Tropenmuseum leert kinderen over Suriname
- Bureaus
- 24 okt 2019 @ 11:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesContentKunst & Cultuur
- 24 okt 2019 @ 11:12
- Lucas Boon
Om aandacht te vragen voor de nieuwe tentoonstelling Sabi Suriname heeft het Amsterdamse Tropenmuseum samen met reclamebureau Kapooow een storytelling-campagne ontwikkeld.
Doel van de tentoonstelling is om kinderen van 6 t/m 13 jaar meer te weten te laten komen over Suriname, de band met Nederland en de verbondenheid met de wereld. In de begeleidende campagnevideo maakt de bezoeker kennis met Harvey, zijn oom Kenneth die in het Tropenmuseum werkt en hun ontdekking van 'De wereld achter de dingen'.
De campagne moet de grootstedelijke cultuur 'op niet eerder vertoonde wijze' laten zien, horen en voelen. Het Tropenmuseum stelt dat er in het Nederlandse medialandschap nauwelijks niet-witte karakters te vinden zijn. In een persverklaring: 'De afgelopen jaren zijn er verschillende initiatieven bijgekomen om media en redacties vanuit een intersectioneel perspectief te laten handelen en inclusiviteit en representatie van niet-witte Nederlanders te bevorderen.'
De tentoonstelling is tot en met maart 2023 elke zaterdag en zondag geopend en tijdens schoolvakanties, zoals deze week met de herfstvakantie, elke dag.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

