Joe Public ontwikkelt eerste merkcampagne KiKa

Joe Public ontwikkelt eerste merkcampagne KiKa
  • Bureaus
  • 9 jun 2023 @ 14:18
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Kika wil zich nog meer als merk manifesteren en is op zoek gegaan naar een emotionele en herkenbare merkbelofte, die de missie duidelijke weergeeft en een breed publiek aanspreekt: ieder kind heeft het volste recht om zorgeloos groot te worden.

Vervolgens is Joe Public (al eerder verantwoordelijk voor de KiKa Berentribune-actie met MSD en sc Heerenveen) gevraagd op basis van deze missie de eerst merkcampagne voor Kika te ontwikkelen.

Daarbij blijkt vooral het huidige genezingspercentage van 81% een eyeopener. De enorme stappen die zijn gemaakt en de concrete resultaten bewijzen dat donaties en onderzoek echt helpen.

Daardoor kon gekozen worden voor een invalshoek als het gaat om campagnes rond dodelijke ziekten: positief en hoopvol, vanuit het perspectief van volwassenen, die zijn genezen van kinderkanker.

KiKa, de Stichting Kinderen Kankervrij, timmert al 20 jaar aan de weg om fondsen te werven. Voor de financiering van onderzoek naar kinderkanker en een betere kwaliteit van leven, ook na de behandeling, in samenwerking met het Prinses Maxima Centrum. De organisatie is gegroeid tot zo’n 400.000 gevers en vrijwilligers, en heeft ruim 200 onderzoeken  gefinancierd. De overlevingskans van kinderen met kanker is inmiddels gestegen naar 81%.

We zien in de tvc hoe de kinderen ooit in het ziekenhuis, net als alle kinderen, ervan droomden om later bij de brandweer te gaan, voetballer te worden, danser of moeder. En dat blijkt gelukt. Ze zijn genezen van kinderkanker en hebben hun kinderdromen waar kunnen maken. In de brandweerkazerne, de dansschool, de kleedkamer en de net ingerichte kinderkamer zien ze zichzelf in de spiegel terug, toen ze nog ziek waren. En beseffen dat ze het uiteindelijk gehaald hebben.

 

Credits:

Kika - Kinderdromen

Datum release: Mei (TBA)

Klant: Kika 

Verantwoordelijk bij klant: Jakolien van Eijk & Frits Hirschstein

Bureau: Joe Public Take-Away Advertising

Strategie: Sanne Nobel, Marc Oosterhout

Creatie: Marcel Hartog, Ruben van Dijk

Account: Willemijn van Eeghen, Sabien Smit

Agency Producer: Merel Groenenboom, Dylan Driessen

Director: Valentijn van den Heuvel & Emma van den Ban

Supervising director: Ismael ten Heuvel

DOP: Myrthe Mosterman

Production company: Pink Rabbit

Special thanks to Wilhelmina kinderziekenhuis and Prinses Máxima Centrum. 

Executive producer: Mireille Lampe Producer: Monique van Beckhoven

Photography: Suzanne Karsters

Casting: Jut & Jul, John Doornik

1st AD: Thomas Rodhe 

2nd AD: Jorit Koster 

Focus Puller: Pansci Puts

2nd AC: Zoe Puts

VTR: Menno Looien - Matswart

Gaffer: Janneke Hogenboom

Best Boy: Erwin Smit

Electriciens: Gino Wouters, Jimmy Groeneveld, Ravi Piccolo, Maxime Pottuit

Grip: Kaspar Burghard & Jasper Leeman 

Art director: Ralf van Lanen - Jelier en Schaaf

Art assistents: Huib Raeven & Isabel Beerens & Amber Smits Schouten 

Styling: Monica Petit & Anouk Boef

HMU: Janine Tamboer

Special HMU: Calou Jansen

Location manager: Floris van der Wal 

Children coordinator: Regina Pater 

PA: Gess Sumter, Eva Mallekooten, Rocky ten Heuvel Catering: Nanja 

Equipment

Camera equipment: Camelot

Light equipment: Lux en Co

Post production 

Edit: MRTN – Pim & Martin & Kevin

Producer: Vareen Rook

VFX: Captcha: Elmer Leeuwaarden & Martina Regan  Grading: Captcha: Harm Rieske 

Music & sound: Merlijn Snitker & Hielke Praagman

Voice over: Jacob Derwig



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken