
Vernieuwd Stoptober betrekt omgeving bij stoppogingen
De jaarlijkse Stoptober-campagne krijgt dit jaar een nieuwe positionering. Niet alleen de stopper staat centraal, maar ook de mensen om hem of haar heen. De campagne laat zien dat stoppen met roken geen individuele worsteling hoeft te zijn, maar een gezamenlijke prestatie die steun en aanmoediging verdient.

Buut lanceert met campagne ‘Maak er een potje van’
De makers van Tikkie hebben een nieuwe bank gelanceerd: Buut. Met de introductiecampagne, ontwikkeld door Joe Public en Springbok, wil Buut jongeren helpen bewuster met geld om te gaan. Het centrale thema is veelzeggend: 'Maak er een potje van'.

Dept ontwikkelt strategie en experience voor nieuwe tienerbank Buut
ABN Amro lanceerde begin september Buut, een nieuwe bank speciaal voor tieners én hun ouders. Het platform, bedacht door de makers van Tikkie, is samen met Dept ontwikkeld en richt zich volledig op de digitale leefwereld van jongeren. Van strategie en propositie tot design en gebruikerservaring: Dept speelde een centrale rol in de realisatie van de app en website.

VGP kiest voor pure cinema in internationale merkfilm
VGP Group, een van Europa’s grootste ontwikkelaars van logistiek en semi-industrieel vastgoed en beursgenoteerd in Brussel, lanceert een internationale merkfilm in samenwerking met SuperRebel.Agency.

Koffiebekers zetten forenzen aan tot stamceldonorschap
Tijdens de Week van de Stamceldonor trakteert Stichting Matchis forenzen en studenten op een bijzondere boodschap bij hun koffie. In samenwerking met koffieketen Lebkov & Sons worden deze week 15.000 bekers met een speciale sleeve uitgedeeld op stations in Rotterdam, Den Haag, Leiden, Utrecht en Amsterdam Bijlmer Arena én op de campus van de Universiteit van Amsterdam.

Elk moment telt voor Metakids
Metakids trapt de campagne ‘Elk moment telt’ af, met als gezicht de vierjarige Charlie. Zij leeft met een metabole ziekte, een aandoening die in Nederland de belangrijkste doodsoorzaak onder kinderen vormt. Voor 85 procent van de patiënten bestaat nog geen behandeling.

Aldi laat nieuwe Fans van Voordeel zien
In de nieuwste campagne van Aldi ontstaan er onverwachte ‘Fans van Voordeel’. We volgen klanten die je op het eerste gezicht niet direct bij de discounter verwacht. Wat ze er wél vinden? Meer dan 200 prijswinnende producten…

Tobias Vermeiren naar Alfred als Strategy Director
Na 3,5 jaar bij Dentsu Creative maakt Tobias Vermeiren de overstap naar Alfred, waar hij aan de slag gaat als Strategy Director. Bij Dentsu werkte hij onder meer op het KPN-account, waar hij een belangrijke rol speelde in de ontwikkeling van het merkplatform Beter Internet, de campagne Stukje van Mij en de populaire Louis de kat-campagnes.

Adnight lanceert eerste editie 'Marketing Talks' speciaal voor marketeers
Op 10 oktober 2025 start de achtste editie van Adnight met een nieuw inhoudelijk programma voor marketeers en brand managers om ze nog intensiever bij het festival te betrekken: Adnight Marketing Talks.

Refurbed met Counter in zee
Refurbed, marktplaats voor refurbished producten in Europa, heeft voor het Zaanse communicatiebureau Counter Content gekozen als PR-partner. De samenwerking is direct succesvol gestart met een landelijke PR-campagne die zorgde voor brede media-aandacht, waaronder een interview op NPO Radio 1, items in RTL Nieuws, NOS Stories en SBS Nieuws van de Dag. Dit naast verschillende online publicaties.

Kansspelautoriteit waarschuwt jongeren met nieuwe campagne
Steeds meer jongvolwassenen tussen de 18 en 25 jaar wagen zich aan online voetbalweddenschappen, vaak met grote risico’s. Daarom lanceert de Kansspelautoriteit (Ksa) bij de start van de UEFA Champions League de campagne ‘Voetbal is al spannend genoeg, ook zonder betjes’, ontwikkeld door FCB Amsterdam.

Dentsu Creative Amsterdam viert 20 jarig jubileum
Dentsu Creative Amsterdam, voorheen bekend als Achtung!, bestaat dit jaar 20 jaar. Wat in 2005 begon als een digitaal bureau, groeide in twee decennia uit tot een creatief bureau met internationale impact.

Ra*w en One:Nil dagen creatief talent uit met Ajax-pitch
Op 3 oktober 2025 organiseert Ra*w in samenwerking met creatief bureau One:Nil een eendaagse pitch voor AFC Ajax. Verschillende teams krijgen bij One:Nil de kans om in één dag een briefing van de club te vertalen naar creatieve concepten.

Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich op smartphonekinderen
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) is samen met creatief bureau Monks een nieuwe campagne gestart: 'Blijf in beeld'. De campagne legt de nadruk op het maken van duidelijke afspraken tussen ouders en kinderen die hun eerste smartphone krijgen.

Univé lanceert zakelijke campagne rond menselijk contact
Coöperatieve verzekeraar Univé richt zich in een nieuwe themacampagne op mkb’ers en zzp’ers. Met ‘Écht menselijk contact’, ontwikkeld door creatief bureau Zandbeek, benadrukt Univé dat technologie nooit een doel op zich mag zijn, maar ruimte moet scheppen voor wat volgens de verzekeraar écht telt: persoonlijke aandacht voor iedere ondernemer.

Mooie Boules en Gardeners bundelen krachten voor maatschappelijke impact
Mooie Boules, bekend om haar locaties waar spel, eten en drinken samenkomen, is een samenwerking gestart met Gardeners op het gebied van strategie en pr.

Closed on Monday opent lift voor non-profits
Closed on Monday, recent winnaar van de SAN New Kids on the Block Award, zet een opvallende stap. Met 'The Elevator Brief' draaien de creatieven de rollen om: niet het bureau dat ideeën komt pitchen, maar non-profits die hún briefing in de lift mogen presenteren. Op 3 november in Amsterdam wordt het startsein gegeven.

Multi-Gyn kiest voor influencerstrategie
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne. De campagne is gericht op vrouwen van 18 tot 49 jaar en is sinds kort actief op Instagram en TikTok.

Christian Alexander viert imperfectie met nieuwe parfums
De Nederlandse ondernemer Chris Oomen introduceert onder de merknaam 'Christian Alexander' een internationale parfumlijn die haaks staat op de gelikte conventies uit de parfumwereld. De vier geuren 'Provocateur', 'Palm Royale', 'Cozy' en 'Zesty' worden gepresenteerd in opvallend kleurrijke verpakkingen.

Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof
Thndr Music heeft een complete nieuwe sonic branding ontwikkeld voor VanMoof. Het Amsterdamse bureau ontwierp zowel de geluiden van de fiets zelf als een sound logo en tools die het merk helpen zijn premium city mobility-positie verder uit te bouwen.

Domino’s lanceert 13 nieuwe office misfits-films
Domino’s breidt samen met Selmore het ‘Honour The Craving’-universum flink uit. Waar eind 2024 de campagne startte met twee introductiefilms rond een groepje kantoorklerken, komen er nu dertien nieuwe korte films én een reeks memes bij.

Salsa Shop kiest Buutvrij als creatief partner
Fast casual Mexicaans eten, maar dan écht goed. Daarmee verovert Salsa Shop sinds 2014 de Nederlandse markt – en nu ligt de focus op Europa. Voor die volgende stap kiest het merk Buutvrij for life als creatief bureau.

Eye Wish zet vakmanschap centraal in nieuwe campagne
Optiekketen Eye Wish Opticiens is na vier jaar terug met een merkcampagne die volledig draait om vakmanschap. Samen met het nieuwe creatieve bureau The USP Agency en mediabureau Abovo Maxlead wil de keten zich nadrukkelijk onderscheiden van concurrenten die vooral op prijs communiceren.

Heyoo.ai bouwt platform voor gepersonaliseerde authentieke marketing door medewerkers
Door Thought Leadership te combineren met Employee Advocacy biedt Nederlandse start-up Heyoo.ai marketeers een nieuw systeem om de expertise van medewerkers te vertalen naar zichtbaarheid en vertrouwen door het medewerkers makkelijker te maken zakelijke LinkedIn-posts te schrijven.

Recordaantal inzendingen voor Effie Awards
Voor de Effie Awards 2025 zijn dit jaar maar liefst 49 cases ingediend – het hoogste aantal inzendingen in jaren. De prijs, wereldwijd erkend als dé vakprijs voor marketing- en reclame-effectiviteit, wordt sinds 1983 in Nederland georganiseerd door VIA en bvA.

De Koffiejongens positioneren zich als buitenbeentje
Koffiemerk De Koffiejongens lanceert samen met bureau Closed on Monday een nieuw merkverhaal en landelijke campagne. Onder het motto ‘Twee kleine jongens met grootse plannen’ presenteren zij zich als nieuwsgierig buitenbeentje in een wereld die wordt gedomineerd door grote koffiemerken.

Hart van Brabant lanceert Hartmakers-campagne
Onder het thema ‘Word Hartmaker van Hart van Brabant’ is een nieuwe langetermijncampagne gelanceerd door Midpoint Brabant en Fama Volat. Doel is inwoners en organisaties te verenigen die zich zichtbaar inzetten voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

Dovida kiest voor Draft Digital
Dovida, de organisatie die ouderen ondersteunt met persoonsgerichte zorg thuis, kondigt een samenwerking aan met het Amsterdamse marketingbureau Draft Digital.

Dept vergroot rol bij Lufthansa Miles & More
Dept is benoemd tot digitaal lead agency voor Miles & More, het loyaliteitsprogramma van de Lufthansa Group. Daarmee intensiveert het bureau de samenwerking met de luchtvaartmaatschappij, nadat Dept vorig jaar al het digitale bureau werd voor de gehele groep.

Ambion werft leraren met betaalde vakantie
Onderwijsorganisatie Ambion, met meer dan twintig basisscholen in Noordoost-Nederland, zet employer branding creatief in om nieuwe leerkrachten te werven. Studio Ryoko ontwikkelde hiervoor het werkgeversverhaal ‘Werken bij Ambion = Wereldavontuur’, waarmee de organisatie inspeelt op de veelzijdigheid van het vak.

Adnight haalt Breaking & Entering Media naar Amsterdam
Adnight haalt dit jaar een opvallende naam uit de Amerikaanse advertisingwereld naar Nederland. Op 10 oktober is het New Yorkse Breaking & Entering Media te gast tijdens het Talent Program, het middagprogramma voor studenten en starters voorafgaand aan het creatieve festival.

Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
Verzekeraar Zzuper lanceert een landelijke campagne gericht op zelfstandig werkenden zonder financieel vangnet. Creatiebureau Hart Voor De Zaak ontwikkelde de campagne onder de slogan ‘Fiks je dikke noodbuffer’, met als doel bewustwording te creëren bij vakmensen zoals timmermannen, installateurs en elektriciens.

Dentsu Creative ontwikkelt campagne voor Prinses Máxima Centrum
Het Prinses Máxima Centrum heeft Dentsu Creative gekozen als nieuw creatief bureau. De samenwerking trapt af met de campagne rond de Maand van Kinderkanker, waarin de betekenis van ‘beter worden’ centraal staat. Niet alleen genezen, maar ook onderzoek, zorg, emotionele steun en kwaliteit van leven maken hier deel van uit.

Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
Oprichter van bureau Nami Ilia ten Böhmer op LinkedIn: ‘Het is tijd mannen. Het is tijd om op te staan voor een cultuur waarin ook vrouwen zich veilig voelen en veilig thuis kunnen komen.’ Met deze oproep vraagt hij organisaties, merken en individuen samen te werken aan cultuurverandering.’

Delta zet gaming in voor lancering wifi 7
Delta en bureau N=5 lanceren een nieuw hoofdstuk in de merkcampagne ‘Aan alles gedacht’ met de introductie van wifi 7. In de nieuwe commercial staat gaming centraal als creatieve invalshoek.

Sport en cultuur gewoon mogelijk voor ieder kind
Het Jeugdfonds Sport & Cultuur lanceert vandaag een nieuwe campagne die ouders en verzorgers laat zien wat meedoen betekent voor hun kinderen: vrienden maken, stralen, leren, groeien in zelfvertrouwen en vooral meedoen. De boodschap is helder: lid worden van een club is voor ieder kind gewoon mogelijk.

Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
Het vitamine- en supplementenmerk is al langer bekend bij kenners, maar stelt zich met de nieuwe campagne ‘het zit erin’ nu voor aan het grote publiek. Met deze merkcampagne wil Vitakruid iedereen in Nederland aanmoedigen: Want wat je ook uit je dag wilt halen: ‘het zit erin’.

Nieuwe merkcampagne Save the Children
Save the Children Nederland en TBWA\Neboko hebben een nieuw merkplatform gelanceerd met de campagne ‘De wereld veranderen. Begin bij een kind’. De campagne speelt in op het gevoel van machteloosheid dat veel Nederlanders ervaren tegenover mondiale problemen en laat zien dat ieder kind het potentieel in zich draagt om bij te dragen aan een hoopvolle toekomst.

Campagne roept jongeren op tot stamceldonatie
Stichting Matchis – het Nederlands centrum voor stamceldonatie – trapt samen met Hart Voor De Zaak en FirmMedia een van de grootste wervingscampagnes in haar geschiedenis af. Met een brede inzet van tv, radio, social media en outdoor richt de campagne zich specifiek op jongeren.

Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Vandaag start de tweede fase van de publiekscampagne 'Vreemd of Verdacht?', een initiatief van de koepel 'Houd misdaad uit je buurt'. De campagne richt zich op het signaleren van georganiseerde, ondermijnende criminaliteit en legt de nadruk op jongeren die steeds vaker worden geronseld voor criminele klussen.

Defensie lanceert campagne tegen zelftwijfel
Vandaag trapt het Ministerie van Defensie een nieuwe arbeidsmarktcampagne af in de reeks 'Tijd voor Defensie'. Met het thema 'Tijd om de stap te zetten' richt de campagne, ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam, zich op jongeren die wel interesse hebben in Defensie, maar zich laten tegenhouden door twijfel.

Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
De Japanse bureauketen Dentsu onderzoekt de verkoop van zijn internationale activiteiten, waarmee een einde zou komen aan de ambitie om wereldwijd te concurreren met giganten als WPP en Publicis. Volgens ingewijden heeft Dentsu de banken Mitsubishi UFJ Morgan Stanley en Nomura Securities ingeschakeld om potentiële kopers te polsen.

Nieuwe campagne verbindt mensen met reuma
ReumaNederland lanceert samen met bureau Joe Public de campagne 'In gesprek op reuma.nl'. In een reeks video’s praten mensen met reuma openhartig met elkaar over de dagelijkse uitdagingen en kleine overwinningen van het leven met deze chronische ziekte.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Overstappen.nl lanceert merkcampagne... 13-10-2025
- Auping lanceert campagne rond ultiem... 13-10-2025
- Team5pm sluit zich aan bij... 10-10-2025
- Nationale Opera & Ballet lanceert... 10-10-2025
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht09-10-2025
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe... 09-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes