Uitzendbureau The Social Pact lanceert nieuwe positionering en identiteit
- Bureaus
- 16 mei 2023 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingCampagnesVisual id
- 16 mei 2023 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
The Social Pact richt zich met name op jongeren tot ongeveer 25 jaar die een tijdelijke baan of bijbaan willen hebben bij een bedrijf dat maatschappelijke impact wil maken. Strategisch en creatief bureau Fitzroy kreeg van The Social Pact de vraag om de positionering en daarmee ook de identiteit van dit uitzendbureau aan te scherpen.
The Social Pact wil met deze aanscherping doorgroeien tot een volwaardige speler in de uitzendmarkt. Het uitzendbureau werkt samen met opdrachtgevers die de ESG-eisen [Environmental, Social en Governance, red.] hoog in het vaandel hebben staan. Deze eisen en het rebelse karakter staan dan ook centraal in de nieuwe visuele stijl, aldus Jur Baart, oprichter van Fitzroy
The Social Pact: voor bewuste rebellen
Baart: ‘In de brand truth wil The Social Pact zich vooral richten op de bewuste rebellen die via hun werk ook een positieve bijdrage willen leveren aan de maatschappij. Dit rebelse karakter is ook terug te vinden in de visuele identiteit door terug te grijpen naar meer grunge-achtige illustraties met scherpe copy. The Social Pact is nog niet zo groot, maar heeft een bijzondere propositie die perfect aansluit bij de mindset van de jongeren nu. Dit uitzendbureau werkt niet alleen voor impactbedrijven, maar is eigenlijk zelf ook een impactbedrijf en als je wat minder geld hebt dan alle andere uitzendbureaus dan mag je best schurend zijn. Daar houdt onze doelgroep wel van.’
Fitzroy & the Social Pact: ‘Eerste stap van een mooie reeks’
Deze samenwerking was de eerste stap en er zijn plannen voor meer. Max Walraven, medeoprichter van The Social Pact: ‘We hebben samen met Fitzroy op een gelijkwaardige manier gewerkt. Alle kennis kwam heel mooi bij elkaar. Je merkt dat ze veel verstand hebben van onze doelgroep en dat ze onze wensen goed - visueel - kunnen vertalen. Deze aanscherping was de eerste stap van een mooie reeks die komen gaat. Let’s bring it on.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers