VEA maakt €2 miljoen reclamebudget vrij
- Bureaus
- 1 mei 2020 @ 11:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 1 mei 2020 @ 11:12
- Lucas Boon
Branchevereniging VEA lanceert een nieuwe campagne waarmee het sociale initiatieven ondersteunt en faciliteert. De campagne start vandaag met een commercial voor NLvoorelkaar met de spelers van het Nederlands Elftal in de hoofdrol.
Beeld: still uit NLvoorelkaar-commercial.
De campagne betreft een samenwerking met mediapartners RTL, Talpa, DPG, Mediahuis, Ster, Exterion Media en Ocean Outdoor en het Nederlands Elftal en Rico Verhoeven. Bureaus die meewerken zijn Czar, Fresh Bridge, Helden Media, Lijm Amsterdam, Monaerk, Qontent Matters, UM en 2twintig PR.
Het idee gaat als volgt in zijn werk: corona-initiatieven kunnen hun hulpvraag of aanbod gratis plaatsen op online marktplaats nlvoorelkaar.nl. Hiermee komen ze in aanmerking voor een eigen tv-commercial, buitenreclame of printadvertentie. De topsporters selecteren hun favoriete initiatief, waarna de aangesloten reclamebureaus en mediapartijen de advertentie gaan produceren met de sporters in de hoofdrol.
De campagne start vandaag met een commercial voor NLvoorelkaar (zie onder) met als doel om het platform meer zichtbaarheid te geven. In de commercial spelen de spelers van het Nederlands Elftal de hoofdrol en spreken ze hun steun uit voor het vrijwilligersplatform. De commercial wordt uitgezonden op de zenders van RTL en Talpa en is te zien in outdoor-uitingen in de grote steden.
Na deze commercial volgt een tweede, met Rico Verhoeven. De eerstvolgende projecten zullen vanaf half mei zichtbaar zijn. In totaal wordt er naar verwachting meer dan 2 miljoen euro reclamebudget weggegeven, aldus de VEA.
Talmon Kochheim, directeur VEA, zegt: 'Het coronavirus en de daaruit voortvloeiende maatregelen hebben ook de reclamebranche hard geraakt. Campagnes staan on hold, commercials kunnen niet worden geproduceerd en veel adverteerders houden de hand op de knip. Hierdoor hebben bureaus meer tijd en de media minder reclame-inkomsten en blijft er zendtijd en advertentieruimte over. Een paar voortrekkers binnen onze brancheorganisatie hebben daarom de krachten gebundeld voor een initiatief dat naadloos past in deze nieuwe tijd: het ondersteunen van sociale initiatieven met gratis commercials en advertenties.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers