Verve ontwerpt nieuwe merkidentiteit Insify

- Bureaus
- 20 okt 2023 @ 09:21
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 okt 2023 @ 09:21
- Michiel van Zaane
Insify, de Nederlandse insurtech voor zzp'ers en het mkb, heeft met behulp van branding en digital agency Verve hun rebranding succesvol afgerond.
De nieuwe merkidentiteit past beter bij Insify dan de oude stijl, die vooral erg veilig was en enkel diende om de Nederlandse markt te betreden volgens het bedrijf. Nu sluit de visual identity nauw aan op de Europese groeiplannen van Insify, en de wens haar visie op grotere schaal te communiceren. ‘Nu we actief zijn in Frankrijk, Duitsland én Nederland, is het nog belangrijker om te laten zien wie we zijn en waar we voor staan’, zegt Jort de Vries, medeoprichter en designer van Insify. ‘We hoorden vaak tijdens focusgroepen en gesprekken met klanten dat ze zo verrast waren door de passie en energie van iedereen die bij ons werkt en dat dit totaal niet zichtbaar is in onze uitingen. Tegelijkertijd zorgde buitenlandse concurrentie ervoor dat we ons sterker moesten positioneren, en dus aan de slag moesten.’
In de nieuwe identiteit zijn traditionele lettertypen, blauwe tinten en minimaal opvallende kenmerken vervangen door vlottere lettertypen, opvallende groene tinten, iconen en illustraties. De Vries: ‘Deze nieuwe look voelt echt als Insify. We willen wel herkend worden als een verzekeraar, tegelijkertijd mag het wel opvallen als digitale aanbieder van verzekeringen voor ondernemers. We zijn nog wat aan het finetunen, maar het fundament staat als een huis.’
De identiteit van Insify is samen met branding- en digital agency Verve gecreëerd. ‘Na een uitgebreide briefing, meerdere kennissessies en bezoeken aan het Insify-kantoor, heeft Verve een nieuwe identiteit opgeleverd die goed vertelt waar Insify voor staat. Insify wilde echt ander zijn dan de rest’ zegt Nermin Camo, merkstrateeg bij Verve. ‘In plaats van te focussen op de risico’s van ondernemen – zoals de meeste doen – besloten we namens Insify juist het ondernemerschap te vieren. Dit komt naar voren in het ‘Keep going’-narratief van het merk en in de gehele visuele identiteit.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
- Podcasts verdiepen Dela-campagne... 07-05-2025
- McDonald’s breidt bureaunetwerk... 07-05-2025
- Creatieve bureaus openen deuren in... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management