Tropenmuseum leert kinderen over Suriname

  • Bureaus
  • 24 okt 2019 @ 11:12
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesContentKunst & Cultuur

Om aandacht te vragen voor de nieuwe tentoonstelling Sabi Suriname heeft het Amsterdamse Tropenmuseum samen met reclamebureau Kapooow een storytelling-campagne ontwikkeld.

Doel van de tentoonstelling is om kinderen van 6 t/m 13 jaar meer te weten te laten komen over Suriname, de band met Nederland en de verbondenheid met de wereld. In de begeleidende campagnevideo maakt de bezoeker kennis met Harvey, zijn oom Kenneth die in het Tropenmuseum werkt en hun ontdekking van 'De wereld achter de dingen'.

De campagne moet de grootstedelijke cultuur 'op niet eerder vertoonde wijze' laten zien, horen en voelen. Het Tropenmuseum stelt dat er in het Nederlandse medialandschap nauwelijks niet-witte karakters te vinden zijn. In een persverklaring: 'De afgelopen jaren zijn er verschillende initiatieven bijgekomen om media en redacties vanuit een intersectioneel perspectief te laten handelen en inclusiviteit en representatie van niet-witte Nederlanders te bevorderen.'

De tentoonstelling is tot en met maart 2023 elke zaterdag en zondag geopend en tijdens schoolvakanties, zoals deze week met de herfstvakantie, elke dag.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken