Kingsday wint pan-Europese pitch Cornetto

Kingsday wint pan-Europese pitch Cornetto
  • Bureaus
  • 17 aug 2015 @ 12:22
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenPitchesCampagnesCreatieFood

Kingsday gaat aan de slag voor het Unilever-merk Cornetto. Na een pitch gaat het bureau concepten creëren voor zowel de Cornetto Mini als de Out-of-Home-producten van het ijsmerk. De concepten worden pan-Europees uitgerold via digitaal, sociaal, POS en 'op miljoenen verpakkingen'.

Kingsday heeft het account gewonnen na een pitch. Doorslaggevend was de speelse interpretatie van de merkstrategie 'Love'. Deze merkstrategie zit diep in het hart van de hele campagne. In eerste instantie was de pitch alleen voor Cornetto Mini, maar de ideeën zijn volgens het bureau zo goed ontvangen dat het project groter is geworden.

Sander Volten, managing director van Kingsday: 'We hebben een zeer succesvol jaar en met Cornetto als nieuwe klant gaan we door met deze winning streak. Cornetto staat voor "love" en dus gaan we de verliefdheid die we nu voelen zolang mogelijk vasthouden.'

Kingsday is een reclamebureau in hartje Amsterdam. Vier jaar na de start in de herfst van 2011 floreert het bureau met 25 medewerkers en is het vol gas aan het werk voor Mini, Bloemenbureau Holland, PepsiCo, Exact, Vereniging Eigen Huis, de Hartstichting, Smint en nu dus Cornetto. Voor deze merken maakt Kingsday 'campagnes met conversatiewaarde'. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken