Nieuwe merkstrategie en -identiteit voor verfmerk Fairf

- Bureaus
- 30 mei 2023 @ 10:01
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 mei 2023 @ 10:01
- Michiel van Zaane
Verfmerk Fairf heeft als missie om verven vriendelijker en veiliger te maken hernieuwbare plantaardige grondstoffen te gebruiken. Samen met Gardeners is een nieuwe merk- & impact-strategie uitgewerkt en een nieuwe merkidentiteit bedacht.
Volgens Fairf heeft de verfwereld een duurzame opknapbeurt nodig heeft; het moet milieuvriendelijker en inclusiever. Met vriendelijkere verf voor iedereen. Milieuvriendelijke, non-toxische verfproducten met hernieuwbare en plantaardige grondstoffen en een inclusieve blik op de wereld. Want ook dat laatste mist in de verfwereld, stelt het merk.
Met als vertrekpunt ‘Een blik waar je blij van wordt’ ontwikkelde Gardeners de merk- & impact-strategie en de merkidentiteit. De wereld van kleur en interieur werd naar het verfblik gebracht, waarin ‘Een blik waar je blij van wordt’ visueel werd doorvertaald naar kleurrijke patronen van open ogen. Deze staan symbool voor voor de impact pijlers ‘inclusieve kijk’ en ‘schurend positief activisme’, want in de wereld van verf moet je schuren voor een goede hechting stelt het bureau.
‘Wij hebben gekozen voor Gardeners omdat wij net als zij geloven om het goede te laten groeien vanuit de kracht van positiviteit. Door intensief samen te werken zijn we met Gardeners echt tot de kern gekomen en hebben we nu een positionering, visuele stijl en geschreven document waaraan wij de komende jaren al onze acties kunnen toetsen’ vertelt Jeroen Duijghuisen, CEO Baril Coatings Nederland.
‘De wil van Fairf om de traditionele verfindustrie te veranderen en de wereld kleurrijker maken heeft geresulteerd in een onderscheidende merk- & impact-strategie met een merkidentiteit waar positieve verandering vanaf spat’ legt Pascal van Ham, Strategy Director Gardeners, uit.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
- Podcasts verdiepen Dela-campagne... 07-05-2025
- McDonald’s breidt bureaunetwerk... 07-05-2025
- Creatieve bureaus openen deuren in... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management