THNDR Music krijgt nieuwe visuele identiteit

- Bureaus
- 5 mrt 2025 @ 13:51
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 mrt 2025 @ 13:51
- Kel Koenen
THNDR Music, de Amsterdamse boutique studio gespecialiseerd in muziek en sonic branding, introduceert een nieuwe visuele identiteit. Het bedrijf groeide in vijf jaar tijd uit tot een team van vijf specialisten en vindt het tijd om die ontwikkeling ook in de uitstraling door te voeren.
‘We blijven THNDR in hart en nieren, maar onze uitstraling groeit met ons mee’, zegt oprichter Max Gramser. ‘Muziek draait om emotie en connectie en dat brengen we nu nog sterker tot uiting.’
THNDR Music heeft gewerkt aan sonic branding en campagnes voor grote merken als Google (IO), Wilson, Intel, Zwitserleven, DeGiro, Hotjar en VanMoof. Het team, bestaande uit componisten en sound designers met achtergronden in jazz, klassiek, EDM en hiphop, combineert de energie van Amsterdam met internationale invloeden uit onder andere Los Angeles. Naast samenwerkingen met merken werkt THNDR Music nauw samen met gerenommeerde Amsterdamse creatieve bureaus zoals Indie, INDG, Woodwork, Czar, Code D'azur en Being There.
De nieuwe visuele identiteit is ontwikkeld in samenwerking met David & Jim. Designer Jim Janssen: ‘We schreven een manifest dat donder en bliksem verbindt met geluid. Bliksem zorgt voor spanning, donder slaat in met impact, en de naklank blijft hangen – net als een goed muziekstuk. Die drie elementen, anticipation, impact & resonance, vormen de kern van THNDR en zijn gevangen in het logo en de nieuwe uitstraling.’
Om de rebranding te vieren, lanceert THNDR een satirische reveal-film, geregisseerd door Boris Booij (Czar) en met acteur Teun Beurskens in de hoofdrol. De film, met VFX van Janneke van der Wel, speelt op speelse wijze in op de impact die muziek kan hebben en is een knipoog naar de industrie.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers