Marcel van der Heijden weg bij Dept
- Bureaus
- 21 mei 2019 @ 16:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - StrategieZakelijkDigitaalPersonalia
- 21 mei 2019 @ 16:01
- Jeroen Mirck
Marcel van der Heijden verlaat Dept om weer te gaan ondernemen. Hij was sinds 2011 de oprichter en managing director van reclamebureau A Friend of Mine, dat medio 2016 opging in bureau-netwerk Dept.
Sinds begin 2018 was Van der Heijden (36) in de rol van Commercial Director verantwoordelijk voor bestaande klanten zoals Philips, Harman Kardon en FrieslandCampina en medeverantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe klanten als Beiersdorf, Intersport, PVH, Hero en bol.com. Het management van zijn team droeg Van Der Heijden in april 2018 over aan Jord Wessels en Marit Hulscher. Samen met Ana Mendez, Rene Verbong en Rens Verweij zijn zij eindverantwoordelijk voor de creatieve tak van Dept in Nederland.
Van der Heijden over zijn vertrek: 'In de laatste acht jaar hebben we meer bereikt dan ik ooit durfde te dromen. Ik ben enorm trots op de groei die we met het team hebben gerealiseerd van een'Facebook-bureau naar een creative digital agency. Ik prijs mezelf erg gelukkig dat ik altijd met onwijs leuke en gepassioneerde mensen heb mogen werken, zowel in mijn eigen team als bij onze klanten en partners. Daarnaast heb ik de laatste drie jaar bij Dept enorm veel kansen gekregen en geleerd hoe je een internationaal bureau op- en uitbouwt. En natuurlijk ben ik erg trots op het werk dat we maken voor klanten zoals bol.com, Chocomel en JBL. De nominatie voor SAN's 'Bureau van het jaar' is voor mij dan ook echt de kroon op het werk. Maar de mensen die mij goed kennen weten ook dat ik bovenal een echte ondernemer ben. Met de sterke internationale groei afgelopen jaar merkte ik dat mijn rol veranderde en dat ik mijn energie en passie daar steeds moeilijker in kwijt kon. Daarom heb ik de knoop doorgehakt om weer te gaan ondernemen.'
Dimi Albers, CEO van Dept: 'We zijn Marcel super dankbaar voor zijn bijdrage aan de groei van Dept en het mooie werk dat hij de afgelopen jaren met onze teams voor onze klanten heeft gerealiseerd. Ik ben bovendien erg trots hoe we samen stap voor stap aan het nieuwe leadership team gebouwd. Ana, Jord, Marit, René en Rens maken dagelijks onze klanten en Depsters blij en trekken het team naar het volgende niveau. We wensen Marcel veel succes en vooral heel veel plezier met zijn nieuwe avontuur.'
Wat Van der Heijden gaat doen maakt hij binnenkort verder bekend.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Leer emoties herkennen als waarschuwing tegen fraude
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
Laatste Nieuws
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

