IAB Nederland en VEA gaan samen verder
- Bureaus
- 3 nov 2020 @ 09:20
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Communicatie
- 3 nov 2020 @ 09:20
- Lucas Boon
Tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering hebben de leden van IAB Nederland (100%) en VEA (89%) ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen. Marion Koopman wordt voorzitter en Wendy Pouw directeur.
Het akkoord moet de brancheverenigingen de ruimte geven om in de komende twee maanden de nieuwe identiteit uit te werken, het integratieproces voor te bereiden en de statuten op te stellen. Per 1 januari zullen de brancheverenigingen officieel samen verder gaan als 'nieuw innovatief brancheplatform dat de hele marketingketen verbindt' en de belangen van de in totaal 260 leden behartigt.
Ook het voorgestelde bestuur is tijdens de ledenvergadering in zijn geheel door de leden aangenomen. Het nieuwe bestuur bestaat per 1 januari uit voorzitter Marion Koopman (huidige voorzitter VEA), vicevoorzitter Saskia Wagenmakers (huidige voorzitter IAB Nederland), Gijs de Bruijn (Accenture Interactive), Joris Lak (Albert Heijn), Dick van der Lecq (DDB Unlimited), Yvonne Prins (UM Nederland), Atva van Zanten (Mindshare), Brian Hirman (GUC Agency), Tim Geenen (LiveRamp), Dorine van Mullem (Talpa Network), Baba Touré (Hammerfest), Diana van Roest (Google) en Jos Govaart (Coopr). Directeur van de nieuwe vereniging wordt Wendy Pouw. Talmon Kochheim, de huidige directeur van de VEA, zal als adviseur betrokken blijven.
Marion Koopman zegt: 'Na een jaar lang intensief gesprekken te hebben gevoerd, was het voor ons niet meer dan vanzelfsprekend om de ambitie uit te spreken dat we samen verder wilden gaan. Dat zowel de leden van VEA als die van IAB Nederland dit gevoel zo ruim delen, is een fijne bevestiging. Velen beseffen dat het logisch is om dit te doen. Het is tijd voor meer verbinding in de branche.'
Wendy Pouw vult aan: 'We streven ernaar om de fusie in twee maanden af te ronden. Een uitdagende, maar haalbare deadline. Net als bij onze leden zijn de uitdagingen waar we mee te maken krijgen nooit eendimensionaal. Ze vragen om grote diversiteit aan mensen en disciplines en laat dat nu precies zijn wat we door deze fusie hebben gecreëerd. Een compleet nieuw team en bestuur die niet kunnen wachten om de nieuwe vereniging vorm te geven en te leiden. En doordat we van beide verenigingen de sterke punten behouden, ligt onze focus nu op de nieuwe naam, huisstijl en statuten.'
Voor de statuten zal de nieuwe branchevereniging nog dit jaar een extra stemming inlassen om de overgang voor alle leden zo transparant mogelijk te maken.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing