Team5pm verzorgt lancering documentaire 'Eating Our Way To Extinction' op YouTube
- Bureaus
- 1 aug 2022 @ 09:47
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 aug 2022 @ 09:47
- Michiel van Zaane
De bekroonde documentaire ‘Eating Our Way To Extinction’, mede-geproduceerd en ingesproken door Academy Award-winnende actrice Kate Winslet, is vanaf nu in meerdere talen te zien op YouTube. De documentaire, die in 2021 betaald te zien was op Amazon Prime, Apple TV en VUDU, is nu ook door Team5pm gelanceerd op YouTube.
Eating Our Way To Extinction zoomt in op hoe de hedendaagse eetpatronen de toekomst van onze planeet beïnvloeden. Gerard Wedderburn-Bisshop, voormalig hoofdonderzoeker, Queensland Government: ‘Wetenschappers hebben voorspeld dat het verlies aan dier- en plantensoorten in iets meer dan twee decennia zo groot gaat zijn dat we ons niet meer kunnen herstellen. De aarde zal hierdoor lijden aan een ecologische crisis. Het meest ingrijpende wat jij en ik kunnen doen om dit te stoppen, is ons voedingspatroon veranderen.’
Eating our Way to Extinction neemt het publiek mee op een filmische reis rond de wereld. Van de diepten van het Amazonewoud en de bergen van Taiwan tot aan de woestijn van Mongolië, de Dust Bowl in de VS, de Noorse Fjorden en de Schotse kusten. Het verhaal wordt verteld aan de hand van getuigenissen van bekende experts en inheemse volkeren, die het meest te maken hebben met de veranderingen van onze planeet. Bovendien komen wereldberoemde wetenschappers aan het woord, zoals onder andere Dr. Sylvia Earle (voormalig hoofdwetenschapper van NOAA en ontdekkingsreiziger) en Prof. Olivier de Schutter (voormalig speciaal rapporteur van de Verenigde Naties). Volgens medeproducer Mark Galvin is het een film voor iedereen die geïnteresseerd is in de toekomst van onze planeet en beter wil begrijpen wat de échte kosten zijn van ons eetpatroon.
Om awareness op YouTube te garanderen, is YouTube Agency Team5pm door de productie gevraagd de gehele lancering te verzorgen: van optimalisatie voor het YouTube-algoritme tot aan organische en paid-distributie. Om het bereik en de impact van de campagne te maximaliseren, is de YouTube agency verantwoordelijk voor actief YouTube-channel management en het creëren van een bijbehorende contentstrategie, gebaseerd op data.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- eetpatroon
- optimalisatie
- data
- documentaire
- youtube
- kate winslet
- planeet
- team5pm
- klimaat
- duurzaamheid
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers