TBWA\ en Achmea starten nieuwe campagne rondom Gelukkig Oud Worden
- Bureaus
- 2 nov 2022 @ 15:06
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CommercialsMarketing
- 2 nov 2022 @ 15:06
- Peter van Woensel Kooy
'In één zin staat Achmea voor duurzaam samen leven', vertelt Marjanne Mulder, senior brandmanager Achmea. Dit vormt de basis van een nieuwe campagne om Nederlanders te laten nadenken over waar zij gelukkig oud willen worden.
'Vanuit deze visie hebben we het communicatieconcept "Samen Leven" ontwikkeld,' vervolgt Mulder. 'Hiermee beginnen we het gesprek over actuele maatschappelijke vraagstukken waar wij vanuit Achmea bij kunnen dragen aan oplossingen. Vandaag beginnen we de tweede campagne binnen dit communicatieconcept.'
Anders kijken naar uitdagingen vergrijzing, woningmarkt en zorg
In 2040 telt Nederland 4,8 miljoen 65-plussers tegenover 3,1 miljoen nu, becijfert Achmea. Van deze groep wonen in 2040 1,7 miljoen mensen alleen (nu 900.000). De vraag naar zorg en mantelzorg neemt hierdoor sterk toe. De huidige woningmarkt en de manier waarop we de zorg nu organiseren zijn niet toegerust op de aankomende demografische veranderingen. Daar moeten we nu iets aan doen. Experts van Achmea verwachten dat het ontwikkelen van levensloopbestendige woonconcepten een grote bijdrage kan leveren aan oplossingen hiervoor.
Achmea ontwikkelt samen met partners oplossingen
Marjanne Mulder: 'Als financieel dienstverlener met 10 miljoen klanten voelen wij de verantwoordelijkheid ons in te zetten voor dit vraagstuk. Met onze merken Zilveren Kruis en Syntrus Achmea ontwikkelen we nieuwe woonvormen en bieden we slimme aanpassingen in huis. Maar oplossen kan Achmea niet alleen. Daarom zoeken we samenwerking met overheden en organisaties die zich bezighouden met zorg en wonen. Daarnaast roepen we met deze campagne Nederland op om zelf ook na te denken over waar je gelukkig oud wilt worden. Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Want een fijne woning, die ook straks bij je past, ligt niet voor het oprapen. Het raakt iedereen, of je nu zelf ouder wordt of ouders hebt die ouder zijn.'
Krakers van toen, krakers van nu
Marc van Eck, CEO New Growth Strategies: 'Een van de kenmerken van het vorig jaar ontwikkelde communicatieconcept ‘Samen Leven’ is een vernieuwende kijk op zaken op een impactvolle en verrassende manier. Dit zie je terug in de film. De krakers uit de jaren ’80 zijn inmiddels op leeftijd. Maar ze zijn het niet verleerd en zetten hun ervaring in om nu wederom een statement te maken. Aan het begin van de film heb je nog niet door wie hier de kraak zet en waarom. Pas tegen het einde van de film valt het kwartje en zie je de ouderen die aandacht voor hun probleem in de samenleving opeisen.'
De campagne bestaat uit een tv-commercial en een uitgebreide onlinecampagne. Meer informatie over de campagne is te vinden op achmea.nl/samenleven. Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK)
CREDITS
Opdrachtgever: Achmea
Strategie: New Growth Strategies
Media: Mindshare
PR: Glasnost
Productie: Vidiboko
Productiemaatschappij: Czar
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- senior brandmanager
- tvc
- TBWA\ Neboko
- duurzaam
- Achmea
- Marjanne Mulder
- Samen Leven
- Mindshare
- concep
- New Growth Strategies Media
- creatie
- Vidiboko
- ouder worden
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing