IVRM Reputatie lanceert IVRM Sport, Van den Wall Bake partner

- Bureaus
- 31 jan 2023 @ 09:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 jan 2023 @ 09:08
- Michiel van Zaane
IVRM Reputatie lanceert IVRM Sport. Met dit initiatief wil het bureau bijdragen aan de ontwikkeling van sport en het verzilveren van de waarde van sport voor de reputatie van sponsors. Sportautoriteit Frank van den Wall Bake treedt als associate partner toe tot IVRM Sport.
Uitgangspunt voor de samenwerking is de gezamenlijke wens om de maatschappelijke betekenis van sport voor sportorganisaties en voor sponsors te verbeteren. IVRM Sport richt zich op twee doelgroepen: sport als sector (sportbonden, -verenigingen en sportkoepels) en organisaties die een partnership hebben of willen aangaan met sport.
De reputatie van sportorganisaties staat onder druk, volgens IVRM. Daarnaast is bij veel sponsorinitiatieven onvoldoende sprake van een partnership dat de sport beter maakt en zo de maatschappelijke relevantie en impact van de sponsor versterkt.
Frank van den Wall Bake: ‘Sport wordt geconfronteerd met een veelvoud aan onverwachte wensen en eisen. Is de sport eigenlijk wel in staat optimaal te kapitaliseren op haar dominante plaats in de samenleving? Een plaats die een dagelijks toenemende hoeveelheid media-aandacht met zich meebrengt. De sport moet beseffen dat de reputatie van de sport uiteindelijk bepalend is, niet in het minst voor het welslagen van partnerships, die nu noodzakelijker zijn dan ooit. Zoals in elke wedstrijd, het goed ingespeeld zijn en de opstelling brengen de winst.’
‘Sport wordt door sponsors onvoldoende ingezet om maatschappelijke impact te maken. Bij activatie staan vaak te nadrukkelijk de marketingdoelen centraal, terwijl sponsors met directe betrokkenheid bij en liefde voor de sport veel meer impact maken, vertrouwen genieten en hun reputatie versterken. De waarde van sport is veel hoger dan de prijs die ervoor wordt betaald’, aldus Maarten Halsema, directeur IVRM Reputatie.
Foto: Maarten Habema (links) en Frank van den Wall Bake.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Zes nominaties SAN NKOTB 202229-03-2023
- Agu lanceert internationale... 28-03-2023
- Vernieuwde merkidentiteit voor De... 28-03-2023
- Nieuwe voorjaarscampagne Hornbach... 27-03-2023
- Nieuwe klanten Zandbeek 24-03-2023
- Heineken lanceert eerste campagne... 24-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day