Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor groeistrategie

- Bureaus
- 16 apr 2025 @ 19:53
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 apr 2025 @ 19:53
- Kel Koenen
Dr. Hauschka, pionier in 100% natuurlijke cosmetica, werkt voortaan samen met creatief bureau Onze Kapel om het merk eigentijds te positioneren op de Nederlandse en Belgische markt. Centraal in de samenwerking staat de ontwikkeling van een strategisch, creatief concept: The Big Idea.
‘Onze Kapel heeft precies de juiste toon weten te raken en ons verrast met hun creatieve blik van buitenaf’, zegt Marlijn van Straaten, CEO van Dr. Hauschka Benelux. ‘Met deze strategische samenwerking hebben we in Onze Kapel de perfecte partner gevonden om ons te begeleiden in een werkveld met veel concurrentie.’
De samenwerking komt op een moment waarop het merk volop investeert in zichtbaarheid en toegankelijkheid. Zo zijn de producten van Dr. Hauschka inmiddels verkrijgbaar in 250 DA-filialen in Nederland, naast eerdere distributie via Holland & Barrett.
Volgens Rob Hoogeveen, eigenaar van Onze Kapel, was de klik direct voelbaar: ‘De kennismaking voelde meteen als een natuurlijke match. De kwaliteit van de producten en hun rijke verleden hebben onze creativiteit flink geprikkeld.’
Dr. Hauschka draagt sinds 1967 een holistische filosofie uit, met producten die volledig natuurlijk zijn en de zelfherstellende kracht van de huid ondersteunen. Het merk beheert de volledige productieketen zelf en werkt met ingrediënten uit eigen tuin, wildpluk of biologische fair-trade initiatieven wereldwijd.
Met The Big Idea willen Dr. Hauschka en Onze Kapel de stap zetten naar een bredere doelgroep, zonder concessies te doen aan de kernwaarden van het merk.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
- De 'Phishkraam' van ministerie van... 17-12-2025
- Make-A-Wish zet in op Wish Journey17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

