Nieuwe merkstrategie en -identiteit voor verfmerk Fairf

Nieuwe merkstrategie en -identiteit voor verfmerk Fairf
  • Bureaus
  • 30 mei 2023 @ 10:01
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Verfmerk Fairf heeft als missie om verven vriendelijker en veiliger te maken hernieuwbare plantaardige grondstoffen te gebruiken. Samen met Gardeners is een nieuwe merk- & impact-strategie uitgewerkt en een nieuwe merkidentiteit bedacht.

Volgens Fairf heeft de verfwereld een duurzame opknapbeurt nodig heeft; het moet milieuvriendelijker en inclusiever. Met vriendelijkere verf voor iedereen. Milieuvriendelijke, non-toxische verfproducten met hernieuwbare en plantaardige grondstoffen en een inclusieve blik op de wereld. Want ook dat laatste mist in de verfwereld, stelt het merk.

Met als vertrekpunt ‘Een blik waar je blij van wordt’ ontwikkelde Gardeners de merk- & impact-strategie en de merkidentiteit. De wereld van kleur en interieur werd naar het verfblik gebracht, waarin ‘Een blik waar je blij van wordt’ visueel werd doorvertaald naar kleurrijke patronen van open ogen. Deze staan symbool voor voor de impact pijlers ‘inclusieve kijk’ en ‘schurend positief activisme’, want in de wereld van verf moet je schuren voor een goede hechting stelt het bureau.

‘Wij hebben gekozen voor Gardeners omdat wij net als zij geloven om het goede te laten groeien vanuit de kracht van positiviteit. Door intensief samen te werken zijn we met Gardeners echt tot de kern gekomen en hebben we nu een positionering, visuele stijl en geschreven document waaraan wij de komende jaren al onze acties kunnen toetsen’ vertelt Jeroen Duijghuisen, CEO Baril Coatings Nederland.

‘De wil van Fairf om de traditionele verfindustrie te veranderen en de wereld kleurrijker maken heeft geresulteerd in een onderscheidende merk- & impact-strategie met een merkidentiteit waar positieve verandering vanaf spat’ legt Pascal van Ham, Strategy Director Gardeners, uit.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken