
MyPos versterkt Benelux-strategie met Team Lewis
MyPos, leverancier van betaaloplossingen voor het mkb, heeft PR- en marketingbureau Team Lewis ingeschakeld om zijn zichtbaarheid in de Nederlandse en Belgische markt te vergroten. Het bedrijf, opgericht in 2014, biedt mobiele pinapparaten aan waarmee ondernemers zowel fysieke als online betalingen kunnen accepteren.

Catawiki zet bewust kiezen centraal in nieuwe campagne
Catawiki, Europa’s online veilingplatform voor bijzondere objecten, lanceert eind april een nieuwe merkcampagne. Ontwikkeld door creatief bureau Wolfstreet, richt de campagne zich op het tegengeluid tegen het snelle en gedachteloze karakter van hedendaags online shoppen.

Oatly brengt havermelk en motorpower samen
Tijdens de Amstel Gold Race in Limburg vorige week verraste havermelkproducent Oatly samen met activatiebureau Chase het publiek met een opvallende campagne. Onder het motto ‘bikers supporting bikers’ deelden ruige motorrijders in Oatly EF Pro Cycling-stijl ijskoffies uit aan de duizenden wielerfans.

Stichting Het Vergeten Kind lanceert online trainingsplatform SuperCoaches
In samenwerking met creatief bureau Being There introduceert Stichting Het Vergeten Kind het online trainingsplatform SuperCoaches. Dit e-learningprogramma is ontwikkeld om jeugd- en sportcoaches te ondersteunen bij het bieden van de juiste aandacht aan alle kinderen in hun team.

Superrebel.Agency fuseert met The Best Social en Today’s Milk
In een zet die het bureau-landschap nog verder op zijn kop zet, zijn Superrebel.Agency, The Best Social en Today’s Milk officieel gefuseerd tot één krachtige, full-service creatieve agency.
![[column] Echte verhalen werken beter](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Echte verhalen werken beter
Employer branding heeft een imagoprobleem. Te vaak zien we generieke campagnes vol lachende medewerkers die zogenaamd 'passie voor hun werk' uitstralen, terwijl de realiteit op de werkvloer iets heel anders vertelt. Bedrijven investeren fortuinen in gelikte employer brandingcampagnes, maar vergeten soms de kernvraag: herkennen de eigen medewerkers zichzelf hier eigenlijk in?

Fritz-kola en Laser 3.14 vieren eenheid met guerrillacampagne tijdens Koningsdag
In aanloop naar Koningsdag kiest frisdrankmerk Fritz-kola voor een opvallende samenwerking met de Amsterdamse streetartist Laser 3.14. Samen lanceren zij een guerrillacampagne die draait om saamhorigheid in tijden van toenemende verdeeldheid. De actie? Een gelimiteerde vintage kledinglijn met een maatschappelijk statement, op z’n Amsterdams, met een kunstzinnige knipoog.

Diva Agency wint internationaal PR-contract Void Interactive
Diva Agency heeft een nieuw PR-contract afgesloten met de innovatieve uitgever en ontwikkelaar Void Interactive. Na een intensieve selectieprocedure is het bureau aangesteld als lead PR agency voor alle consumenten- en B2B-communicatie in Engelstalige markten, met een focus op de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het contract heeft een initiële looptijd van twaalf maanden.

WE Fashion selecteert Springbok voor mediastrategie
WE Fashion heeft na een intensieve pitchronde gekozen voor Springbok als partner voor geïntegreerde mediaservices. De samenwerking omvat onder meer mediastrategie, media-inkoop, data-orkestratie en -modellering. De eerste gezamenlijke campagne gaat deze week van start op televisie en diverse digitale kanalen. Het pitchtraject werd begeleid door Ivonne Boumeester van 3MO.

Gamestate groeit uit tot Europese arcadegigant
In een tijd waarin bijna alles digitaliseert, is het opvallend dat juist een fysiek concept zo hard aan terrein wint. Toch is dat precies wat Gamestate doet. De moderne arcadeformule van Roel Veltmeijer is inmiddels uitgegroeid tot een internationale leisureketen en mag hij zichzelf marktleider noemen binnen de arcadebranche. Dit jaar opent de vijftigste vestiging, verdeeld over acht landen. En de ambities reiken verder. In deze aflevering van ZIGT op Groei spreken we met de CEO en eigenaar over innoveren, risico’s nemen en waarom eenvoud krachtiger is dan hightech spektakel.

TicketSwap kiest voor The Romans als lead agency voor Nederland en België
The Romans wordt niet alleen verantwoordelijk voor de creatieve campagnes rondom evenementen en samenwerkingen, maar verzorgt ook de perscommunicatie richting consumenten en zakelijke partners.

EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
EY komt met haar nieuwe Nederlandse campagne ‘Vol Vertrouwen’. Dit is een lokale verdieping van de wereldwijd geïntroduceerde tagline en campagne ‘Shape the future with confidence’, die eind vorig jaar werd gelanceerd.

CZ gaat voor Ace als strategisch partner
Zorgverzekeraar CZ heeft na een uitgebreide bureauoriëntatie gekozen voor Ace als nieuwe strategische en creatieve partner. Het Amsterdamse bureau kwam als winnaar uit de pitch, waarin het zich wist te onderscheiden met een geïntegreerde aanpak voor merkpositionering, campagneontwikkeling en digitale touchpoints.

BridgeFund kiest voor Draft Digital
BridgeFund en Draft Digital bundelen de krachten in een nieuwe samenwerking op het gebied van programmatic advertising. Draft Digital gaat zowel de strategische koers bepalen als de uitvoering verzorgen van alle programmatic campagnes voor BridgeFund.

Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
Volkswagen heeft een nieuwe socialpartner gevonden in DC social. Het Amsterdamse bureau, onderdeel van Dentsu Creative, wist zich tijdens de pitch te onderscheiden met een creatieve strategie die aansluit op de tijdgeest én het merk-DNA van Volkswagen. Met als ambitie: van automerk naar social love brand.

Motorola kiest voor lifestyle met 'Live the Moto Way'
Motorola wil meer dan ooit laten zien dat technologie en lifestyle hand in hand gaan. In een nieuwe samenwerking met Modern Citizens, onderdeel van het Candid-platform, lanceert het merk de socialcampagne 'Live the Moto Way'. De opdracht: Gen Z in de Benelux raken met content die resoneert, en vooral niet aanvoelt als een standaard techcampagne.

Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
In de nieuwe campagne van Allianz Direct spelen twee nieuwsgierige alpaca’s de hoofdrol in een onverwachte maar herkenbare situatie: een vergeten handrem tijdens een selfie-moment. De campagne laat op luchtige wijze zien dat schade zo gebeurd is, maar ook net zo snel geregeld kan worden.

Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste ADCN-editie
In Theater Amsterdam vond de 59e editie van de ADCN Awards plaats, waar 63 Lampen werden uitgereikt. De grote winnaar van de avond was de campagne 'Pink Chip' van DeGiro en UN Women NL, ontwikkeld door Akqa Amsterdam. Ook Hapiness, Ace en TBWA\ Neboko boekten high scores. Hier de volledige uitslag.

Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
Look-O-Look breekt met de sleur en trakteert Nederland op een nieuwe merkcampagne waarin plezier, kleur en fantasie centraal staan. Met het nieuwe Guiding Idea ‘Pak lekker uit’, ontwikkeld door creatief bureau Selmore, nodigt het snoepmerk iedereen uit om het leven wat minder serieus te nemen.

Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
Dr. Oetker heeft creatief bureau Chase ingeschakeld voor de introductie van hun nieuwe pizzaconcept Suprema – een diepvriespizza van premium kwaliteit, geïnspireerd op het Napolitaanse pizzabakkersambacht. De samenwerking ging direct groots van start met een opvallende merkactivatie op station Utrecht Centraal.

Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor groeistrategie
Dr. Hauschka, pionier in 100% natuurlijke cosmetica, werkt voortaan samen met creatief bureau Onze Kapel om het merk eigentijds te positioneren op de Nederlandse en Belgische markt. Centraal in de samenwerking staat de ontwikkeling van een strategisch, creatief concept: The Big Idea.

Contentcreatie zonder grenzen, Ambassadors lanceert Digital Doubles
Het Amsterdamse creatieve technologiebedrijf Ambassadors lanceert vandaag zijn nieuwste innovatie: Digital Doubles. Een service waarmee merken hyperrealistische digitale replica’s van producten én mensen kunnen creëren, inzetbaar voor campagnes, social content en productvisualisaties.

Starbucks kiest Kumpany voor festivalactivatie DTRH
Starbucks Chilled Coffee heeft merkactivatiebureau Kumpany geselecteerd als nieuwe creatieve partner voor de activatie rondom haar samenwerking met festival Down The Rabbit Hole (DTRH).

Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
De respondenten van merk- en campagneonderzoekbureau Commercialreview hebben de deelnemende commercials uit het eerste kwartaal van 2025 onder de loep genomen en beoordeeld op zes factoren. Van de 22 commercials kwamen er drie grote winnaars uit de bus met niet alleen het hoogste rapportcijfer maar ook hoge scores op een aantal andere factoren: ING, Welkoop en Lidl.

Emotionele waarde van een fiets centraal in nieuwe campagne ANWB Kinderfietsenplan
De ANWB en Ace PR lanceren een nieuwe campagne voor het ANWB Kinderfietsenplan. In tegenstelling tot eerdere, functioneel ingestoken campagnes, richt deze zich op de emotionele betekenis van een fiets voor kinderen die er geen hebben.

Act Good Report 2025: 'Creativiteit als kracht voor verandering'
Het Act Good Report wordt samengesteld door internationale non-profitorganisatie Act Responsible in samenwerking met Warc en eert campagnes die duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid promoten en het bewustzijn van sociale en milieuproblemen vergroten op een impactvolle manier. Nederland komt - nog - niet voor in het rijtje.

Marktplaats lanceert campagne rond ‘verkoopkracht’
Marktplaats wil Nederlanders inspireren om ongebruikte spullen om te zetten in middelen om hun dromen waar te maken. In de nieuwe campagne ‘Verkoop wat je hebt, krijg wat je wil’ laat het platform zien hoe makkelijk en waardevol het kan zijn om te verkopen wat je niet meer gebruikt.

Dubai presenteert nieuwe campagnefilm 'Find Your Story'
Met ‘Find Your Story’ heeft Visit Dubai een nieuwe contentmarketingcampagne gelanceerd. Behalve als favo bestemming voor 'nieuw geld' en overstappers wil de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten zich veel breder profileren, namelijk ook als aantrekkelijke dienstverlener en vakantieland. Beroemdheden spelen een rol in de film.

Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
Met de slogan ‘Er zit een hardloper in ons allemaal’ lanceert Nationale-Nederlanden in samenwerking met Dentsu Creative een grootschalige landelijke campagne die heel Nederland in beweging moet krijgen. De verzekeraar wil zowel beginnende als ervaren lopers stimuleren om (meer) te gaan hardlopen, met als boodschap: met de juiste support kom je verder.

Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke merkactivatie
Gall & Gall en Natwerk trappen hun samenwerking af met een opvallende merkactivatie: de tijdelijke pop-up ‘Beachclub Bisous’ aan de Cornelis Schuytstraat in Amsterdam. De winkel, omgetoverd tot zomerse beachclub, markeert niet alleen de start van het roséseizoen, maar ook de officiële lancering van de nieuwe rosé Bisous, ontwikkeld door Bas Smit en Nicolette van Dam.

Watt e-Bike kiest voor AndAgencyAmsterdam
Watt e-Bike, het Nederlandse e-bikemerk dat zich richt op stedelijke mobiliteit, heeft na een bureaupitch gekozen voor AndAgencyAmsterdam als strategisch partner voor social media en PR. De samenwerking markeert een nieuwe fase voor het merk, waarin een aangescherpte positionering centraal staat. De focus ligt voortaan op Nederlandse stadse vrouwen als kernpubliek.

Festivals als merkcanvas, Life is Live zet merkactivaties in de spotlights
Hoe laat je je merk écht beleven? Die vraag stond centraal tijdens Life is Live, een event dat Opvallers gisteren organiseerde in samenwerking met Create! De middag, volledig in het teken van merkactivaties op festivals, bracht marketeers, creatieven en beleidsmakers samen voor inspiratie, inzichten en natuurlijk een flinke dosis festivalgevoel.

Esprix bekroont zesentwintig cases
Op donderdag 15 mei staat het Straat Museum in Amsterdam in het teken van creativiteit met resultaat: tijdens een feestelijke avond worden daar maar liefst 32 Esprix Awards uitgereikt aan de meest succesvolle marketingcommunicatiecampagnes van het afgelopen jaar. In totaal krijgen 26 verschillende cases een Esprix mee naar huis.

BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar nooit’
Na het succes van de bekroonde campagne ‘Als geld stilstaat, staat de wereld stil’, lanceert financieel platform BridgeFund een nieuwe campagne gericht op mkb-ondernemers. Onder het thema ‘Voor je weet maar nooit’ speelt de campagne in op de behoefte aan financiële flexibiliteit bij onverwachte situaties – positief of negatief.

Smyle lanceert bewustwordingscampagne met zee-iconen tegen plastic vervuiling
Smyle, Nederlands producent van plasticvrije mondverzorgingsproducten, lanceert een bewustwordingscampagne over plastic vervuiling. Het doel: samen met de industrie en consumenten de switch maken naar plasticvrije producten en verpakkingen.

Easyjet viert 10-jarig jubileum op Schiphol met ‘Flying Cake’
Ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van haar basis op Schiphol lanceerde Easyjet samen met creatief communicatiebureau The Romans een opvallende en lokaal gewortelde activatie: de Flying Cake. De actie, een ode aan de Nederlandse traditie van verjaardagstraktaties, vormt de kern van een campagne die inzet op merkbekendheid, relevantie én PR-impact.

Axa erkent huiselijk geweld als risico en biedt noodopvang via woningverzekering
Een opvallende campagne uit Frankrijk van verzekeraar Axa in samenwerking met Publicis Conseil. De verzekeringsmaatschappij heeft zijn woningverzekeringspolissen in Frankrijk gewijzigd en trekt huiselijk geweld nu gelijk met brand en overstroming om in aanmerking te komen voor noodhuisvesting.

Cup-a-Soup komt met klassieke social campagne
Cup-a-Soup richt zich met een nieuwe campagne op sociale media tot werkend Nederland. De boodschap: voorkom de bekende dip rond vier uur met een mok soep.

Cortina viert eigenheid met campagne 'Niet iedereen…'
Het Nederlandse fietsmerk Cortina heeft samen met creatief bureau Lemon Scented Tea een nieuwe merkpositionering gelanceerd, die zich krachtig afzet tegen de zogenaamde sea of sameness in de markt. Met de pay-off ‘Original as you’ wil Cortina haar mentaliteit onderstrepen: het vieren van mensen die hun eigen pad volgen.

'Ook online' moet veilig zijn: nieuwe Terre des Hommes campagne raakt gevoelige snaar
‘Kijk je wel uit?’ ‘Doe je voorzichtig?’ Klassieke ouderlijke waarschuwingen die iedereen herkent. Maar volgens Terre des Hommes vergeten we massaal één cruciale dimensie: de online wereld. En dat is precies waar hun nieuwe campagne, ontwikkeld door KesselsKramer, de vinger op de zere plek legt.

Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
De Stichting Zaadbalkanker en fruitmerk Zespri hebben de handen ineengeslagen voor een onconventionele bewustwordingscampagne rond zaadbalkanker. Onder het motto ‘check je kiwi’s’ willen de partijen jonge mannen (18-35 jaar) aansporen om regelmatig hun testikels te controleren.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers