Susan Smit in campagne van NS International

Susan Smit in campagne van NS International
  • Bureaus
  • 18 mei 2017 @ 09:08
  • 19695 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentStorytellingCampagnesMerken

Het reizen met de trein is een romantische aangelegenheid. NS International probeert dat gevoel extra te benadrukken in de nieuwe campagne 'Retour', waarin schrijfster Susan Smit ons meeneemt op een sprookjesachtige reis. Initiative Tomorrow tekende voor de campagne.

In de film ziet de kijker Susan Smit op haar weg terug van een weekendtrip Parijs waar ze nieuwe inspiratie voor haar boek heeft opgedaan. Aan de hand van haar verse herinneringen worden we meegenomen door de stad. De sferische beelden verlengen en onderstrepen het reisgevoel dat niet ophoudt bij het vertrek uit Parijs.

Joey Hullegie, Creative Director bij Initiative Tomorrow: 'We laten met Retour mensen zien die op de terugreis nagenieten van een ervaring in één van de NSI-bestemmingen. Dit levert een sterke, maar natuurlijke branding van de film en laat zien dat de trein integraal onderdeel is van de reiservaring in plaats van een logistieke vervoerder.'

Samenwerking met Margriet

Naast video’s is er ook een samenwerking met Margriet opgezet waarbij geselecteerde steden uit worden gelicht in uitgebreide redactionele artikelen. Deze strategie is nieuw voor NSI en is bedoeld om extra verdieping en ondersteuning aan de retourcampagne te geven.

Jose Hofman, communicatiemanager bij NS International: 'Wij vonden het belangrijk om alle voordelen van het treinreizen te laten zien, zoals het comfort en de ontspanning. Dat is soms lastig te combineren met inspiratie, maar met de “Retour”-films hebben we een mooie vorm gevonden.' 

De Retour-campagne zal vanaf 18 mei publiekelijk te zien zijn. Na Parijs zullen andere Europese bestemmingen volgen met bijpassende karakters.

Credits

Klant: NS International (Jose Hofman, Melanie Baas)

Bureau: Initiative Tomorrow

Creatie: Chris Römer, Joey Hullegie, Arthur Schotsborg

Agency producer: Anouk Dohmen

Productiemaatschappij: Dare Creative

Regisseur: Martijn Smits

Producer: Tamara Planken

DOP: Jorrit Garretsen

Edit: Marco Dol

Grading: Tussen Kadijken 2 - Cuts & Color

Audio-postproductie: Amp.Amsterdam

Music search &  licensing: Amp.Amsterdam

Media: Dean Koekebakker, Erik Rothengatter



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken