EY slokt VODW op
- Bureaus
- 16 jul 2018 @ 10:30
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingZakelijkStrategie
- 16 jul 2018 @ 10:30
- Redactie Bureaus
EY neemt marketing-adviesbureau VODW over. Het versterkt daarmee zijn positie in de Nederlandse adviesmarkt. Onder de naam EY VODW zetten de 100 medewerkers van VODW de adviesdiensten voor strategische marketing, klantgerichte innovatie en digitale transformatie voort.
De bundeling van expertise, sectorkennis en netwerken biedt klanten een breder palet aan diensten, aldus beide partijen. De Nederlandse adviespraktijk van EY groeit door deze overname naar ruim 400 professionals en een omzet van ongeveer 70 miljoen euro.
Barend van Doorn, advisory leader van EY Nederland: 'VODW is in de Benelux een partij van wereldklasse en samen met ons gaan zij de wereld veroveren. De consultants van VODW behoren tot de top van de markt en zijn erkende specialisten op het gebied van klantgerichte innovatie en digitale transformatie. De overname van VODW is een verrijking voor EY en een logische volgende stap binnen de strategie van EY om in Nederland marktleider te worden op het gebied van digitale transformatie. Samengaan met deze marktleider onderstreept de continue focus van EY op innovatie.'
Breder dienstenpakket
EY vult in Nederland het eigen dienstenpakket aan met diensten op het gebied van: strategie en innovatie, customer experience, commerciële organisatieontwikkeling, digitale transformatie, data science & customer intelligence en marketingtechnologie. Hiermee sluit EY Nederland aan bij de ontwikkelingen in andere Europese landen waar het concern deze digitale diensten al aanbiedt aan klanten.
Voor VODW betekent het netwerk van EY nieuwe mogelijkheden voor groei. Patrick Ruijs, managing partner van VODW: 'Deze stap gaat ons helpen om de BV Nederland nog klantgerichter en innovatiever te maken. Wat we nu goed doen in een paar landen kunnen we straks wereldwijd aanbieden aan onze klanten. EY omarmt onze snelle, creatieve en ondernemende cultuur en deze gaan we delen met onze nieuwe collega’s. Onze consultants blijven voorlopig werken vanuit ons pand in Leusden.'
Het huidige management van VODW blijft verbonden. MarketingTribune-columniste Beate van Dongen Crombags, Marcel van Brenk, Patrick Ruijs en Maton Sonnemans worden partner bij EY.
Zie ook de film van de nieuwe combi hieronder.
VODW wordt lid van de EY familie from VODW on Vimeo.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing