[branded content] Guts&Glorious neemt je mee op reis met Tea of Life

[branded content] Guts&Glorious neemt je mee op reis met Tea of Life
  • Bureaus
  • 13 okt 2022 @ 05:57
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 13 okt 2022 @ 05:57
  • Sales

Guts&Glorious heeft het theemerk Tea of Life gerestyled vanuit het verhaal achter het merk. Jeanine Robbe, Sales & Marketing Director bij Axxent Masters in Tea BV, en Heidi Boersma, Creative Director/Partner van het verantwoordelijke designbureau Guts&Glorious, kijken samen terug op een uitdagend en interessant project met een prachtig resultaat.

Met behulp van een pitch voor het redesigntraject van Tea of Life koos Axxent Masters voor Guts&Glorious. Robbe: ‘Ik kende Guts&Glorious al en heb in het verleden fijn met ze samengewerkt. Uit de pitch kwam Guts&Glorious als beste naar voren omdat het bureau als visie “het onderzoeken van een merkkarakter” heeft, opbouwende kritiek gaf en aantrekkelijke foodverpakkingen op zijn naam heeft staan voor andere merken die ons aanspraken.’ Tea of Life is biologische, 100% natuurlijke thee met een sociale impact. Robbe: ‘Dat verhaal willen we graag overbrengen op het schap. De kwaliteit van de thee zit ‘m in de liefde en aandacht bij de productie die plaatsvindt in Sri Lanka en waar het wordt verwerkt tot eindproduct. Wij geloven in de kracht van de lokale keten. Die zorgt voor werkgelegenheid bij de lokale bevolking wat weer bijdraagt aan de lokale economie. Zo heeft elk kopje thee dat wij drinken een positieve invloed op het leven van de lokale bevolking.’

Uitdaging

Axxent Masters of Tea heeft Guts&Glorious uitgedaagd om het theemerk Tea of Life, voorheen alleen verkrijgbaar in het out of home-kanaal, te vertalen naar de retail met als doel meer merkbekendheid en fans te creëren met opvallende, onderscheidende verpakkingen. Robbe: ‘Ook het logo was gedateerd en aan vernieuwing toe. Guts&Glorious heeft het verhaal achter het merk Tea of Life aangehoord en geadviseerd dit als merk beet te pakken en te vertalen in de merkuitstraling.’ Sinds zomer 2022 liggen de nieuwe verpakkingen van Tea of Life in het schap bij Jumbo en DA-drogisterijen. Boersma: ‘Omdat het verhaal achter Tea of Life zo essentieel is voor de waarden van het merk hebben wij het gebruikt als fundament voor de restyling van het logo. De naam Tea of Life draagt een belofte in zich mee die uitgedragen moet worden. Omdat het merk nieuw is binnen de retail wilden we van de gelegenheid gebruik maken om dit verhaal duidelijk over te brengen door het logo de basis te laten zijn van het verhaal. We hebben de route van het proces letterlijk vertaald naar het logo. Het logo leidt je als het ware door het verhaal en de informatie heen. Omdat het logo visueel zo sterk en eigen is, konden we de kleurcodering doorvoeren in het merk zelf. Dit, in combinatie met de variërende illustraties, maken elke verpakking uniek en verhalend. De binnenzijden van de verpakkingen zijn benut om mensen uit Sri Lanka persoonlijke verhalen te laten vertellen. Op deze manier geef je de consument een kijkje in de wereld van Tea of Life.’

Better tea, better life

Boersma: ‘Als een merk een uniek verhaal te vertellen heeft, is het van belang dit verhaal in te zetten om je te onderscheiden van de concurrentie. Als out of home-merk hoef je niet direct te concurreren met andere aanbieders, maar dat is in retail wel anders. Daar moet je je relevantie waarborgen. Daarbij is het theeschap de laatste jaren enorm veranderd. Consumenten zijn kritischer en willen iets bijzonders. De maatschappelijke boodschap van Tea of Life kan dan van invloed zijn bij het maken van een keuze. Een geloofwaardig verhaal is, binnen de van oudsher traditionele categorie, steeds relevanter geworden. Kortom, een unieke merkuitstraling met een bijzondere boodschap in een nieuw jasje: Better tea, better life!’ Robbe vervolgt: ‘We krijgen zeer enthousiaste reacties van klanten, categoriemanagers en inkopers op de verpakking en het nieuwe logo. Het verhaal wordt goed verteld op en in de verpakking. Het is een interessant logo, waarin duidelijk een boodschap zichtbaar is.’

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Guts&Glorious
Tekst: BBP Media | Beeld: Guts&Glorious

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken