TBWA\ en Achmea starten nieuwe campagne rondom Gelukkig Oud Worden

TBWA\ en Achmea starten nieuwe campagne rondom Gelukkig Oud Worden
  • Bureaus
  • 2 nov 2022 @ 15:06
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CommercialsMarketing

'In één zin staat Achmea voor duurzaam samen leven', vertelt Marjanne Mulder, senior brandmanager Achmea. Dit vormt de basis van een nieuwe campagne om Nederlanders te laten nadenken over waar zij gelukkig oud willen worden.

'Vanuit deze visie hebben we het communicatieconcept "Samen Leven" ontwikkeld,' vervolgt Mulder. 'Hiermee beginnen we het gesprek over actuele maatschappelijke vraagstukken waar wij vanuit Achmea bij kunnen dragen aan oplossingen. Vandaag beginnen we de tweede campagne binnen dit communicatieconcept.'

Anders kijken naar uitdagingen vergrijzing, woningmarkt en zorg
In 2040 telt Nederland 4,8 miljoen 65-plussers tegenover 3,1 miljoen nu, becijfert Achmea. Van deze groep wonen in 2040 1,7 miljoen mensen alleen (nu 900.000). De vraag naar zorg en mantelzorg neemt hierdoor sterk toe. De huidige woningmarkt en de manier waarop we de zorg nu organiseren zijn niet toegerust op de aankomende demografische veranderingen. Daar moeten we nu iets aan doen. Experts van Achmea verwachten dat het ontwikkelen van levensloopbestendige woonconcepten een grote bijdrage kan leveren aan oplossingen hiervoor.

Achmea ontwikkelt samen met partners oplossingen
Marjanne Mulder: 'Als financieel dienstverlener met 10 miljoen klanten voelen wij de verantwoordelijkheid ons in te zetten voor dit vraagstuk. Met onze merken Zilveren Kruis en Syntrus Achmea ontwikkelen we nieuwe woonvormen en bieden we slimme aanpassingen in huis. Maar oplossen kan Achmea niet alleen. Daarom zoeken we samenwerking met overheden en organisaties die zich bezighouden met zorg en wonen. Daarnaast roepen we met deze campagne Nederland op om zelf ook na te denken over waar je gelukkig oud wilt worden. Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Want een fijne woning, die ook straks bij je past, ligt niet voor het oprapen. Het raakt iedereen, of je nu zelf ouder wordt of ouders hebt die ouder zijn.'

Krakers van toen, krakers van nu
Marc van Eck, CEO New Growth Strategies: 'Een van de kenmerken van het vorig jaar ontwikkelde communicatieconcept ‘Samen Leven’ is een vernieuwende kijk op zaken op een impactvolle en verrassende manier. Dit zie je terug in de film. De krakers uit de jaren ’80 zijn inmiddels op leeftijd. Maar ze zijn het niet verleerd en zetten hun ervaring in om nu wederom een statement te maken. Aan het begin van de film heb je nog niet door wie hier de kraak zet en waarom. Pas tegen het einde van de film valt het kwartje en zie je de ouderen die aandacht voor hun probleem in de samenleving opeisen.'

De campagne bestaat uit een tv-commercial en een uitgebreide onlinecampagne. Meer informatie over de campagne is te vinden op achmea.nl/samenleven. Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK)

CREDITS
Opdrachtgever: Achmea
Strategie: New Growth Strategies
Media: Mindshare
PR: Glasnost
Productie: Vidiboko
Productiemaatschappij: Czar



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken