Overheid start campagne voor misstanden in prostitutie
- 30 dec 2021 @ 09:40
- Ryan Baij
De overheid is een campagne gestart om misstanden in de prostitutie aan te kaarten. Het gaat daarbij vooral om klanten van de sekswerkers te attenderen.
Vanaf 1 januari 2022 zijn klanten van prostituees strafbaar wanneer zij een seksuele dienst afnemen bij sekswerkers van wie zij weten of vermoeden dat er sprake is van dwang, uitbuiting of mensenhandel. Om klanten te informeren dat zij strafbaar zijn als zij toch van hen seks kopen én/of van minderjarigen, en als ze misstanden niet melden, start het ministerie van Justitie en de campagne ‘Niet alles is wat het lijkt’.
De campagne werd gemaakt door DOT (coalitie van Dijksterhuis & van Baaren, Open Now & TBWA). In de campagne slaat de piano de tonen van Kronenburgerpark van Frank Boeijen aan. Er wordt duidelijk hoe het bekende rode licht de harde werkelijkheid in sommige situaties verhult. Pas als het rode licht letterlijk uitgaat wordt zichtbaar dat er sprake is van misstanden (zie onderaan artikel voorbeelden). De campagne sluit af met de URL: veiligerafspreken.nl. Deze URL geeft aan dat de klant zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar keuze. Op de website vind je informatie over de nieuwe wet en hoe je wel veiliger kunt afspreken. De campagne is te zien op social media, in online-advertenties en outdoor.
Credits:
Creatie & productie: Open Now
Regie & Fotografie: Jaap Vliegenthart
Postproductie: Captcha Amsterdam
Geluid & sounddesign: Public Audio, Frank Boeijen
PR: HvDM Public Relations
Verantwoordelijk bij Ministerie van Justitie & Veiligheid: Simone van Straalen
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing