Joe Public ontwikkelt eerste merkcampagne KiKa
- Bureaus
- 9 jun 2023 @ 14:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jun 2023 @ 14:18
- Sjaak Hoogkamer
Kika wil zich nog meer als merk manifesteren en is op zoek gegaan naar een emotionele en herkenbare merkbelofte, die de missie duidelijke weergeeft en een breed publiek aanspreekt: ieder kind heeft het volste recht om zorgeloos groot te worden.
Vervolgens is Joe Public (al eerder verantwoordelijk voor de KiKa Berentribune-actie met MSD en sc Heerenveen) gevraagd op basis van deze missie de eerst merkcampagne voor Kika te ontwikkelen.
Daarbij blijkt vooral het huidige genezingspercentage van 81% een eyeopener. De enorme stappen die zijn gemaakt en de concrete resultaten bewijzen dat donaties en onderzoek echt helpen.
Daardoor kon gekozen worden voor een invalshoek als het gaat om campagnes rond dodelijke ziekten: positief en hoopvol, vanuit het perspectief van volwassenen, die zijn genezen van kinderkanker.
KiKa, de Stichting Kinderen Kankervrij, timmert al 20 jaar aan de weg om fondsen te werven. Voor de financiering van onderzoek naar kinderkanker en een betere kwaliteit van leven, ook na de behandeling, in samenwerking met het Prinses Maxima Centrum. De organisatie is gegroeid tot zo’n 400.000 gevers en vrijwilligers, en heeft ruim 200 onderzoeken gefinancierd. De overlevingskans van kinderen met kanker is inmiddels gestegen naar 81%.
We zien in de tvc hoe de kinderen ooit in het ziekenhuis, net als alle kinderen, ervan droomden om later bij de brandweer te gaan, voetballer te worden, danser of moeder. En dat blijkt gelukt. Ze zijn genezen van kinderkanker en hebben hun kinderdromen waar kunnen maken. In de brandweerkazerne, de dansschool, de kleedkamer en de net ingerichte kinderkamer zien ze zichzelf in de spiegel terug, toen ze nog ziek waren. En beseffen dat ze het uiteindelijk gehaald hebben.
Credits:
Kika - Kinderdromen
Datum release: Mei (TBA)
Klant: Kika
Verantwoordelijk bij klant: Jakolien van Eijk & Frits Hirschstein
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Strategie: Sanne Nobel, Marc Oosterhout
Creatie: Marcel Hartog, Ruben van Dijk
Account: Willemijn van Eeghen, Sabien Smit
Agency Producer: Merel Groenenboom, Dylan Driessen
Director: Valentijn van den Heuvel & Emma van den Ban
Supervising director: Ismael ten Heuvel
DOP: Myrthe Mosterman
Production company: Pink Rabbit
Special thanks to Wilhelmina kinderziekenhuis and Prinses Máxima Centrum.
Executive producer: Mireille Lampe Producer: Monique van Beckhoven
Photography: Suzanne Karsters
Casting: Jut & Jul, John Doornik
1st AD: Thomas Rodhe
2nd AD: Jorit Koster
Focus Puller: Pansci Puts
2nd AC: Zoe Puts
VTR: Menno Looien - Matswart
Gaffer: Janneke Hogenboom
Best Boy: Erwin Smit
Electriciens: Gino Wouters, Jimmy Groeneveld, Ravi Piccolo, Maxime Pottuit
Grip: Kaspar Burghard & Jasper Leeman
Art director: Ralf van Lanen - Jelier en Schaaf
Art assistents: Huib Raeven & Isabel Beerens & Amber Smits Schouten
Styling: Monica Petit & Anouk Boef
HMU: Janine Tamboer
Special HMU: Calou Jansen
Location manager: Floris van der Wal
Children coordinator: Regina Pater
PA: Gess Sumter, Eva Mallekooten, Rocky ten Heuvel Catering: Nanja
Equipment
Camera equipment: Camelot
Light equipment: Lux en Co
Post production
Edit: MRTN – Pim & Martin & Kevin
Producer: Vareen Rook
VFX: Captcha: Elmer Leeuwaarden & Martina Regan Grading: Captcha: Harm Rieske
Music & sound: Merlijn Snitker & Hielke Praagman
Voice over: Jacob Derwig
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing