Tropenmuseum leert kinderen over Suriname
- Bureaus
- 24 okt 2019 @ 11:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesContentKunst & Cultuur
- 24 okt 2019 @ 11:12
- Lucas Boon
Om aandacht te vragen voor de nieuwe tentoonstelling Sabi Suriname heeft het Amsterdamse Tropenmuseum samen met reclamebureau Kapooow een storytelling-campagne ontwikkeld.
Doel van de tentoonstelling is om kinderen van 6 t/m 13 jaar meer te weten te laten komen over Suriname, de band met Nederland en de verbondenheid met de wereld. In de begeleidende campagnevideo maakt de bezoeker kennis met Harvey, zijn oom Kenneth die in het Tropenmuseum werkt en hun ontdekking van 'De wereld achter de dingen'.
De campagne moet de grootstedelijke cultuur 'op niet eerder vertoonde wijze' laten zien, horen en voelen. Het Tropenmuseum stelt dat er in het Nederlandse medialandschap nauwelijks niet-witte karakters te vinden zijn. In een persverklaring: 'De afgelopen jaren zijn er verschillende initiatieven bijgekomen om media en redacties vanuit een intersectioneel perspectief te laten handelen en inclusiviteit en representatie van niet-witte Nederlanders te bevorderen.'
De tentoonstelling is tot en met maart 2023 elke zaterdag en zondag geopend en tijdens schoolvakanties, zoals deze week met de herfstvakantie, elke dag.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers