Overheid start campagne voor misstanden in prostitutie
- 30 dec 2021 @ 09:40
- Ryan Baij
De overheid is een campagne gestart om misstanden in de prostitutie aan te kaarten. Het gaat daarbij vooral om klanten van de sekswerkers te attenderen.
Vanaf 1 januari 2022 zijn klanten van prostituees strafbaar wanneer zij een seksuele dienst afnemen bij sekswerkers van wie zij weten of vermoeden dat er sprake is van dwang, uitbuiting of mensenhandel. Om klanten te informeren dat zij strafbaar zijn als zij toch van hen seks kopen én/of van minderjarigen, en als ze misstanden niet melden, start het ministerie van Justitie en de campagne ‘Niet alles is wat het lijkt’.
De campagne werd gemaakt door DOT (coalitie van Dijksterhuis & van Baaren, Open Now & TBWA). In de campagne slaat de piano de tonen van Kronenburgerpark van Frank Boeijen aan. Er wordt duidelijk hoe het bekende rode licht de harde werkelijkheid in sommige situaties verhult. Pas als het rode licht letterlijk uitgaat wordt zichtbaar dat er sprake is van misstanden (zie onderaan artikel voorbeelden). De campagne sluit af met de URL: veiligerafspreken.nl. Deze URL geeft aan dat de klant zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar keuze. Op de website vind je informatie over de nieuwe wet en hoe je wel veiliger kunt afspreken. De campagne is te zien op social media, in online-advertenties en outdoor.
Credits:
Creatie & productie: Open Now
Regie & Fotografie: Jaap Vliegenthart
Postproductie: Captcha Amsterdam
Geluid & sounddesign: Public Audio, Frank Boeijen
PR: HvDM Public Relations
Verantwoordelijk bij Ministerie van Justitie & Veiligheid: Simone van Straalen
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
Laatste Nieuws
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

