Tanya Ponømareva
Wouter Keijzer is de nieuwe Creative Director van creatief productiebureau Starsound en gaat leiding geven aan het creatieve team. Hij is verantwoordelijk voor de creatieve koers en output van het bureau. Keijzer komt van Wefilm waar hij werkte als creatief en regisseur voor merken als Efteling, Interpolis, Artsen Slaan Alarm, Vodafone en Randstad. ‘Voor mij is dit een mooie nieuwe stap. Na jaren impactvol werk te hebben gemaakt bij Wefilm, zie ik bij Starsound de kans om samen met inspirerende opdrachtgevers en een betrokken team nieuwe hoogten te bereiken. Mijn doel is om het team uit te dagen creatievere concepten en campagnes te maken.’ Edgar Wurfbain, oprichter en eigenaar van Starsound: ‘We omarmen technologische innovaties zoals AI, maar blijven vasthouden aan wat echt telt: de menselijke maat. Technologie kan veel, maar we willen blijven creëren vanuit een menselijke behoefte of een maatschappelijk vraagstuk. Die balans tussen innovatie en betekenisvolle creativiteit is waar we als bureau waarde aan hechten.’ Keijzer ziet ook kansen in de trend dat opdrachtgevers steeds meer direct willen samenwerken met makers: ‘Starsound krijgt steeds vaker de vraag om volledige campagnes te ontwikkelen, van strategie tot realisatie, dus meer dan alleen de productie van video en animatie. Deze ontwikkeling biedt kansen voor verdere groei en het creëren van nog meer impact.’
Wouter Keijzer
Laura Korving gaat aan de slag bij het Belgische contentmarketingbureau Propaganda als Projectmanager: ‘Wat een fantastische start van het nieuwe jaar bij Propaganda! Na een warm welkom en uitgebreide onboarding ben ik enorm enthousiast om mijn collega's beter te leren kennen en aan de slag te gaan met uitdagende projecten voor onder andere Proximus NXT.’ Propaganda maakt onderdeel uit van de De Propaganda Group bestaande uit vijf communicatiebureaus: Propaganda, Cypres, We Are Digital, Content Makers en Uitgeverij F-Twee. De groep telt rond de 80 medewerkers verspreid over kantoren in Zaventem, Leuven en Gent.
Laura Korving
Talpa Studios, het creatieve productiebedrijf van John de Mol, benoemt Jasper Hoogendoorn tot Chief Creative Officer. John de Mol, oprichter Talpa Studios, over zijn benoeming: ‘Ik ben erg blij dat Jasper zich bij ons team voegt in een sleutelrol op creatief en productioneel gebied. Recent hebben we in verschillende projecten samengewerkt en ik ben onder de indruk van zijn creativiteit, manier van pitchen en passie om te streven naar de allerhoogste kwaliteit in formatontwikkeling en producties. Met zijn komst zetten we een belangrijke stap in het versterken van onze original formats en bouwen we verder aan een open network-strategie waarin we werken met de allerbesten uit de industrie. Samen met Jasper willen we de toekomst van Talpa Studios verder vormgeven en onze internationale ambities realiseren.’ Als creatief directeur bij IDTV stond Hoogendoorn aan de basis van De Verraders: ‘De afgelopen negen jaar bij IDTV en All3Media waren een rollercoaster en een geweldig avontuur waar ik heel dankbaar voor ben. Door de jaren heen ben ik me steeds meer gaan toeleggen op het ontwikkelen van eigen IP met het oog op internationaal succes. Nu lonkt dit nieuwe avontuur bij Talpa Studios wat voor mij voelt als de logische volgende stap in mijn carrière. De ongeëvenaarde passie, durf en ambitie van John de Mol en Talpa Studios in het creëren van eigen IP en het verschil te willen maken op de internationale formatmarkt vind ik enorm inspirerend, leerzaam en uitdagend. Ik zie ernaar uit om daar nog eens een extra impuls aan te geven en hier tegelijkertijd weer heel veel te gaan leren.’
Jasper Hoogendoorn
Wildstone, outdoor media infrastructuren, stelt Eric Kip aan als Managing Director Europa. Hij gaat zal leiding geven aan de groei op het Europese continent en zal een bijdrage gaan leveren aan de plannen voor uitbreiding van de digitale infrastructuur. Damian Cox, CEO en oprichter van Wildstone: ‘Eric brengt een schat aan ervaring mee en heeft een bewezen staat van dienst in het stimuleren van zowel groei als innovatie. Zijn uitgebreide achtergrond omvat leidinggevende functies bij grote adverteerders, mediabureaus en mediabedrijven, waar hij consequent uitstekende resultaten heeft behaald.’ Kip over zijn aanstelling: ‘Ik ben verheugd om mij bij Wildstone aan te sluiten en leiding te geven aan het bedrijf in Europa. Met het juiste team en de juiste middelen ben ik ervan overtuigd dat we een aanzienlijke positieve impact kunnen hebben op de digitale transformatie van buitenreclame-infrastructuur. Ik kijk ernaar uit om nauw samen te werken met onze getalenteerde teams in Europa om onze groei en innovatie te versnellen.’
Eric Kip
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- PIM Trendrapport 2025: Hoe merken relevant blijven in een...
- De marketingtransfers van week 4, 2025
- Kwart eeuw innovatie en impact in marketing
- Marketeers worstelen met adoptie GenAI: Angst of FOMO?
- Taalklasse: methode voor betere taalvaardigheid in het onderwijs
- Eerste keynotespreker Nima Marketing Day 2025 bekend: Sydney...
Laatste Nieuws
- CMcom introduceert Halo de volgende... 07-02-2025
- De marketingtransfers van week 5, 202507-02-2025
- Eerste keynotespreker Nima Marketing... 06-02-2025
- PIM Trendrapport 2025: Hoe merken... 31-01-2025
- De marketingtransfers van week 4, 202531-01-2025
- Marketeers worstelen met adoptie... 30-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day