Overheid start campagne voor misstanden in prostitutie
- 30 dec 2021 @ 09:40
- Ryan Baij
De overheid is een campagne gestart om misstanden in de prostitutie aan te kaarten. Het gaat daarbij vooral om klanten van de sekswerkers te attenderen.
Vanaf 1 januari 2022 zijn klanten van prostituees strafbaar wanneer zij een seksuele dienst afnemen bij sekswerkers van wie zij weten of vermoeden dat er sprake is van dwang, uitbuiting of mensenhandel. Om klanten te informeren dat zij strafbaar zijn als zij toch van hen seks kopen én/of van minderjarigen, en als ze misstanden niet melden, start het ministerie van Justitie en de campagne ‘Niet alles is wat het lijkt’.
De campagne werd gemaakt door DOT (coalitie van Dijksterhuis & van Baaren, Open Now & TBWA). In de campagne slaat de piano de tonen van Kronenburgerpark van Frank Boeijen aan. Er wordt duidelijk hoe het bekende rode licht de harde werkelijkheid in sommige situaties verhult. Pas als het rode licht letterlijk uitgaat wordt zichtbaar dat er sprake is van misstanden (zie onderaan artikel voorbeelden). De campagne sluit af met de URL: veiligerafspreken.nl. Deze URL geeft aan dat de klant zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar keuze. Op de website vind je informatie over de nieuwe wet en hoe je wel veiliger kunt afspreken. De campagne is te zien op social media, in online-advertenties en outdoor.
Credits:
Creatie & productie: Open Now
Regie & Fotografie: Jaap Vliegenthart
Postproductie: Captcha Amsterdam
Geluid & sounddesign: Public Audio, Frank Boeijen
PR: HvDM Public Relations
Verantwoordelijk bij Ministerie van Justitie & Veiligheid: Simone van Straalen
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers