Uitzendbureau The Social Pact lanceert nieuwe positionering en identiteit

Uitzendbureau The Social Pact lanceert nieuwe positionering en identiteit
  • Bureaus
  • 16 mei 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingCampagnesVisual id

The Social Pact richt zich met name op jongeren tot ongeveer 25 jaar die een tijdelijke baan of bijbaan willen hebben bij een bedrijf dat maatschappelijke impact wil maken. Strategisch en creatief bureau Fitzroy kreeg van The Social Pact de vraag om de positionering en daarmee ook de identiteit van dit uitzendbureau aan te scherpen.

The Social Pact wil met deze aanscherping doorgroeien tot een volwaardige speler in de uitzendmarkt. Het uitzendbureau werkt samen met opdrachtgevers die de ESG-eisen [Environmental, Social en Governance, red.] hoog in het vaandel hebben staan. Deze eisen en het rebelse karakter staan dan ook centraal in de nieuwe visuele stijl, aldus Jur Baart, oprichter van Fitzroy

The Social Pact: voor bewuste rebellen

Baart: ‘In de brand truth wil The Social Pact zich vooral richten op de bewuste rebellen die via hun werk ook een positieve bijdrage willen leveren aan de maatschappij. Dit rebelse karakter is ook terug te vinden in de visuele identiteit door terug te grijpen naar meer grunge-achtige illustraties met scherpe copy. The Social Pact is nog niet zo groot, maar heeft een bijzondere propositie die perfect aansluit bij de mindset van de jongeren nu. Dit uitzendbureau werkt niet alleen voor impactbedrijven, maar is eigenlijk zelf ook een impactbedrijf en als je wat minder geld hebt dan alle andere uitzendbureaus dan mag je best schurend zijn. Daar houdt onze doelgroep wel van.’

Fitzroy & the Social Pact: ‘Eerste stap van een mooie reeks’

Deze samenwerking was de eerste stap en er zijn plannen voor meer. Max Walraven, medeoprichter van The Social Pact: ‘We hebben samen met Fitzroy op een gelijkwaardige manier gewerkt. Alle kennis kwam heel mooi bij elkaar. Je merkt dat ze veel verstand hebben van onze doelgroep en dat ze onze wensen goed - visueel - kunnen vertalen. Deze aanscherping was de eerste stap van een mooie reeks die komen gaat. Let’s bring it on.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken