Fastned zet snelladende bestuurders centraal in eerste radiocampagne
- Bureaus
- 13 feb 2024 @ 08:49
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 feb 2024 @ 08:49
- Michiel van Zaane
Het Europese snellaadbedrijf Fastned zet in haar eerste radiocampagne in op de mensen, niet op de techniek.
In een sector waar veel gesproken wordt over de technische specificaties en functionele voordelen, gooit Fastned het over een andere boeg. In de radiocampagne van het snellaadbedrijf gaat het niet om de techniek, maar om de mensen (‘laders’). De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Springbok.
Dit jaar besloot het snellaadbedrijf voor het eerst in Nederland een campagne te lanceren, bestaande uit vijf radiocommercials. Om op te vallen op de radio blijven de radiospots weg van technische hoogstandjes, maar geven ze ons een grappige vertaling van herkenbaar menselijk gedrag op de snellaadstations.
In de radiospots hoor je dat de voice-over langs de snelweg bij een laadstation van Fastned staat. Als bij een natuurdocumentaire worden de laders onder de loep genomen, en analyseert de voice-over hun opmerkelijke gedrag: de ‘powerouder’ die de kinderen even laat uitrazen, het ‘laptoppertje’ dat toch nog even snel wat werk verzet of de ‘lekkersnacker’ die vlug wat naar binnen werkt. De laadtijd duurt nooit lang. Fastned laat in de radiocommercial horen dat zij snappen dat laders de korte tijd die zij op het snellaadstation doorbrengen allemaal op hun eigen manier invullen.
Luchtige verpakking
Lieke Duijmelings, commercieel directeur bij Fastned: ‘Bij Fastned gaat het om de rijders. Zij moeten snel en met een goed gevoel weer op weg kunnen met hun elektrische auto als zij op één van onze snellaadstations komen laden. In deze campagne willen we het daarom niet over de hoge betrouwbaarheid en de snelheid van het laden hebben, maar over de mensen, de bezoekers van onze snellaadstations. De radiospots zijn een luchtige verpakking voor de onderscheidende service van onze organisatie. Wat doe jij in de 15 minuten die het kost om je auto op te laden?’
‘Bij technische producten is het veel leuker om iets sympathieks en opvallends te doen. Humor is dan één middel, maar vooral herkenning en erkenning laten zien dat achter een groot bedrijf gewoon mensen zitten die snappen dat we allemaal onze eigenaardigheden hebben. Dat past ook bij Fastned. Het vernieuwde merk is namelijk niet vies van een gezonde dosis pret’ zegt Maarten Gooskens, creative en copywriter bij Springbok.
Credits:
Opdrachtgever: Fastned
Bureau: Springbok
Geluid: Soundcircus
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Monks: nieuwe visuele merkidentiteit... 15-10-2024
- ADC en Clever Franke bundelen... 14-10-2024
- The Agent-C introduceert The... 11-10-2024
- Monks nieuw bureau voor... 11-10-2024
- Selmore en DotControl winnen pitch... 10-10-2024
- Campagne Greenflag tegen digitale... 10-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing