Nieuwe merkstrategie en -identiteit voor verfmerk Fairf
- Bureaus
- 30 mei 2023 @ 10:01
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 mei 2023 @ 10:01
- Michiel van Zaane
Verfmerk Fairf heeft als missie om verven vriendelijker en veiliger te maken hernieuwbare plantaardige grondstoffen te gebruiken. Samen met Gardeners is een nieuwe merk- & impact-strategie uitgewerkt en een nieuwe merkidentiteit bedacht.
Volgens Fairf heeft de verfwereld een duurzame opknapbeurt nodig heeft; het moet milieuvriendelijker en inclusiever. Met vriendelijkere verf voor iedereen. Milieuvriendelijke, non-toxische verfproducten met hernieuwbare en plantaardige grondstoffen en een inclusieve blik op de wereld. Want ook dat laatste mist in de verfwereld, stelt het merk.
Met als vertrekpunt ‘Een blik waar je blij van wordt’ ontwikkelde Gardeners de merk- & impact-strategie en de merkidentiteit. De wereld van kleur en interieur werd naar het verfblik gebracht, waarin ‘Een blik waar je blij van wordt’ visueel werd doorvertaald naar kleurrijke patronen van open ogen. Deze staan symbool voor voor de impact pijlers ‘inclusieve kijk’ en ‘schurend positief activisme’, want in de wereld van verf moet je schuren voor een goede hechting stelt het bureau.
‘Wij hebben gekozen voor Gardeners omdat wij net als zij geloven om het goede te laten groeien vanuit de kracht van positiviteit. Door intensief samen te werken zijn we met Gardeners echt tot de kern gekomen en hebben we nu een positionering, visuele stijl en geschreven document waaraan wij de komende jaren al onze acties kunnen toetsen’ vertelt Jeroen Duijghuisen, CEO Baril Coatings Nederland.
‘De wil van Fairf om de traditionele verfindustrie te veranderen en de wereld kleurrijker maken heeft geresulteerd in een onderscheidende merk- & impact-strategie met een merkidentiteit waar positieve verandering vanaf spat’ legt Pascal van Ham, Strategy Director Gardeners, uit.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing