BCE24: 'Relevant zijn als merk is een antwoord bieden op dingen waar je doelpubliek van wakker ligt'
Inge Moerenhout is Director Commercial Partnerships en Ilse Van Rillaer is B2B Marketing Manager & Commercial Partnership Manager, beiden bij Studio 100 Benelux. Tijdens het Branded Content Event onthullen zij ‘de magie’ van Studio 100: ‘Straffe content en creativiteit zullen blijvend het verschil maken in een meer en meer artificiëlere wereld.’
Hunter Douglas wint R+T Innovation Award 2024
Hunter Douglas kondigt aan tijdens de R+T Innovation Award 2024 zilver in de categorie Interior Sun Shading Systems in de wacht gesleept te hebben voor het revolutionaire product 'Aura Illuminated Shades'.
Glasnost en Walkie Talkie sluiten strategisch partnerschap
Creatief pr-bureau Glasnost en het Belgische pr-bureau Walkie Talkie sluiten, na drie jaar samenwerken voor merken in tech en FMCG, een strategisch partnerschap.
John Meulemans vertrekt bij Endeavour
Strategy director John Meulemans verlaat bureau Endeavour medio maart 2024. Hij stond veertien jaar aan het roer als oprichter van de Influencer Marketing & Social Media propositie, die eind 2010 als '3sixtyfive' begon en in 2022 verder ging onder de naam Endeavour.
FCB-sterren Lewandowski en Gündoğan nieuwe gezichten Ambilight TV
Voetbalsterren İlkay Gündoğan en Robert Lewandowski van FC Barcelona worden het ‘gezicht’ van Philips Ambilight TV. De voetballers hebben de Ambilight TV’s uitgebreid getest en zullen in komende periode hun ervaringen delen, belooft het merk.
Vierde campagne PostNL zet in op makkelijk retourneren
PostNL heeft haar nieuwe campagne 'Retour aan de deur’ gelanceerd. Dit is de vierde campagne in de reeks onder de nieuwe vlag ‘Tot snel. PostNL’.
[Esprix] 'De perfecte voedingsbodem voor lef'
Inzenden voor de Esprix kan nog tot 22 februari a.s. Voorafgaand aan de jurering is er de traditionele 3-vragenserie met de juryvoorzitters. Dit keer juryvoorzitter Joeri Jansen in gesprek met Nina de Ridder, juryvoorzitter van de categorie Durables.
Medipoint introduceert zorghulpmiddel Travixx Lumière
Medipoint, de grootste aanbieder van zorghulpmiddelen in Nederland, introduceert de Travixx Lumière. Dat is een nieuwe rollator waarmee senioren beter en veiliger voor de dag kunnen komen.
Kareem Kaddouri van Brooks Running: 'Mijn held is mijn vader'
Kareem Kaddouri is Benelux Marketing Manager voor Brooks Running, 28 jaar oud, half Nederlands, kwart Engels, kwart Irakees en gek van hardlopen. ‘Ik hou van het sociale aspect en het kunnen verleggen van mijn grenzen.’ Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.
Digital Heroes gaat verder als OrangeValley voor optimalisatie digitale media
Per 1 maart 2024 gaat creatieve media agency Digital Heroes verder onder de naam OrangeValley. Digital Heroes is al sinds 2023 onderdeel van OrangeValley Group en levert resultaatgerichte media campagnes met behulp van geavanceerde data-analyse.
Swapfiets lanceert nieuwe Europese campagne
Fietsaanbieder op abonnement Swapfiets - die van de blauwe voorband - lanceert een nieuwe campagne in al zijn acht Europese marketen, te weten Nederland, Duitsland, België, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje. De campagne is van creatief bureau Unknown en opgenomen in Denemarken.
Bureau Narrative Labs voegt zich bij Only creative entrepreneurs
Het strategische communicatiebureau Narrative Labs sluit zich als eerste Engelstalige bureau aan bij Only creative entrepreneurs.
Milan Slikker van Nestlé: 'Ook voor managing directors moet marketing een verplichte achtergrond zijn'
Milan Slikker is Business Excecutive Officer Confestionary bij Nestlé Nederland. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Ik zou deze rol als managing director niet kunnen doen als ik niet ook een marketeer zou zijn.’
Wingman Condoms lanceert nieuwe campagne op Valentijnsdag
Het nieuwe condoom van Wingman heeft ‘vleugels’ zodat het moeiteloos en snel kan worden aangebracht. De grappige bijbehorende campagne is van de hand van bureau Happiness.
BCE24: 'De echte uitdaging nu is de privacykwestie'
Elise Kop is Crossmedia Consultant bij Mediahuis. Zij helpt de bezoekers van het ‘Branded Content Event’ editie 2024 hoe jongeren te bereiken: ‘Duik met ons in de GenZ-vibes!’
Madurodam kiest voor Fitzroy
Madurodam is een nieuwe weg ingeslagen; van miniatuurstad naar een interactief attractiepark. Daarom heeft het familiepark creatief strategisch bureau Fitzroy in de arm genomen om dat feit met Nederland te delen.
Onderzoek: 'Social media centraal als sportkanaal'
Met een sportzomer in het verschiet zullen de mondiale uitgaven aan sportmediarechten dit jaar naar verwachting 61 miljard dollar bedragen, maar een gefragmenteerd medialandschap zorgt voor dilemma’s voor adverteerders. Dit blijkt uit het nieuwste Global Advertising Trends-rapport van Warc Media met de titel ‘Sports media in the era of fragmentation’.
Contentmarketeer Sarah is nooit ziek en gaat nooit op vakantie
De focus van Typetone ligt op het opzetten van een AI-uitzendbureau met enkel digitale medewerkers. Vandaag lanceert de AI-start-up contentmarketeer Sarah.
Fastned zet snelladende bestuurders centraal in eerste radiocampagne
Het Europese snellaadbedrijf Fastned zet in haar eerste radiocampagne in op de mensen, niet op de techniek.
Finalisten Gouden Loeki 2023 bekend
De strijd om de Ster Gouden Loeki 2023 is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. Nu ligt de bal bij het publiek om te bepalen wie de winnaar wordt.
[Esprix] ‘Het gaat altijd om impact maken vanuit een intrinsieke motivatie en de purpose van het merk’
Het is weer inzenden geblazen voor de Esprix en inzenden is mogelijk tot 22 februari 2024! Ook de Drie Vragen-gesprekjes met juryvoorzitters gaan gewoon door. Deze keer Esprix Juryvoorzitter Nancy Poleon in gesprek met Joeri Jansen, juryvoorzitter van de categorie Charity & Not for profit.
BCE24: '2024 is echt het jaar om over te stappen van tv naar online'
Emma-Sophie Jonker, Channel Marketeer bij Hema, spreekt samen met Stef van der Burg, Senior Strategist bij Team5PM, tijdens het Branded Content Event editie 2024. Hun insteek: Hoe unlockt Hema het complete potentieel van video-seo?
Robidus zet in op Public Relations met Nxt agency
Inzetbaarheidsspecialist Robidus, onderdeel van A.S.R,, gaat samenwerken met met PR-bureau Nxt agency. Het doel van de samenwerking is om de kennis en expertise van Robidus op regelmatige basis te delen in de media en zo hun thought leadership positie te versterken.
BCE24: 'We moeten ons niet laten leiden door angst'
Kelly Rijsenbrij, accountmanager bij LINDA., en Marloes de Jong en Charlotte Vermeer, beiden creatief bij Talpa Het Bureau/LINDA., nemen gezamenlijk een van de sessies tijdens het Branded Content Event editie 2024 voor hun rekening. Insteek? ‘Hoe je als merk schaamteloos jezelf kunt zijn.’
Schot in de roos: een AI bosje bloemen
Bloemenbureau Holland speelt volledig in op de groeiende AI-trend en introduceert de allereerste AI Bloemist.
Squarespace bundelt krachten met Martin Scorsese voor Super Bowl commercial
Website-service Squarespace heeft voor de tiende keer op rij een plek weten te bemachtigen in het duurste commercialblok van het jaar, die van de Super Bowl. Dit keer met niemand minder dan Martin Scorsese, die de reclame heeft geregisseerd en zelf de hoofdrol speelt. 'Let's go big.'
ALLE Super Bowl 2024 commercials en teasers
Zo'n 7 miljoen dollar per spotje wordt er zondag naar schatting doorheen geblazen tijdens de reclameblokken van Super Bowl 2024. Is die met Christopher Walken de beste of toch die van Squarespace (waarop we vanmiddag nader inzoomen)? Hier alvast de compilatie met alle films en teasers die nu al te vinden zijn. Oordeel zelf!
Simone Ottenbros nieuwe Managing Director Energize
Simone Ottenbros is de nieuwe Managing Director van Energize, dat sinds vorig jaar onderdeel is van de agency group Happy Horizon. Klaas Weima draagt het stokje na 20 jaar over. Hij blijft strategisch betrokken bij zowel Energize als de bureaugroep.
Judith Kramer in MT marktonderzoeksbureau MWM2
Marktonderzoeksbureau MWM2 heeft Judith Kramer benoemd tot nieuw MT-lid. Kramer gaat de afdelingen Panel & Community, het Datalab en Innovatie leiden.
Slaapmerk Cloudpillo lanceert eerste TV commercial
Slaapmerk Cloudpillo heeft haar eerste TV commercial in samenwerking met creatief bureau Fitzroy gelanceerd. De commercial is onderdeel van het grotere marketingplatform ’Live your Dreams’.
Mediahuis en Talpa Network lanceren campagne Bepanthen Derma
Bepanthen Derma lanceert een nieuwe derma cosmeticalijn voor de droge huid, gericht op vrouwen van 45 jaar en ouder met een gevoelige huid. Om dit onder de aandacht te brengen hebben Mediahuis en Talpa Network hun krachten gebundeld voor een groot bereik in de doelgroep.
Havas Media voegt snackproducent Van Geloven toe aan portfolio
Snackfabrikant Van Geloven, dat onder meer de merken Mora, van Dobben en Hebro voert, brengt alle media activiteiten voor de Benelux onder bij Havas Media.
Thijs Gussenhoven van Amstel: 'De maatschappelijke zwaarte mag er weer een beetje vanaf in 2024'
Thijs Gussenhoven is Marketing Manager Amstel bij The Heineken Company. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘In 2023 kroop ik voor het eerst over de finishlijn van een marathon en nu wil ik terug in het zadel om een Gran Fondo in de bergen te fietsen.’
Burger King en Joe Public starten retro-, prijsgebaseerde campagne
Burger King lanceert in februari een campagne om het laaggeprijsde assortiment onder de aandacht te brengen. De keten is hiervoor een nieuwe samenwerking met Joe Public Amsterdam aangegaan.
Intertoys Introduceert Valentijnsdag-campagne voor volwassenen
In aanloop naar Valentijnsdag lanceert Intertoys zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels de ultieme relatietest: samen de nieuwe Lego Botanical-roos in elkaar zetten.
[branded content] “Met één creatief team bedienen we de klant 360 graden”
Om klanten zowel offline als op social media vlak te kunnen bedienen, werkt het activatie bureau Hokra samen met de social creatives van zusterbureau Fresh Lemon. Waarom deze gouden combinatie zo goed werkt, vertellen Martin de Winter (directeur Hokra) en Nicole Roubos-van der Stelt (partner Fresh Lemon).
KLM werpt AI in de strijd tegen voedselverspilling
KLM verspilt minder voedsel aan boord door het toepassen van kunstmatige intelligentie. Het percentage loopt op tot 63 procent en op jaarbasis gaat dit om een besparing van ruim 100.000 kilo aan maaltijden gaan.
Esther Overmars sluit zich aan bij Here als Director of Strategy
Creatief bureau Here, opgericht in 2020 door John de Vries (Creative Director) en Willemijn Reuvers (Managing Director), heeft Esther Overmars aangesteld als Director of Strategy.
[CMO] Celvin de Bie van Intertoys: 'Marketing is een spel, dat speel je vooral met een glimlach'
Celvin de Bie (28) is Head of Marketing bij de grootste speelgoedketen van Nederland, Intertoys. Hij is het nieuwe type marketeer en een eigenzinnige Millennial: wars van klassieke marketingtheorieën en gecompliceerde mediastrategieën.
Havas Lemz ontwikkelt campagne Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig
De nieuwe campagne van de Rijksoverheid, ‘Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig’, speelt in op de ellende die een gehackt e-mailaccount met zich meebrengt. Havas Lemz ontwikkelde de campagne in opdracht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.
TommyTomato bezorgt miljoenste warme groentelunch op basisschool
TommyTomato heeft als missie van kinderen groente-eters te maken via hun warme lunches. Co-founder Bas Turk: ‘Maar heel weinig kinderen eten de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten en de lunchtijd blijkt een veel beter moment voor de groentemaaltijd dan ‘s avonds. Het draagt bij aan meer energie, een hogere concentratie, minder stress en vermoeidheid en een betere sfeer in de klas.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing