[branded content] Good Times met McDonald's als hoofdsponsor van het succesvolle RTL 4-programma Holland’s Got Talent!

[branded content] Good Times met McDonald's als hoofdsponsor van het succesvolle RTL 4-programma Holland’s Got Talent!
  • Bureaus
  • 4 sep 2023 @ 14:13
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 4 sep 2023 @ 14:13
  • Sales

Op vrijdag 1 september startte bij RTL 4 het nieuwste seizoen van talentshow Holland’s Got Talent, gepresenteerd door Jamai Loman en Buddy Vedder. McDonald’s heeft als hoofdsponsor de handen ineengeslagen met media saleshuis Ad Alliance en producent Blue Circle om een onvergetelijk seizoen te creëren.

Good times

Ad Alliance en McDonald’s introduceren in het nieuwste seizoen het niet te missen concept: ‘Good times met Holland’s Got Talent’. McDonald’s biedt de Nederlandse consument al meer dan 50 jaar een verwenmoment, of dat nu in het restaurant is of thuis voor de buis. De McDonald’s ‘Good times’ zijn dan ook niet meer weg te denken uit de Nederlandse samenleving. Komend seizoen staat weer bol van talent en uiteenlopende acts. Tijdens het auditieproces, maar ook achter de schermen, rondom het programma en online worden deze McDonald’s geluksmomentjes passend gecombineerd met het feel good gehalte van Holland’s Got Talent. ‘Good times met Holland’s Got Talent’ wordt met recht snackable content!

Merkzichtbaarheid en betekenisvolle betrokkenheid

De aanwezigheid van McDonald’s als hoofdsponsor versterkt niet alleen de merkzichtbaarheid, maar biedt ook mogelijkheden voor betekenisvolle betrokkenheid. Door de talenten een speciale ‘Good times area’ aan te bieden waar ze kunnen ontspannen en genieten van het McDonald’s assortiment creëert het merk een tastbare verbinding met de show en de deelnemers. In de McDrive verrassen presentatoren Jamai en Buddy de talenten op ludieke wijze met een doorvertaling van het concept in de zogeheten ‘Good times drive through’. Stijn Mentrop, CMO McDonald’s Nederland licht toe: “Als grootste familierestaurant van Nederland hebben wij met ‘Holland’s Got Talent’ als het ultieme familie TV- moment, een perfecte match gevonden. Voor beide merken is dat belangrijk: met elkaar mooie momenten beleven. Bovendien past de ‘open voor iedereen’-talentenjacht bij ons als merk. Bij McDonald’s is niet alleen iedereen welkom als gast – ook als medewerker. Los van wie je bent of waar je vandaan komt kijken we naar jouw talent. Een perfect match dus met het programma wat ons betreft!

Verrijkende online serie

Ook online gaat het concept verder met de vijfdelige serie ‘Back to good times’ waarin oud-kandidaten terugblikken op hun ervaringen bij Holland's Got Talent. De serie wordt aangejaagd op de social media kanalen van RTL en binnen de eigen kanalen van McDonald's. Dit alles maakt het brand partnership, dat tot stand is gekomen middels mediabureau OMD Nederland, helemaal rond. Het is bovendien voor het eerst dat McDonald's in Nederland een hoofdsponsorship met een groot amusementsprogramma op prime time TV aangaat!

Bekijk hier de eerste beelden:



Holland’s Got Talent is vanaf vrijdag 1 september om 20:00 uur wekelijks te zien bij RTL 4!

Meer weten over de mogelijkheden van Branded content en wat Ad Alliance voor jouw merk kan betekenen? Neem dan contact op via clientlead@adalliance.nl of bekijk één van onze andere succesvolle cases op onze website.

Dit artikel verschijnt op initiatief van Ad Alliance
Tekst & Beeld: Ad Alliance

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken