Marcel van der Heijden weg bij Dept
- Bureaus
- 21 mei 2019 @ 16:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - StrategieZakelijkDigitaalPersonalia
- 21 mei 2019 @ 16:01
- Jeroen Mirck
Marcel van der Heijden verlaat Dept om weer te gaan ondernemen. Hij was sinds 2011 de oprichter en managing director van reclamebureau A Friend of Mine, dat medio 2016 opging in bureau-netwerk Dept.
Sinds begin 2018 was Van der Heijden (36) in de rol van Commercial Director verantwoordelijk voor bestaande klanten zoals Philips, Harman Kardon en FrieslandCampina en medeverantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe klanten als Beiersdorf, Intersport, PVH, Hero en bol.com. Het management van zijn team droeg Van Der Heijden in april 2018 over aan Jord Wessels en Marit Hulscher. Samen met Ana Mendez, Rene Verbong en Rens Verweij zijn zij eindverantwoordelijk voor de creatieve tak van Dept in Nederland.
Van der Heijden over zijn vertrek: 'In de laatste acht jaar hebben we meer bereikt dan ik ooit durfde te dromen. Ik ben enorm trots op de groei die we met het team hebben gerealiseerd van een'Facebook-bureau naar een creative digital agency. Ik prijs mezelf erg gelukkig dat ik altijd met onwijs leuke en gepassioneerde mensen heb mogen werken, zowel in mijn eigen team als bij onze klanten en partners. Daarnaast heb ik de laatste drie jaar bij Dept enorm veel kansen gekregen en geleerd hoe je een internationaal bureau op- en uitbouwt. En natuurlijk ben ik erg trots op het werk dat we maken voor klanten zoals bol.com, Chocomel en JBL. De nominatie voor SAN's 'Bureau van het jaar' is voor mij dan ook echt de kroon op het werk. Maar de mensen die mij goed kennen weten ook dat ik bovenal een echte ondernemer ben. Met de sterke internationale groei afgelopen jaar merkte ik dat mijn rol veranderde en dat ik mijn energie en passie daar steeds moeilijker in kwijt kon. Daarom heb ik de knoop doorgehakt om weer te gaan ondernemen.'
Dimi Albers, CEO van Dept: 'We zijn Marcel super dankbaar voor zijn bijdrage aan de groei van Dept en het mooie werk dat hij de afgelopen jaren met onze teams voor onze klanten heeft gerealiseerd. Ik ben bovendien erg trots hoe we samen stap voor stap aan het nieuwe leadership team gebouwd. Ana, Jord, Marit, René en Rens maken dagelijks onze klanten en Depsters blij en trekken het team naar het volgende niveau. We wensen Marcel veel succes en vooral heel veel plezier met zijn nieuwe avontuur.'
Wat Van der Heijden gaat doen maakt hij binnenkort verder bekend.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers