IVRM Reputatie lanceert IVRM Sport, Van den Wall Bake partner

IVRM Reputatie lanceert IVRM Sport, Van den Wall Bake partner
  • Bureaus
  • 31 jan 2023 @ 09:08
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

IVRM Reputatie lanceert IVRM Sport. Met dit initiatief wil het bureau bijdragen aan de ontwikkeling van sport en het verzilveren van de waarde van sport voor de reputatie van sponsors. Sportautoriteit Frank van den Wall Bake treedt als associate partner toe tot IVRM Sport.

Uitgangspunt voor de samenwerking is de gezamenlijke wens om de maatschappelijke betekenis van sport voor sportorganisaties en voor sponsors te verbeteren. IVRM Sport richt zich op twee doelgroepen: sport als sector (sportbonden, -verenigingen en sportkoepels) en organisaties die een partnership hebben of willen aangaan met sport.

De reputatie van sportorganisaties staat onder druk, volgens IVRM. Daarnaast is bij veel sponsorinitiatieven onvoldoende sprake van een partnership dat de sport beter maakt en zo de maatschappelijke relevantie en impact van de sponsor versterkt.

Frank van den Wall Bake: ‘Sport wordt geconfronteerd met een veelvoud aan onverwachte wensen en eisen. Is de sport eigenlijk wel in staat optimaal te kapitaliseren op haar dominante plaats in de samenleving? Een plaats die een dagelijks toenemende hoeveelheid media-aandacht met zich meebrengt. De sport moet beseffen dat de reputatie van de sport uiteindelijk bepalend is, niet in het minst voor het welslagen van partnerships, die nu noodzakelijker zijn dan ooit. Zoals in elke wedstrijd, het goed ingespeeld zijn en de opstelling brengen de winst.’

‘Sport wordt door sponsors onvoldoende ingezet om maatschappelijke impact te maken. Bij activatie staan vaak te nadrukkelijk de marketingdoelen centraal, terwijl sponsors met directe betrokkenheid bij en liefde voor de sport veel meer impact maken, vertrouwen genieten en hun reputatie versterken. De waarde van sport is veel hoger dan de prijs die ervoor wordt betaald’, aldus Maarten Halsema, directeur IVRM Reputatie.

Foto: Maarten Habema (links) en Frank van den Wall Bake.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken