Roderick Verplanken Head of Marketing Too Good To Go Nederland

Roderick Verplanken Head of Marketing Too Good To Go Nederland
  • Bureaus
  • 20 jul 2021 @ 09:15
  • 8797 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Roderick Verplanken is gestart als Head of Marketing bij Too Good To Go Nederland. Hij wordt daarmee verantwoordelijk voor alle Nederlandse marketingactiviteiten.

Verplanken heeft hiervoor verschillende marketingrollen vervuld bij merken als Kraft Heinz, Westland Kaasspecialiteiten en Maxxium. Bij Maxxium, marktleider op het gebied van gedistilleerde dranken in Nederland, was hij de laatste drie jaar werkzaam als Marketing Manager. Hij heeft aan de basis gestaan van meerdere introducties, zoals Licor 43 Baristo en Licor 43 Fresco. Ook leidde hij de herpositionering van deze merken en de nieuwe communicatiestrategie die daarvoor nodig was. Licor 43 is nog steeds de nummer 1 likeur in Nederland en Villa Massa is in de afgelopen 5 jaar van de nummer 8 naar nummer 4 plek gestegen.

Tegen voedselverspilling

Verplanken stuurt bij Too Good To Go, de impactorganisatie die strijdt tegen voedselverspilling, een team van 6 specialisten aan: een PR specialist, communicatiespecialist, B2B specialist, projectmanager, creative en designer. Dit jaar komen er nog een B2B lead en impact manager bij.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken