Susan Smit in campagne van NS International
- Bureaus
- 18 mei 2017 @ 09:08
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ContentStorytellingCampagnesMerken
- 18 mei 2017 @ 09:08
- Redactie Bureaus
Het reizen met de trein is een romantische aangelegenheid. NS International probeert dat gevoel extra te benadrukken in de nieuwe campagne 'Retour', waarin schrijfster Susan Smit ons meeneemt op een sprookjesachtige reis. Initiative Tomorrow tekende voor de campagne.
In de film ziet de kijker Susan Smit op haar weg terug van een weekendtrip Parijs waar ze nieuwe inspiratie voor haar boek heeft opgedaan. Aan de hand van haar verse herinneringen worden we meegenomen door de stad. De sferische beelden verlengen en onderstrepen het reisgevoel dat niet ophoudt bij het vertrek uit Parijs.
Joey Hullegie, Creative Director bij Initiative Tomorrow: 'We laten met Retour mensen zien die op de terugreis nagenieten van een ervaring in één van de NSI-bestemmingen. Dit levert een sterke, maar natuurlijke branding van de film en laat zien dat de trein integraal onderdeel is van de reiservaring in plaats van een logistieke vervoerder.'
Samenwerking met Margriet
Naast video’s is er ook een samenwerking met Margriet opgezet waarbij geselecteerde steden uit worden gelicht in uitgebreide redactionele artikelen. Deze strategie is nieuw voor NSI en is bedoeld om extra verdieping en ondersteuning aan de retourcampagne te geven.
Jose Hofman, communicatiemanager bij NS International: 'Wij vonden het belangrijk om alle voordelen van het treinreizen te laten zien, zoals het comfort en de ontspanning. Dat is soms lastig te combineren met inspiratie, maar met de “Retour”-films hebben we een mooie vorm gevonden.'
De Retour-campagne zal vanaf 18 mei publiekelijk te zien zijn. Na Parijs zullen andere Europese bestemmingen volgen met bijpassende karakters.
Credits
Klant: NS International (Jose Hofman, Melanie Baas)
Bureau: Initiative Tomorrow
Creatie: Chris Römer, Joey Hullegie, Arthur Schotsborg
Agency producer: Anouk Dohmen
Productiemaatschappij: Dare Creative
Regisseur: Martijn Smits
Producer: Tamara Planken
DOP: Jorrit Garretsen
Edit: Marco Dol
Grading: Tussen Kadijken 2 - Cuts & Color
Audio-postproductie: Amp.Amsterdam
Music search & licensing: Amp.Amsterdam
Media: Dean Koekebakker, Erik Rothengatter
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers