Joe Public ontwikkelt eerste merkcampagne KiKa
- Bureaus
- 9 jun 2023 @ 14:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jun 2023 @ 14:18
- Sjaak Hoogkamer
Kika wil zich nog meer als merk manifesteren en is op zoek gegaan naar een emotionele en herkenbare merkbelofte, die de missie duidelijke weergeeft en een breed publiek aanspreekt: ieder kind heeft het volste recht om zorgeloos groot te worden.
Vervolgens is Joe Public (al eerder verantwoordelijk voor de KiKa Berentribune-actie met MSD en sc Heerenveen) gevraagd op basis van deze missie de eerst merkcampagne voor Kika te ontwikkelen.
Daarbij blijkt vooral het huidige genezingspercentage van 81% een eyeopener. De enorme stappen die zijn gemaakt en de concrete resultaten bewijzen dat donaties en onderzoek echt helpen.
Daardoor kon gekozen worden voor een invalshoek als het gaat om campagnes rond dodelijke ziekten: positief en hoopvol, vanuit het perspectief van volwassenen, die zijn genezen van kinderkanker.
KiKa, de Stichting Kinderen Kankervrij, timmert al 20 jaar aan de weg om fondsen te werven. Voor de financiering van onderzoek naar kinderkanker en een betere kwaliteit van leven, ook na de behandeling, in samenwerking met het Prinses Maxima Centrum. De organisatie is gegroeid tot zo’n 400.000 gevers en vrijwilligers, en heeft ruim 200 onderzoeken gefinancierd. De overlevingskans van kinderen met kanker is inmiddels gestegen naar 81%.
We zien in de tvc hoe de kinderen ooit in het ziekenhuis, net als alle kinderen, ervan droomden om later bij de brandweer te gaan, voetballer te worden, danser of moeder. En dat blijkt gelukt. Ze zijn genezen van kinderkanker en hebben hun kinderdromen waar kunnen maken. In de brandweerkazerne, de dansschool, de kleedkamer en de net ingerichte kinderkamer zien ze zichzelf in de spiegel terug, toen ze nog ziek waren. En beseffen dat ze het uiteindelijk gehaald hebben.
Credits:
Kika - Kinderdromen
Datum release: Mei (TBA)
Klant: Kika
Verantwoordelijk bij klant: Jakolien van Eijk & Frits Hirschstein
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Strategie: Sanne Nobel, Marc Oosterhout
Creatie: Marcel Hartog, Ruben van Dijk
Account: Willemijn van Eeghen, Sabien Smit
Agency Producer: Merel Groenenboom, Dylan Driessen
Director: Valentijn van den Heuvel & Emma van den Ban
Supervising director: Ismael ten Heuvel
DOP: Myrthe Mosterman
Production company: Pink Rabbit
Special thanks to Wilhelmina kinderziekenhuis and Prinses Máxima Centrum.
Executive producer: Mireille Lampe Producer: Monique van Beckhoven
Photography: Suzanne Karsters
Casting: Jut & Jul, John Doornik
1st AD: Thomas Rodhe
2nd AD: Jorit Koster
Focus Puller: Pansci Puts
2nd AC: Zoe Puts
VTR: Menno Looien - Matswart
Gaffer: Janneke Hogenboom
Best Boy: Erwin Smit
Electriciens: Gino Wouters, Jimmy Groeneveld, Ravi Piccolo, Maxime Pottuit
Grip: Kaspar Burghard & Jasper Leeman
Art director: Ralf van Lanen - Jelier en Schaaf
Art assistents: Huib Raeven & Isabel Beerens & Amber Smits Schouten
Styling: Monica Petit & Anouk Boef
HMU: Janine Tamboer
Special HMU: Calou Jansen
Location manager: Floris van der Wal
Children coordinator: Regina Pater
PA: Gess Sumter, Eva Mallekooten, Rocky ten Heuvel Catering: Nanja
Equipment
Camera equipment: Camelot
Light equipment: Lux en Co
Post production
Edit: MRTN – Pim & Martin & Kevin
Producer: Vareen Rook
VFX: Captcha: Elmer Leeuwaarden & Martina Regan Grading: Captcha: Harm Rieske
Music & sound: Merlijn Snitker & Hielke Praagman
Voice over: Jacob Derwig
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- Koepelcampagne bundelt strijd tegen... 24-11-2025
- Perk lanceert rebrand en... 24-11-2025
- Nieuwe Belgische campagne tegen... 24-11-2025
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

