Dept helpt Aruba met country-marketing

Dept helpt Aruba met country-marketing
  • Bureaus
  • 30 jul 2018 @ 06:00
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingOnline advertisingMarketingCampagnes

Dept gaat vanaf juli als digital marketing-partner van het eiland Aruba de algehele country-marketing verbeteren. Met SEO en creatieve campagnes moeten de naamsbekendheid en het aantal toeristen omhoog.

Het eiland draait op toerisme en Nederland is een belangrijke markt voor Aruba. Aan Dept dus de taak om te zorgen dat de vluchten richting het eiland gevuld blijven. Ze pakken dit aan door niet alleen de witte stranden en de azuurblauwe zee als unique selling points neer te zetten, maar ook de warme cultuur die het land rijk is uit te lichten. Naast dat Aruba een zonnig paradijs is, barst het namelijk van de activiteiten, gastronomie en rijke cultuur die het eiland nog aantrekkelijker maakt als vakantiebestemming.

SEO, machine learning en citymarketing

Verschillende teams van Dept werken samen voor deze campagnes. Zo helpt Dept Aruba met SEO-campagnes op te zetten en uit te voeren. Er wordt gewerkt met geautomatiseerde campagnes op basis van machine learning en smart bidding en er wordt gemeten of door middel van de gebruikte banners de doelgroep ook daadwerkelijk een vakantie naar het eiland boekt na het zien van reclame uitingen. Daarnaast creëert Dept creatieve campagnes om de citymarketing naar een hoger niveau te tillen. Bijvoorbeeld door het vertellen van verhalen over het échte Aruba. Op de website van Aruba is dit momenteel al zichtbaar.

Jaap Ellis, sales- en marketingmanager Europe Aruba Tourism Authority: 'We zijn heel blij dat we de samenwerking aangaan met deze vooruitstrevende organisatie die in zijn werkwijze goed past bij de doelstelling van Aruba. We kijken er naar uit om Aruba wederom als een mooie strandbestemming met rijke cultuur neer te zetten voor de doelgroep en zo samen de interne doelstellingen te behalen.'

Strategie, structuur en mediaplan

Maurice van Elshuis, display/RTB-expert bij bij Dept: 'Aruba Tourism Authority heeft na een uitvoerige bureau-oriëntatie voor Dept als digital agency gekozen om een strategische samenwerking aan te gaan. In samenwerking met ATA zetten we een strategie, structuur en mediaplan op. Dit algehele plan stimuleert de reis van de gebruikers van hun eerste online impressie tot de daadwerkelijke vakantie en uiteindelijk het delen van hun One Happy Island beleving. We kijken ernaar uit om met de intensieve samenwerking meer bezoekers op het eiland te verwelkomen.'

Dept is een bureaunetwerk met meer dan 900 medewerkers. Het netwerk clustert uiteenlopende bedrijven als TamTam, A Friend of Mine, Expand Online en Studio Dunbar.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken