EY slokt VODW op
- Bureaus
- 16 jul 2018 @ 10:30
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingZakelijkStrategie
- 16 jul 2018 @ 10:30
- Redactie Bureaus
EY neemt marketing-adviesbureau VODW over. Het versterkt daarmee zijn positie in de Nederlandse adviesmarkt. Onder de naam EY VODW zetten de 100 medewerkers van VODW de adviesdiensten voor strategische marketing, klantgerichte innovatie en digitale transformatie voort.
De bundeling van expertise, sectorkennis en netwerken biedt klanten een breder palet aan diensten, aldus beide partijen. De Nederlandse adviespraktijk van EY groeit door deze overname naar ruim 400 professionals en een omzet van ongeveer 70 miljoen euro.
Barend van Doorn, advisory leader van EY Nederland: 'VODW is in de Benelux een partij van wereldklasse en samen met ons gaan zij de wereld veroveren. De consultants van VODW behoren tot de top van de markt en zijn erkende specialisten op het gebied van klantgerichte innovatie en digitale transformatie. De overname van VODW is een verrijking voor EY en een logische volgende stap binnen de strategie van EY om in Nederland marktleider te worden op het gebied van digitale transformatie. Samengaan met deze marktleider onderstreept de continue focus van EY op innovatie.'
Breder dienstenpakket
EY vult in Nederland het eigen dienstenpakket aan met diensten op het gebied van: strategie en innovatie, customer experience, commerciële organisatieontwikkeling, digitale transformatie, data science & customer intelligence en marketingtechnologie. Hiermee sluit EY Nederland aan bij de ontwikkelingen in andere Europese landen waar het concern deze digitale diensten al aanbiedt aan klanten.
Voor VODW betekent het netwerk van EY nieuwe mogelijkheden voor groei. Patrick Ruijs, managing partner van VODW: 'Deze stap gaat ons helpen om de BV Nederland nog klantgerichter en innovatiever te maken. Wat we nu goed doen in een paar landen kunnen we straks wereldwijd aanbieden aan onze klanten. EY omarmt onze snelle, creatieve en ondernemende cultuur en deze gaan we delen met onze nieuwe collega’s. Onze consultants blijven voorlopig werken vanuit ons pand in Leusden.'
Het huidige management van VODW blijft verbonden. MarketingTribune-columniste Beate van Dongen Crombags, Marcel van Brenk, Patrick Ruijs en Maton Sonnemans worden partner bij EY.
Zie ook de film van de nieuwe combi hieronder.
VODW wordt lid van de EY familie from VODW on Vimeo.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

