ANWB zet captcha in bij fietsverlichtingscampagne

- Bureaus
- 29 okt 2024 @ 07:54
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 okt 2024 @ 07:54
- Michiel van Zaane
Nu de donkere dagen aangebroken zijn, is het weer tijd de fietrsverlichting aan te slingeren. Uit onderzoek blijkt ruim 20 procent van de fietsers nog steeds zonder goedwerkende verlichting fietst. De ANWB is een campagne gestart die zich specifiek op jongeren en jongvolwassenen richt om aandacht te vragen voor goede fietsverlichting.
Jongeren (13-18 jaar) en jongvolwassenen (18-25 jaar) hebben hun fietsverlichting het vaakst niet op orde ten opzichte van andere verkeersdeelnemers, vooral in de grote steden. Met goede fietsverlichting neemt het risico dat je als fietser in het donker wordt aangereden met maar liefst 20 procent af.
De nieuwe ANWB-campagne, ontwikkeld door creatief bureau Fitzroy, draait om een captcha. Deze captcha, bekend van het ‘ik ben geen robot’-mechanisme, draait vaak om verkeerssituatie waarbij stoplichten, brommers, auto’s, bruggen etc moeten worden aangeklikt. Voor deze campagne wordt ingespeeld op hoe moeilijk het is om fietsers zonder licht in het donker te zien. Dit benadrukt de boodschap dat fietsers zonder licht vrijwel onzichtbaar zijn. Met de nieuwe campagne wil de ANWB het verkeer veiliger maken, zodat iedereen zorgeloos en met plezier op pad kan. Goede fietsverlichting is daarbij essentieel.
De campagne is zichtbaar op social media en digitale out-of-home rondom universiteiten en hogescholen. Daarnaast werden er lampjes uitgedeeld aan studenten zonder goedwerkende fietsverlichting. De captcha is vanaf nu ook te spelen en te delen op socialmediakanalen via www.anwb.nl/zetjelichtaan. De nieuwe campagne loopt tot en met 10 november.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten 2024
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Bijna helft van... 18-06-2025
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
- Natwerk kiest Dawn als nieuw... 16-06-2025
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich... 16-06-2025
- Nierstichting gooit het roer om met... 16-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation