Auto.nl introduceert Aad in nieuwe merkcampagne

- Bureaus
- 11 apr 2024 @ 09:22
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 apr 2024 @ 09:22
- Michiel van Zaane
Autoverkoopsite Auto.nl lanceert een nieuwe merkcampagne waarin het humoristische typetje aad wordt geïntroduceerd. Op ludieke en humoristische wijze laat Aad alle facetten zien van auto.nl. De campagne is gericht op een breder publiek en is ook online te zien via Instagram, Facebook en YouTube.
In de campagne wordt de focus gelegd op het menselijke aspect bij de aanschaf van een nieuwe auto. Hier staat het typetje ‘Aad’ centraal. ‘In de eerste campagne wordt Auto.nl door middel van Aad op een vrolijke en vooral menselijke manier gepositioneerd. Met de introductie van Aad laten wij zien dat we de mensen ten alle tijden voorop stellen en dat we bovengemiddeld wat vaker ‘Ja!’ zeggen’, vertelt Zoë van der Zee, Brand & Marketing Manager van auto.nl.
Aad geeft in de campagne invulling aan het menselijke aspect dat vaak minder centraal staat binnen de automotive. Het draait meestal om het product: de auto. Op eigenwijze, komische en enigszins eigenzinnige manier moet Aad je laten denken aan die gezellige buurman waarmee je over van alles kunt kletsen. Stiekem weet Aad ook meer van auto’s dan je op het eerste gezicht denkt.
‘De keuze voor Aad was ook snel gemaakt. Aad lijkt in veel opzichten op iedereen die bij Auto.nl werkt en heeft onze merkwaarden dan ook hoog in het vaandel. Dat zie je en dat voel je terug in onze nieuwe online TV-commercial.. Behulpzaam, altijd vrolijk, een tikkeltje rebels, dat is waar Aad voor staat. Daarnaast laat Aad zien dat het kopen van een auto niet ingewikkeld hoeft te zijn maar dat het makkelijker én menselijker kan’ aldus Zoë van der Zee.
‘Met de nieuwe merkcampagne van Auto.nl bouwen we vanuit een lange termijn visie aan herkenbaarheid en onderscheid binnen de markt. Auto.nl moet die frisse wind worden in de grijze wereld van traditionele autodealers. Een merk dat opvalt en waar je oprecht blij van wordt. We zijn door Zoë uitgedaagd om de automotive branche eens goed wakker te schudden. Met de introductie van Aad en de nieuwe pay-off "Voor blije blikken", hebben we een heerlijke basis neergelegd om het merk op te bouwen’ zegt Joris Raaijmakers, creatief directeur Fama VolatCredits
Credits:
Opdrachtgever: Auto.nl
Reclamebureau: Fama Volat
Mediabureau: Abovo Media
Productiehuis: Aanstekelijk
Regisseur: Neal Kok
Producer: Marlon van der Strigt, Chantal Bartels
D.O.P.: Richard Spierings
Editor: Bas Burggraaff
Grader: Bart Voorsluis
Sound design: Sander Houtman
Fotografie: Bruno van Casteren
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Fastned richt merkcampagne op de mens19-05-2025
- Buiten spelen zonder koopzorgen19-05-2025
- [mediabazen] IPG Mediabrands: Jeroen... 19-05-2025
- Dentsu en DPG Media lanceren The... 19-05-2025
- Škoda viert zaterdag met levendige... 19-05-2025
- Alternatief programma gelanceerd:... 16-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management