Campagne Fonds Gehandicaptensport focust op vrijheid
- Bureaus
- 2 jun 2022 @ 11:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jun 2022 @ 11:14
- Sjaak Hoogkamer
Fonds Gehandicaptensport heeft een nieuwe campagne gelanceerd met het thema: ‘We zijn niet beperkt, we worden beperkt’, ontwikkeld door bureau TBWA\Neboko.
De campagne draait volgens het fonds ‘om eerlijkheid in de sport.’ De 1,7 miljoen mensen met een beperking worden aldus het fonds, voordat er ook maar een sportieve uitdaging kan worden aangegaan, geconfronteerd met maatschappelijke barrières.
Complexe regels met betrekking tot financiële tegemoetkoming zorgen dat sporten of bewegen bijna onmogelijk wordt.
Met de lancering van deze donatiecampagne wil Fonds Gehandicaptensport laten zien dat sport voor iedereen toegankelijk moet zijn.
En dat de uitgangspunten aan de start voor iedere sporter gelijk moeten zijn. Om dat te kunnen realiseren en daarmee de sportparticipatie voor mensen met een beperking te verhogen is het doel van deze campagne om zoveel mogelijk donaties op te halen.
Het verhaal van Dianne
Dianne Vugts is één van de vier sporters uit deze campagne die al geruime tijd de strijd aangaat met haar zorgverzekeraar. Altijd was Dianne actief en een fanatiek wielrenner en hardloper, maar een val in de badkamer veranderde haar leven ingrijpend. Ze kreeg permanente pijn in haar been, werd 15 keer geopereerd, raakte depressief en dacht zelfs om haar leven te beëindigen. Totdat ze haar pijnlijke onderbeen liet amputeren waardoor ze weer kon sporten. Maar haar zorgverzekeraar wil geen hardloopprothese vergoeden. Ze vinden het overbodig, onnodig kostbaar en niet doelmatig. Dianne heeft daarom besloten om het juridisch aan te vechten.
Krachtige samenwerking
TBWA\Neboko werkte in dit project nauw samen met mediabureau dentsu Benelux, productiehuis CZAR Amsterdam (regisseur Philip de Longh), Creative Production Studio Ambassadors, Sonic Branding bureau Amp en fotografenduo Chris en Marjan, hebben ze afgelopen januari de handen ineengeslagen. Een samenwerking, waarbij alle partijen belangeloos hun creativiteit, expertise en contacten in medialand inzetten om het fonds te helpen.
Rik Ledder, CEO TBWA\Neboko: ‘Samen met bovengenoemde partijen hebben we het voor elkaar gekregen om een krachtige campagne te maken waarin de sporters en hun obstakels centraal staan. Wij zijn trots op het resultaat en hopen hiermee ons steentje bij te dragen aan een succesvolle opbrengst voor het Fonds.’
Vanaf 1 juni 2022 is de campagne live plus de bijbehorende offline en online uitingen op de buitenkant van de Ziggo Dome, via televisie, online, social, print en out-of-home.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Gouden Zaag 2024 van start07-11-2024
- Campagne SheDecides: Haar keuze,... 07-11-2024
- “Bij HLO branding agency geloven we... 07-11-2024
- Onze Kapel herpositioneert zich als... 07-11-2024
- Zwijsen experimenteert op kinderen... 06-11-2024
- Women Inc. wil met “Bloed, Zweet en... 06-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing